Δοκιμή Opel Corsa GSi 150 PS

Οι παλιότεροι σίγουρα θα θυμούνται το διακριτικό GSi της Opel. Με το Corsa θα το μάθουν και οι νεότεροι, καθώς είναι αυτή τη στιγμή το ταχύτερο Corsa.




Η Opel εδώ και χρόνια έχει στραφεί στο Opel Performance Center για τις… γρήγορες δημιουργίες της, οι οποίες συνοδεύονταν από τα αρχικά OPC. Πλέον, η γερμανική μάρκα αποφάσισε να βγάλει από το… χρονοντούλαπο και τα αρχικά GSi πρωτίστως με το Insignia και τώρα με το Corsa, το οποίο και δοκιμάζουμε. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το Corsa φορά το συγκεκριμένο… παράσημο, καθώς πριν από οκτώ χρόνια, το 2011 συγκεκριμένα υπήρχε στην αγορά το Corsa GSi.

Επέστρεψε δριμύτερο
Κοινότοπη έκφραση, η οποία όμως βρίσκει εφαρμογή στο νέο Opel Corsa GSi καθώς μιλάμε για ένα δυναμικό αυτοκίνητο όπως φαίνεται και από την εμφάνισή του. Συγκεκριμένα, αυτή είναι πιο δυναμική από ότι στις απλές εκδόσεις του Corsa. Είναι χαμηλωμένο, έχει τροχούς 17 ιντσών (προαιρετικά 18 ιντσών), εισαγωγή αέρα εμπρός στο καπό, καπάκια καθρεφτών από ανθρακονήματα, λεπτομέρειες από χρώμιο και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες που παραπέμπουν στο OPC. Φυσικά η απουσία αεροδυναμικού διαχύτη πίσω και διπλής εξάτμισης δικαιολογούν τον πιο… light χαρακτήρα του.

Ανάλογης δυναμικής και το εσωτερικό
Στο εσωτερικό σίγουρα τα μπάκετ καθίσματα σε κερδίζουν με το που ανοίξεις την πόρτα του οδηγού και αμέσως μετά… σκαλώνεις με το δερμάτινο τιμόνι με επίπεδο κάτω άκρο και με τα σπορ πεντάλ αλουμινίου, στο κατά τα άλλα ίδιο εσωτερικό με αυτό των πιο… γήινων Corsa. Η τεχνολογία ακολουθεί τις επιταγές των καιρών με έγχρωμη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων IntelliLink που διαθέτει και πλοήγηση. Η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι καλή, ενώ η συναρμογή πείθει. Οι χώροι δεν διαφέρουν σε σχέση με τα υπόλοιπα τρίθυρα Corsa, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι στα 280 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει στα 1.090 λίτρα.

Η δυναμική οδήγηση σε πρώτο πλάνο
Δεν είναι μόνο η εμφάνιση του Corsa GSi που παραπέμπει στο OPC, αφού και οδηγικά θα λέγαμε πως δανείζεται πολλά στοιχεία του. Είναι καλοστημένο, με την ανάρτηση να δείχνει από την αρχή τα… δόντια της, όπερ σημαίνει πως δίνει προτεραιότητα στα δυναμικά χαρακτηριστικά της. Tα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damper) της Koni, προσαρμόζουν την απόσβεσή τους μαλακώνοντας ή σκληραίνοντας την… στάση τους, κάτι που γίνεται αναλόγως τη συχνότητα κίνησής τους κατά τον κατακόρυφο άξονα. Το μοτέρ που φωλιάζει κάτω από το καπό του αυτοκινήτου είναι 1.4 λτ. και με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 220 Nm ροπής από τις 3.000 έως και τις 4.500 σ.α.λ. Τιμές που σε συνδυασμό με το βάρος των 1.214 κιλών, είναι ικανές να χαρίσουν στο Corsa GSi 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 207 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση στα 6,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές ρύπων στα 143 γρ./χλμ. Στην πράξη το μοτέρ είναι ισχυρό ακόμη και από τις χαμηλές στροφές, προσφέροντας καλό τράβηγμα. Το 6άρι κιβώτιο έχει σαφείς διαδρομές και δεν “κομπίαζει” ακόμη και σε ακαριαίες αλλαγές σχέσεων. Το φρένα είναι ισχυρά και ακούραστα, ενώ το τιμόνι έχει σωστό βάρος και είναι άμεσο.

Το Opel Corsa GSi κοστίζει 17.480 ευρώ και διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό. Αυτός, εκτός των προαναφερθέντων στοιχείων, περιλαμβάνει αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, φώτα ημέρας LED, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού με ψηφιακή οθόνη 3,5 ιντσών στον πίνακα οργάνων, cruise control, ηλεκτρονικό κλιματισμό και αισθητήρες βροχής και φώτων.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr