Δοκιμή Opel Crossland 1.5 diesel 120 PS AT6

Δοκιμάζουμε το Opel Crossland 1.5 diesle των 120 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Πάμε να διαβάσουμε τα πάντα για αυτό.

Βρείτε μας στο

Ήταν τέλη του 2020, όταν η Opel παρουσίασε το ανανεωμένο Opel Crossland, το οποίο έχασε το “X” από την ονομασία του και κέρδισε το νέο πρόσωπο (και όχι μόνο) της μάρκας, το οποίο είδαμε για πρώτη φορά στη νέα γενιά του Mokka. Πλέον το γερμανικό SUV είναι διαθέσιμο στην χώρα μας και μας δόθηκε για να το δοκιμάσουμε στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λτ. και των 120 ίππων, ο οποίος στην συγκεκριμένη περίσταση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Πάμε λοιπόν να δούμε πως είναι στην πράξη και να μάθουμε περισσότερα για το νέο μοντέλο της γερμανικής μάρκας.

Σχεδιαστικό… update
Όπως και το Mokka, το νέο Opel Crossland απαλλάσσεται από το γράμμα ‘X’ στο όνομά του. Ενσωματώνοντας σχεδιαστικά τη μάσκα και τους προβολείς, το Opel Vizor του νέου Crossland αγκαλιάζει ως ενιαίο στοιχείο όλο το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου. Το Vizor οπτικά επιμηκύνει το πλάτος και υιοθετεί μία απέριττη αισθητική με λιγότερα στοιχεία στην πρόσοψη. Το θρυλικό έμβλημα του κεραυνού της Opel κυριαρχεί στο κέντρο. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ πως το Opel Vizor θα γίνει σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων Opel κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2020 φιλοδοξώντας να συγκεντρώνει ακόμα περισσότερες κορυφαίες τεχνολογίες. Στο πίσω τμήμα, ξεχωρίζουμε τα νέα, σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα, ενώ ημαύρη γυαλιστερή φάσα στην πίσω πόρτα, τα ενώνει. Νέες είναι και οι εμπρός και πίσω ποδιές, τα εμπρός φώτα ομίχλης LED, ενώ υπάρχουν και νέα σχέδια ζαντών. Αφήνοντας τα περί αισθητικής, να πω πως το συνολικό μήκος του αμαξώματος είναι στα 4.217 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.825 και 1.605 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιο είναι στα 2.604 χλστ. ενώ ο κύκλος στροφής από τοίχο σε τοίχο έχει διάμετρο 11,2 μέτρα.

Εσωτερική ανέλιξη 
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Opel Crossland, οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν άριστη συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία χάρη στο κορυφαίο Multimedia Navi Pro με έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 ιντσών. Τα συστήματα Πολυμέσων είναι συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto. Συμβατά smartphones επαναφορτίζονται μέσω ασύρματης επαγωγικής φόρτισης. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλά και αφήνουν μια ευχάριστη αίσθηση τόσο στην όψη όσο και στην αφή. Το άνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακό, ενώ πιο χαμηλά τα πλαστικά είναι σκληρά. Θήκες υπάρχουν για μικροαντικείμενα αρκετές, ενώ η εργονομία δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη εξοικείωση. Οι χώροι του ανανεωμένου Opel Crossland είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί. Τα πίσω καθίσματα είναι ανεξάρτητα, αναδιπλούμενα και συρόμενα κατά τον διαμήκη άξονα κατά 150 χλστ. (εμπρός-πίσω). Έτσι μπορείτε να αυξήσετε τον χώρο για τα γόνατα των επιβατών ή για το πορτμπαγκάζ. Το τελευταίο κυμαίνεται από 410 έως 520 λίτρα, χάρη στα συρόμενα πίσω καθίσματα, που με την πλήρη αναδίπλωσή τους αυξάνουν τον χώρο αποσκευών στα 1.255 λίτρα.

