Δοκιμή Nissan LEAF e+ 217 PS (62 kWh) (+Official TractioN Video)

Επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου και αυξημένη αυτονομία προσφέρει το Nissan LEAF e+ με τη μεγαλύτερη μπαταρία και το ηλεκτρικό μοτέρ των 217 ίππων.

Βρείτε μας στο
Nissan LEAF e+ 64 kWh δοκιμή Traction

Το Nissan LEAF είναι το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αποτέλεσε μια τολμηρή κίνηση για τους Ιάπωνες όταν παρουσίασαν την πρώτη του γενιά πριν από δέκα χρόνια. Μια 10ετία και πάνω από 500.000 παγκόσμιες πωλήσεις μετά, η κίνηση της Nissan αποδεικνύεται άκρως επιτυχημένη με το δεύτερης γενιάς LEAF να έχει ενισχύσει περαιτέρω τους δεσμούς του με το περιβαλλοντικά ευαίσθητο κοινό που ψάχνει δυναμικές επιδόσεις σε ένα οικογενειακό μοντέλο, με πλουσιότατο στάνταρ εξοπλισμό και μηδενική επιβάρυνση της ατμόσφαιρας με εκπομπές ρύπων. Η νέα έκδοση e+ έρχεται για να διευρύνει ακόμη περισσότερο την ακτίνα δράσης του LEAF ενώ προσθέτει στα συστατικά της επιτυχίας ακόμη περισσότερη ισχύ και βελτιωμένες επιδόσεις που συναγωνίζονται στα ίσια αρκετές σπορ προτάσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το δοκιμάζουμε και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

“Συμβατικό” ηλεκτρικό
Δεν πάει πολύς καιρός από τότε που βρέθηκα στο τιμόνι του LEAF με το ηλεκτρικό μοτέρ των 150 ίππων και την μπαταρία των 40 kWh και η επαφή μου με την ισχυρότερη έκδοση e+ είναι κάτι παραπάνω από οικεία. Εμφανισιακά δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των δύο εκδόσεων με το σύγχρονο αεροδυναμικό σχήμα του LEAF να μην ξεχωρίζει παράλληλα από εκείνο των συμβατικών μοντέλων τόσο της Nissan όσο και των υπόλοιπων κατασκευαστών. Όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά πριν από δέκα χρόνια, η διαφορά του LEAF από τα υπόλοιπα μοντέλα της αγοράς έπρεπε να είναι εμφανής και στην σχεδίαση του. Μια 10ετία μετά τα ηλεκτρικά έχουν μπει πλέον στις ζωές μας, ως ένα βαθμό τουλάχιστον, οπότε αυτός ο διαχωρισμός δεν είναι αναγκαίος. Το LEAF είναι ένα μικρομεσαίο οικογενειακό hatchback που δίνει έμφαση στη διακριτική καθημερινή μετακίνηση κρατώντας επί της ουσίας το ηλεκτρικό “μυστικό” του μόνο για τον ιδιοκτήτη του.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Nissan LEAF 150 PS (40kWh)

Ικανοποιητικοί χώροι, και ποιότητα κατασκευής
Διαφορές μεταξύ της ισχυρότερης και της στάνταρ έκδοσης δεν υπάρχουν ούτε στο εσωτερικό. Ο οδηγός εξοικειώνεται γρήγορα με τα χειριστήρια και τα κουμπιά αλλά και την οθόνη αφής των οχτώ ιντσών που προσφέρει μπόλικες πληροφορίες, σε συνδυασμό με την οθόνη του πίνακα πληροφοριών πίσω από το τιμόνι. Το LEAF προσφέρει λεπτομερή πληροφόρηση για την κατάσταση της μπαταρίας, τη διαθέσιμη αυτονομία αλλά και την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από το ίδιο το μοτέρ αλλά και τα περιφερειακά συστήματα του αυτοκινήτου, μαζί με όλες τις άλλες πληροφορίες, ανέσεις και επιλογές συνδεσιμότητας που προσφέρει ένα σύγχρονο συμβατικό αυτοκίνητο αντίστοιχης τιμής. Το LEAF δίνει μάλιστα τη δυνατότητα και απομακρυσμένου ελέγχου και πληροφόρησης μέσω σχετικής εφαρμογής που μπορείτε να κατεβάσετε στο κινητό σας.

