Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 90 PS (+Official Traction Video)

Δοκιμάζουμε το 1.000άρι Renault Captur με τους 90 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Πάμε να δούμε πως είναι σε πραγματικές συνθήκες.

Βρείτε μας στο

Η προηγούμενη γενιά του Renault Captur ήταν ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της γαλλικής μάρκας καθώς αποτέλεσε το best seller της κατηγορίας του για επτά σερί χρονιές με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τις 1,5 εκατ. μονάδες. Η νέα, δεύτερη γενιά έρχεται βελτιωμένη σε όλους του τομείς που ζήτησε το κοινό, προσθέτοντας στα δυνατά της σημεία τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία των Γάλλων, αλλά και τις δικές τους ιδέες αναφορικά με τις λύσεις στην πρακτικότητα, την εργονομία και την τεχνολογία. Εμείς αυτή την φορά δοκιμάζουμε το Renautl Captur στην βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.0 λτ. TCe κινητήρα των 100 ίππων.

Αισθητικές οι εξωτερικές αλλαγές
Με μήκος 4.227 χλστ. και πλάτος 1.797 το Captur έχει μεγαλώσει αισθητά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του και βρίσκεται πλέον στο άνω άκρο της κατηγορίας των μικρών SUV που, με τέτοιες διαστάσεις, δεν τα λες πλέον και τόσο μικρά. Η Renault αξιοποίησε πλήρως το έξτρα μήκος των 11 εκατοστών αλλά και το πλάτος που μετρά πλέον δύο εκατοστά περισσότερα και σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.639 χλστ. οι χώροι της καμπίνας του Captur είναι επαρκέστατοι για τέσσερις ενήλικες κανονικού μεγέθους, συν ένα ακόμη άτομο μικρότερων διαστάσεων.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά με την θέση να έχει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις και σε μεγάλο εύρος. Εργονομικά, το ταμπλό του Captur είναι πολύ προσεγμένο παρέχοντας έλεγχο τόσο μέσω σωστά ομαδοποιημένων φυσικών κουμπιών όσο και μέσω της υψηλής ευκρίνειας οθόνης αφής του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο στις 9,3 ίντσες. Μέσα από την οθόνη με την κάθετη διάταξη έχετε παράλληλα πρόσβαση σε δεκάδες ρυθμίσεις που αφορούν τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού αλλά και σε επιλογές εξατομίκευσης, όπως για παράδειγμα στο χρώμα για τον ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας αλλά σε ποια σημεία μπορείτε να τον ενεργοποιήσετε. Όλα γίνονται εύκολα και κατανοητά και ο χρόνος που απαιτείται για την εκμάθηση του συστήματος κινείται σε απολύτως λογικά όρια.

Στα 422 με 536 λίτρα βρίσκεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του Captur με τα καθίσματα στη θέση τους. Όχι, δεν έχει γίνει κάποιο λάθος στο παραπάνω νούμερο, ο χώρος αποσκευών μπορεί να μεταβάλλει τον όγκο του αφού η πίσω σειρά καθισμάτων του Captur είναι συρόμενη. Έτσι αν έχετε μικρούς σε μέγεθος επιβάτες στο πίσω κάθισμα μπορείτε να τον μεγαλώσετε και να μεταφέρετε περισσότερες αποσκευές και αντικείμενα, με το κάθισμά να σύρεται με μοχλούς που βρίσκονται τόσο μέσα στην καμπίνα όσο και στον χώρο αποσκευών.

Άλλα 27 λίτρα αποθήκευσης θα βρείτε συνολικά στο εσωτερικό του Captur, διάσπαρτα, ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες όσο το δυνατόν περισσότερων. Γενικά και παρά τη μοντέρνα σχεδίαση του ταμπλό αλλά και των θυρών το μοντέλο της γαλλικής εταιρίας βρίθει έξυπνων και πρακτικών λύσεων. Μεγάλες βαθιές ποτηροθήκες στη κεντρική κονσόλα, “τεμπέλης” που ανοίγει και φανερώνει ακόμη ένα χώρο αποθήκευσης, θήκες στις εμπρός αλλά και στις πίσω πόρτες για μπουκάλια έως και 1,5 λίτρα και φυσικά το τεράστιο συρόμενο ντουλάπι μπροστά από το συνοδηγό είναι οι πρακτικές λύσεις που κάνουν την αποθηκευτική διαφορά στο εσωτερικό του Captur και λύνουν τα χέρια στους επιβαίνοντες και στις μεγαλύτερες διαδρομές.

