Δοκιμή MINI Cooper S E Countryman ALL4

Το MINI Cooper S E Countryman ALL4 πάει και στο βενζινάδικο, μπαίνει και στην πρίζα. Εμείς το δοκιμάζουμε και ευπειθώς αναφέρουμε.

Βρείτε μας στο

Η MINI είναι από τις μάρκες που πρωτοστάτησαν στον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης, καθώς πριν από μία δεκαετία έδωσε προς δοκιμή, σε κανονικές συνθήκες, 600 ηλεκτρικά MINI. Τα… αποτελέσματα του πιλοτικού αυτού προγράμματος τα είδαμε αργότερα στα ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα μοντέλα της μητρικής BMW, ενώ εδώ και λίγα χρόνια (από το 2017 για την ακρίβεια) έχουμε ένα δείγμα γραφής και από τη MINI. Αυτό δεν είναι άλλο από το MINI Cooper S E Countryman ALL4, ένα αυτοκίνητο που αν το πεις υβριδικό το αδικείς (έχοντας στο μυαλό μας τα υβριδικά μέχρι πρότινος), αφού ακροβατεί ανάμεσα στους δύο κόσμους των συμβατικών και ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Πριν πάμε όμως να δούμε αναλυτικά το μοντέλο της MINI που πάει βενζινάδικο αλλά μπαίνει και στην πρίζα, καλό θα είναι να αποκρυπτογραφήσουμε την ονομασία του. Εκτός από το προφανές λοιπόν MINI Couper Coyntryman, έχουμε το S να συμβολίζει την ιπποδύναμη των 224 ίππων, το E να μας ενημερώνει πως πρόκειται για υβριδικό μοντέλο και το ALL4 πως έχουμε να κάνουμε με τετρακίνηση.



Πάνω από όλα MINI

Όπως γνωρίζουμε όλοι μας πολύ καλά, τα αυτοκίνητα της MINI έχουν ένα “πρέπει”, πριν καν ξεκινήσει η δημιουργία τους. Πρέπει να είναι MINI. Αυτό σημαίνει ισχυρή σχεδιαστική προσωπικότητα που διαφοροποιείται ανάμεσα στις διάφορες εκδόσεις μόνο σε λεπτομέρειες. Φώτα, μάσκα, καμπύλες αμαξώματος και οροφή ξεκινούν την σχεδίασή τους από κοινό παρανομαστή. Έτσι λοιπόν και στην περίπτωση του MINI Cooper S E Countryman ALL4, όλα αυτά τα στοιχεία είναι παρόντα και βροντοφωνάζουν τον μοναδικό χαρακτήρα του. Μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση, επειδή πρόκειται για ένα υβριδικό μοντέλο, υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες που υπογραμμίζουν τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, αυτά είναι τα κίτρινα σήματα «S» και αλλά και το σήμα «e» που βρίσκεται στα εμπρός φτερά και το σχήμα του παραπέμπει σε… πρίζα. Το αριστερό μάλιστα είναι και η υποδοχή για το φορτιστή.

Ποιοτικό και hi tech εσωτερικό

Το εσωτερικό του MINI Cooper S E Countryman ALL4, ακολουθεί την ίδια λογική με την σχεδίαση του αμαξώματος. Βαδίζει πιστά στα χνάρια των συμβατικών εκδόσεων και ξεχωρίζει σε λεπτομέρειες. Αυτές έχουν να κάνουν με τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων, ο οποίος προφανώς ενημερώνει για την ηλεκτρική ενέργεια, εκτός των άλλων και με το button εκκίνησης που είναι σε κίτρινο και όχι σε κόκκινο χρώμα. Φυσικά υπάρχει και εδώ το μεγάλο στρογγυλό όργανο που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της MINI στο κέντρο του ταμπλό, με οθόνη αφής των 6,5 ιντσών του συστήματος πολυμέσων (προαιρετικά 8,8 ιντσών), ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαία. Οι χώροι ικανοποιούν ακόμη και στην περίπτωση μεταφοράς πέντε ενηλίκων και το πορτμπαγκάζ των 405 λίτρων είναι αρκετό (45 λίτρα μικρότερο από των συμβατικών εκδόσεων λόγω ύπαρξης μπαταριών).

Και ηλεκτρικό και βενζινοκίνητο και υβριδικό

To MINI Cooper S E Countryman ALL4 κρύβει μπόλικη τεχνολογία κάτω από το αμάξωμά του. Το υβριδικό του σύστημα αποτελείται από έναν σύγχρονο 3κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. απόδοσης 136 ίππων και 220 Nm ροπής και από ηλεκτροκινητήρα 88 ίππων και 165 Nm ροπής. Συνδυαστικά, αποδίδονται 224 ίπποι και 385 Nm ροπής. Αυτά περνούν στην άσφαλτο μέσω τετρακίνησης και αυτόματου 6τάχυτου κιβωτίου Steptronic. Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του το eDRIVE που του παρέχει τη δυνατότητα να επιλέξει τρία οδηγικά προφίλ. Αυτά είναι το AUTO eDRIVE, το MAX eDRIVE και το Battery (το κάθε ένα μεταβάλει το ποσοστό εμπλοκής του κινητήρα, ενώ το τελευταίο αναλαμβάνει τη διατήρηση της μπαταρίας σε συγκεκριμένη στάθμη). Στην πράξη, το MINI Cooper S E Countryman ALL4 είναι ένα εξαιρετικά γρήγορο SUV, το οποίο καταφέρνει να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα, ενώ έχει τελική ταχύτητα που φτάνει τα 198 χλμ./ώρα. Μπορεί να ταξιδέψει αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια μέχρι και περίπου 42 χιλιόμετρα, ενώ η μέση κατανάλωσή του διαφέρει ουσιαστικά αναλόγως συνθηκών και χρήση ηλεκτροκινητήρα. Η BMW ανακοινώνει 2,3 λίτρα/100 χλμ. με τις μπαταρίες γεμάτες. Οι τελευταίες είναι χωρητικότητας 7,6 kWh και φορτίζουν πλήρως πλήρως σε περίπου τρεις ώρες σε από κανονική οικιακή πρίζα.

Δυναμική οδική συμπεριφορά

Το MINI Cooper S E Countryman ALL4 είναι βασισμένο στην πλατφόρμα UKL2, που για όσους δεν γνωρίζουν, είναι η ίδια που χρησιμοποιείται από το Clubman και τη BMW X1. Και αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι καθώς μιλάμε για δύο μοντέλα με έντονα τα δυναμικά τους οδικά χαρακτηριστικά. Το αυτοκίνητο είναι στιβαρό, εξαιρετικά σταθερό και εμπνέει σιγουριά στον οδηγό του χάρη και στις μικρές κλίσεις του αμαξώματός του. Το τιμόνι είναι άμεσο και με καλή αίσθηση, τα φρένα ισχυρά και ακούραστα, ενώ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι άμεσο και ομαλό στις αλλαγές του. Όσο για τις εκτός δρόμου περιηγήσεις του, δεν είναι το στοιχείο του σίγουρα αλλά δεν κοκκινίζει και από ντροπή, χάρη στην αυξημένη απόστασή του από το έδαφος.

Το MINI Cooper S E Countryman ALL4 κοστίζει 44.300 έχει πλουσιότατο εξοπλισμό και γενναίες δόσεις από… μέλλον. Φυσικά η MINI προσφέρει πάμπολλες δυνατότητες εξατομίκευσης, προκειμένου να το φέρεται στα γούστα σας και να το κάνετε να ξεχωρίζει. Αν πάλι τα λεφτά σας φαίνονται πολλά, δεν έχετε παρά να επιλέξετε μία από τις συμβατικές εκδόσεις του Countryman, οι τιμές του οποίου ξεκινούν από τα 26.510 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.5 λτ. των 102 ίππων και από τα 27.915 ευρώ για το επίσης 1.5 λτ. diesel των 116 ίππων.