Στιβαρό και οικονομικό
Στην Opel δεν ασχολήθηκαν μόνο με την εμφάνιση ή τον εξοπλισμό του ανανεωμένου Corsa. Οι μηχανικοί της στο Rüsselsheim ανέπτυξαν νέα ελατήρια και αμορτισέρ για την εμπρός ανάρτηση με γόνατα McPherson και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Σε συνδυασμό με το νέο σύστημα διεύθυνσης, το νέο Crossland επιτυγχάνει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών, πάντα για τον χαρακτήρα ενός SUV. Το μοτέρ του, όπως προείπα είναι το 1.5 λτ. diesel των 120 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. και των 300 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Τα νούμερα είναι αρκετά καλά και στην πράξη αποτυπώνονται και με το παραπάνω. Το τράβηγμα είναι ικανοποιητικό, ενώ η ροπή εξασφαλίζει αρκετή δύναμη από χαμηλά. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με την Opel είναι στα 4,9 – 5,2 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 130-138 γρ./χλμ. Στην πράξη εγώ κινήθηκα με μέση κατανάλωση στα 6,6 λίτρα/100 χλμ. Τιμή ικανοποιητική. Όσον αφορά το κιβώτιο, αν και δεν είναι το πιο γρήγορο εκεί έξω, κάνει αρκετά γρήγορες και σίγουρα ομαλές αλλαγές.

 

Οι τιμές του Opel Crossland ξεκινούν στην χώρα μας από τα 16.700 ευρώ για την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.2 των 83 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Οι diesel εκδόσεις ξεκινούν από τα 19.000 ευρώ με τον 1.5 λτ. των 110 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και από τα 21.000 ευρώ για την δική μας έκδοση με τον 120άρι diesel κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο εξοπλισμός του είναι σε κάθε περίπτωση ικανοποιητικός, ενώ διαθέτει και σημαντικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού τα οποία μπορείτε να δείτε πιο κάτω.

*Head Up display προβάλλει τα σημαντικότερα δεδομένα για την ταχύτητα και τα συστήματα πλοήγησης και υποβοήθησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
*Forward collision alert με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και ανίχνευση πεζού λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 5 χλμ./ώρα. Εάν το αυτοκίνητο πλησιάζει πολύ γρήγορα ένα προπορευόμενο όχημα ή πεζό, τότε το σύστημα εκδίδει μία ηχητική προειδοποίηση και προβάλλει ένα μήνυμα στο κέντρο ενημέρωσης οδηγού (Driver Information Centre). Σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης, το σύστημα φρένων είναι σε ετοιμότητα και, αν χρειαστεί, ενεργοποιείται το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι επιπτώσεις μιας πιθανής σύγκρουσης. Κάτω από τα 30 χλμ./ώρα, το σύστημα μπορεί να σταματήσει τελείως το όχημα. Εάν η ταχύτητα υπερβαίνει τα 30 χλμ./ώρα, τότε αυτή μειώνεται και ο οδηγός πρέπει να φρενάρει ενεργά.
*Lane Departure Warning σύστημα ειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας. Εκπέμπει ένα ηχητικό και οπτικό σήμα εάν εντοπίσει ότι το όχημα κινείται ακούσια εκτός της λωρίδας κυκλοφορίας.
*Driver Drowsiness Alert αξιολογεί την κόπωση του οδηγού κρίνοντας από το στυλ οδήγησης και προτρέπει τον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα.
*Side Blind Spot Alert χρησιμοποιεί αισθητήρες υπερήχων για να ανιχνεύει οχήματα που βρίσκονται δίπλα στο όχημα (στο τυφλό σημείο) και προειδοποιεί τον οδηγό με μία προειδοποιητική λυχνία στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη
*Panorama Rear View Camera (Πανοραμική Κάμερα Οπισθοπορείας) με γωνία 180 μοιρών.
*Automatic Park Assist αναγνωρίζει κατάλληλους παράλληλους και κάθετους χώρους στάθμευσης και παρκάρει αυτόματα το όχημα. Ο οδηγός ελέγχει απλά τα πεντάλ και τις αλλαγές ταχυτήτων.
*Cruise control με περιοριστή ταχύτητας, σε συνεργασία με την Αναγνώριση των οδικών σημάτων, επιτρέπει την αυτόματη προσαρμογή στα όρια ταχύτητας.