Αναφορικά με τους χώρους το LEAF είναι σε θέση να ικανοποιήσει αποτελεσματικά τις ανάγκες μιας 4μελούς οικογένειας τόσο με τους προσφερόμενους χώρους στην καμπίνα του όσο και με το χώρο στο πορτμπαγκάζ. Η χωρητικότητα του τελευταίου φτάνει στα 400 λίτρα με τα καθίσματα στη θέση τους και στα 435 χωρίς την εταζέρα. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων και φόρτωμα μέχρι την οροφή τα λίτρα φτάνουν στα 1.176.

Μεγαλύτερη μπαταρία, ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ
Σε σχέση με το στάνταρ LEAF με την μπαταρία των 40 kWh, η νέα έκδοση e+ φέρει μεγαλύτερης χωρητικότητας συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου στα 62 kWh και διευρύνει σημαντικά την ακτίνα δράσης της. Η μεγαλύτερη μπαταρία έχει προσθέσει 155 κιλά στο μικτό βάρος του LEAF που φτάνει στα 2.140 κιλά έναντι 1.955 κιλών. Με 217 ίππους έναντι 150, το σαφώς ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί εδώ ως αντιστάθμισμα στο αυξημένο βάρος, ενώ καταφέρνει και να βελτιώσει τις επιδόσεις. Χάρη και στη ροπή των 340 Nm από τις 500 μόλις σ.α.λ. (320 Nm από… μηδέν το “40άρι” LEAF), τα 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονται σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα. Αύξηση έχουμε και στην τελική που φτάνει στο e+ τα 157 χλμ./ώρα έναντι των 144 χλμ./ώρα της στάνταρ έκδοσης.

H μεγαλύτερη μπαταρία του ισχυρότερου LEAF έχει αυξημένη χωρητικότητα κατά 60% έναντι της βασικής έκδοσης του μοντέλου των Ιαπώνων. Στα 64 kWh χρειάζεται 32 ώρες για να φορτίσει πλήρως από άδεια με τη χρήση οικιακής πρίζας. Αυτός είναι και ο λόγος που η απόκτηση wallbox είναι μονόδρομος, αν το πρόγραμμά σας περιλαμβάνει πολλά καθημερινά χιλιόμετρα. Με το Wallbox, η αγορά το οποίου επίσης επιδοτείται, ο χρόνος για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας από άδεια πέφτει στη μισή μέρα.

Το “μαγικό” με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το LEAF είναι ότι εσείς μπορείτε να καθορίζετε σε μεγάλο βαθμό την τιμή που θα πληρώνετε για κάθε κιλοβατώρα. Παράλληλα και επί της ουσίας “αυτονομείστε” στη διαδικασία του ανεφοδιασμού αφού είναι κάτι που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι σας. Είναι σίγουρα μια πρωτόγνωρη αίσθηση να “γεμίζει” κανείς το αυτοκίνητο του κάτω από το σπίτι του ως άλλος… Τεξανός που έχει στην αυλή του πετρελαιοπηγή. Απλά, από την “αντλία”, αντί για υγρό καύσιμο “τρέχει” ρεύμα!

Κατά το πρότυπο WLTP η αυτονομία του LEAF e+ φτάνει στα 385 χλμ. στον συνδυασμένο κύκλο και στα 528 χλμ. στο κύκλο πόλης. Στην πράξη το ισχυρότερο LEAF θα καλύψει με άνεση 300 χλμ. πριν χρειαστεί ξανά φόρτιση, με τη μέση κατανάλωση του να φτάνει τα 18,5 kWh, μια τιμή σύμφωνη και με την ανακοινώσιμη τιμή της Nissan. Παράλληλα, σε περιβάλλον πόλης τα 400 χλμ. είναι ένας καθόλα εφικτός στόχος, με την προϋπόθεση να μείνετε μακριά από τον πειρασμό της άμεσης και δυνατής επιτάχυνσης που προσφέρει στο βύθισμα του δεξιού πεντάλ ο ηλεκτρικός κινητήρας.

Διαβάστε επίσης: Το Nissan που είχε οθόνη αφής, αναγνώριση φωνής και αισθητήρες το 1983 (+video)

Οικονομία σε άλλο επίπεδο
Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να επισημάνω και τις τεράστιες διαφορές που υπάρχουν στις τιμές κιλοβατώρας μεταξύ των παρόχων, κάτι που δεν ισχύει για τα ορυκτά καύσιμα αφού η τιμή των τελευταίων είναι σε μεγάλο βαθμό σεταρισμένη. Διαφορές που κάνουν ακόμη πιο ελκυστική την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης και οδηγούν σε απόσβεση από τον πρώτο κιόλας μήνα, ενώ σε συνδυασμό με τις επιδοτήσεις της κυβέρνησης φέρνουν το κόστος απόκτησης του LEAF στα ίδια περίπου επίπεδα με ένα συμβατικό αυτοκίνητο αντίστοιχο εξοπλισμού και επιδόσεων.

Οι διαφορές μεταξύ μέγιστης και ελάχιστης χρέωσης για κάθε κιλοβατώρα μπορούν ακόμη και να φτάσουν στο 50%, ανάλογα με τον πάροχο. Οπότε τέσσερα “φουλαρίσματα” του LEAF από “άδειο”, που αντιστοιχούν σε 1.200 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες και υπερκαλύπτουν τις μηνιαίες ανάγκες μετακίνησης του μέσου οδηγού, θα σας στοιχίσουν από περίπου 15 έως και 30 ευρώ*.

Υποθετικά, το κόστος για την κάλυψη της ίδιας απόστασης με ένα συμβατικό μοντέλο βενζίνης αντίστοιχων επιδόσεων, με μέση κατανάλωση στα 9 λίτρα/100 χλμ., θα σας κοστίσει 154,224 ευρώ**, ενώ για ένα συμβατικό αυτοκίνητο με diesel κινητήρα και μέση κατανάλωση στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., το κόστος σε καύσιμο για την ίδια απόσταση φτάνει στα 103,86 ευρώ***.

Όπως καταλαβαίνετε η διαφορά στο κόστος χρήσης είναι τεράστια και άμεσα αντιληπτή στο πορτοφόλι σας από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα. Σε αυτή να προσθέσετε και τη σημαντική μείωση στο κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού έναντι ενός συμβατικού μοντέλου με τον ηλεκτρικό κινητήρα να μην χρειάζεται επί της ουσίας συντήρηση.

Με μηδενικούς ρύπους κάθε μέρα
Ως ηλεκτρικό με κιβώτιο μιας σχέσης, η ισχυρότερη έκδοση του Nissan LEAF κινείται ακριβώς στο μονοπάτι της στάνταρ. Είναι ένα από τα πιο εύκολα αυτοκίνητα στην καθημερινότητα εντός και εκτός των τειχών της πόλης με το δεύτερο να γίνεται πραγματικότητα λόγω της αυξημένης αυτονομίας που προσφέρει η μεγαλύτερη μπαταρία του. Νιώθοντας σα στο σπίτι μου από την προηγούμενη επαφή μου με το LEAF, κάθομαι στη θέση του οδηγού με το σχετικά χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, βολεύομαι και ενεργοποιώ άμεσα τις λειτουργίες ECO και e-pedal. Η πρώτη μειώνει τις προσφερόμενες επιδόσεις αλλά και την κατανάλωση ενέργειας, ενώ η δεύτερη επιτρέπει την οδήγηση του LEAF μόνο με το πεντάλ της επιτάχυνσης αφού στο άφημα του το μοντέλο των Ιαπώνων φρενάρει έντονα με ανάλογα οφέλη και για την φόρτιση της μπαταρίας του.