Η κεντρική κονσόλα χωρίζεται από τη μέση και κάτω σε δύο τμήματα-ράφια προσφέροντας έξτρα θέσεις για μικρά και μεγαλύτερα αντικείμενα, με το πάνω μέρος να φιλοξενεί και τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Και αυτός θα μπορούσε να απουσιάζει εντελώς με μικρότερα κουμπιά να τον αντικαθιστούν πλήρως, κάτι που θα μεγάλωνε ακόμη περισσότερο το υπερυψωμένο “ράφι”. Η προσεγμένη αισθητική του όμως δικαιολογεί αυτή την επιλογή των Γάλλων που ούτως ή άλλως έχουν προσέξει πολύ σε αυτό τον τομέα το Captur.

Οικονομικό, πολιτισμένο, δυνατό
Η έκδοση της δοκιμής μας κάτω από το καπό της είχε τον 1.0 λτ. τούρμπο TCe κινητήρα των 91 ίππων στις 4.600 σ.α.λ. και 160 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ., το οποίο συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Στην πράξη ο κινητήρας αποτελεί ένα από τα πλέον πολιτισμένα μηχανικά σύνολα στην κατηγορία του με τους κραδασμούς και τον θόρυβο (λόγω τρικύλινδρης αρχιτεκτονικής) να γίνονται αισθητοί μόνο όταν οι ο ρυθμός περιστροφής ξεπερνά τις 4.000 σ.α.λ. Αρχικά μπορεί να νομίζετε πως οι 90 ίπποι που ανακοινώνει η Renault βρίσκονται μόνο στα χαρτιά, με το Captur να κινείται σβέλτα και αθόρυβα. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 14 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 168 χλμ./ώρα. Τέλος, η μέση κατανάλωση του Captur ανέρχεται στα 6,7 λίτρα/100 χλμ. (στα χαρτιά η Renault ανακοινώνει 5,8-6,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 130-141 γρ./χλμ.).

Ο πολιτισμένος κινητήρας συνδυάζεται ιδανικά με το στιβαρό αμάξωμα και την ήσυχη καμπίνα του γαλλικού SUV και δημιουργούν ένα σύνολο που θα σας συντροφεύσει με αξιώσεις εντός αλλά και εκτός πόλης. Η ανάρτηση σε γενικές γραμμές απορροφά με ευκολία τις ανωμαλίες εκτός και αν είναι εγκάρσιες, όπου σε αυτή την περίπτωση γίνονται αντιληπτές από τον οδηγό, όπως και κάποιοι μικροτριγμοί. Ο οδηγός κρατά στα χέρια του ένα ελαφρύ και άμεσο τιμόνι που θα τον βοηθήσει να κινηθεί πολύ γρήγορα εφόσον το επιθυμεί στις στροφές, έχοντας συμπαραστάτη τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης και τον ηλεκτρονικών βοηθημάτων αλλά και τα δυνατά φρένα με το σύστημα πέδησης να δίνει καλή αίσθηση στο πεντάλ.

Οι τιμές για το νέο Renault Captur ξεκινούν από τα 19.130 ευρώ για τη βασική έκδοση βενζίνης, ενώ το δικό μας μοντέλο δοκιμής στην έκδοση Dynamic κοστίζει 21.280 ευρώ και έχει υπερπλούσιο εξοπλισμό. Σε αυτό το σημείο να τονίσω πως το αυτοκίνητο διατίθεται με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και με τρία χρόνια οδική βοήθεια.

Δείτε τον Κώστα Στεφανή και τον γνωστό σεφ Πάνο Ιωαννίδη να συζητούν και να οδηγούν το νέο Renault Captur.