Το ηλεκτρικό μοτέρ είναι πραγματικά απολαυστικό στον τρόπο που αποδίδει. Χωρίς θορύβους, χωρίς κραδασμούς, προσφέρει άμεση “τουρμπάτη” επιτάχυνση ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα που βλέπετε στο κοντέρ και επιταχύνει με περίσσιο σθένος το LEAF μέχρι και την τελική του. Η σύνδεση του οδηγού με το δεξί πεντάλ είναι σχεδόν οργανική με κάθε πάτημα, όσο ελαφρύ και αν είναι, να μεταφράζεται άμεσα σε αλλαγή της κινητικής κατάσταση του LEAF προς το πιο… γρήγορο. Η καμπίνα παραμένει εντυπωσιακά ήσυχη και στις υψηλότερες ταχύτητες με την ανάρτηση να κάνει καλή δουλειά στην απορρόφηση των ανωμαλιών σε όλες τις ταχύτητες.

Στις στροφές το LEAF δεν κρύβει τον οικογενειακό προσανατολισμό. Είναι ασφαλές και προοδευτικό στις αντιδράσεις με τις κλίσεις του αμαξώματος να παρουσιάζονται περιορισμένες. Και εδώ τα χαμόγελα έρχονται από την απόδοση του κινητήρα με το πλαίσιο και το set up των αναρτήσεων να υποστηρίζουν τη στρωτή οδήγηση. Το σύμφωνο με τον χαρακτήρα του LEAF τιμόνι είναι ακριβές αλλά απέχει στον τομέα της πληροφόρησης, ενώ το πεντάλ των ικανότατων φρένων είναι προοδευτικό όχι όμως και απόλυτα αναλογικό, ειδικά με την λειτουργία e-pedal ενεργοποιημένη. Όπως και να έχει το LEAF δεν θα δυσκολευτεί να καλύψει γρήγορα αποστάσεις και σε δρόμο με στροφές, κάτι που θα κάνει χωρίς να επιβαρύνει το περιβάλλον.

Αυτό λοιπόν είναι το ηλεκτρικό LEAF. Ένα αυτοκίνητο του σήμερα για το “αύριο” που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, καλύπτει τις ανάγκες μιας οικογένειας αλλά και τις απαιτήσεις του εταιρικού χρήστη και αυτά τα κάνει επιβαρύνοντας το περιβάλλον και την τσέπη σας όσο το δυνατό λιγότερο. Μαζί με τις επιδοτήσεις της κυβέρνησης αλλά και την απόσυρση του παλιού σας αυτοκινήτου, η τιμή του LEAF με τους 150 ίππους και την μπαταρία των 40 kWh είναι 27.500 ευρώ στην πρώτη έκδοση Acenta με το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και αρχική τιμή λιανικής τα 33.980 ευρώ. Για την έκδοση e+, η τιμή για την ανώτερη έκδοση N-Connecta με το πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, η τιμή εκκίνησης χωρίς τις επιδοτήσεις ξεκινά από τα 39.400 ευρώ.

Δείτε τον Κώστα Στεφανή και τον γνωστό “Masterchef” Πάνο Ιωαννίδη στο τιμόνι του Nissan LEAF, στο ακόλουθο video!

*(0,11058 ευρώ/kWh – Στάνταρ τιμή κιλοβατώρας σύμφωνα με το τιμολόγιο Γ1 της ΔΕΗ)

**(1,428 ευρώ/λίτρο – Μέση τιμή αμόλυβδης βενζίνης σύμφωνα με το δελτίο του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων -16/12/2020)

***(1,154 ευρώ/λίτρο – Μέση τιμή πετρελαίου κίνησης σύμφωνα με το δελτίο του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων -16/12/2020)

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr