Δοκιμή Renault Clio 1.5 dCi 115 PS

Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.5 dCi στην ισχυρότερη έκδοσή του με τους 115 ίππους. Ας διαβάσουμε τα πάντα για αυτό αναλυτικά.

Βρείτε μας στο

Το Renault Clio δραστηριοποιείται με επιτυχία στην κατηγορία των “μικρών” εδώ και τρεις δεκαετίες, δίνοντάς μας μερικά εξαιρετικά μοντέλα κατά καιρούς. Επί ευρωπαϊκού εδάφους μάλιστα είναι Best Seller έχοντας ξεπεράσει προ πολλού τις 15.000.000 πωλήσεις. Με όνομα βαρύ σαν ιστορία και με σεβασμό σε αυτήν, η Renault παρουσίασε την νέα, πέμπτη γενιά του Clio πριν από λίγο καιρό, την οποία αρχικά είχαμε γνωρίσει με τον 1.000άρη βενζινοκινητήρα TCe των 100 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο. Πλέον, κάνουμε το… βήμα παραπάνω και οδηγούμε και πάλι την βενζινοκίνητη έκδοσή του, αλλά με τον 1.3 TCe κάτω από το καπό του, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους. Αυτός στην συγκεκριμένη περίσταση τοποθετείται κάτω από το καπό της έκδοσης R.S. Line και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο εφτά σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, το οποίο οι Γάλλοι ονομάζουν EDC.

Παραδοσιακά όμορφο
Το Renault Clio ακολουθεί τα σχεδιαστικά μονοπάτια που χάραξε ο προκάτοχός του, με τις αλλαγές να είναι ευδιάκριτες αλλά όχι υπερβολικές. Το αμάξωμά του παραμένει κομψό με τις καμπύλες να είναι το βασικό χαρακτηριστικό του, ενώ τα φώτα εμπρός και πίσω είναι και αυτά νέα. Ο επικεφαλής σχεδιασμού Laurens van den Acker προφανώς και δεν θέλησε να ρισκάρει, δημιουργώντας ένα σύνολο το οποίο θα είναι εύκολα αναγνωρίσιμο αλλά και σύγχρονο. Οι διαστάσεις του νέου Renault Clio έχουν διαφοροποιηθεί και αυτές με την σειρά τους, καθώς πλέον το μήκος είναι στα 4.050 χλστ. (μόλις 12 χιλιοστά μικρότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά), ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.988 χλστ. και 1.440 χλστ. αντίστοιχα. Όσον αφορά το μεταξόνιό του, αυτό είναι στα 2.583 χλστ. Διαστάσεις που σε συνδυασμό με το γρήγορο τιμόνι (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη) χαρίζουν κύκλο στροφής μεταξύ πεζοδρομίων στα 10,42 μ.

Σοβαρό, μετρημένο και τεχνολογικά προηγμένο
Περνώντας στο εσωτερικό του νέου Renault Clio, αντιλαμβάνεσαι πως εδώ οι σχεδιαστές έδωσαν προτεραιότητα σε στοιχεία που έχουν ουσία και όχι σε αυτά που εντυπωσιάζουν. Η εργονομία και η πρακτικότητα ήταν το ζητούμενο εξ αρχής και αυτό φαίνεται. Ακόμη και η τοποθέτηση της οθόνης για το σύστημα πολυμέσων έχει γίνει έτσι ώστε να είναι στο καλύτερο δυνατό σημείο τόσο για τον χειρισμό της όσο και για την ορατότητα του οδηγού. Οι διακόπτες είναι σε σωστή θέση και απόσταση από τον οδηγό, ενώ στο τιμόνι η Renault εξακολουθεί να διαθέτει τα κουμπιά για τον χειρισμό των συστημάτων περιορισμού ταχύτητας και cruise control, με το χειριστήριο για τον χειρισμό του συστήματος να είναι αυτόνομο, τοποθετημένο πίσω από την στεφάνη του τιμονιού, στην κολόνα, από την δεξιά πλευρά. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων και ανάμεσα στα αναλογικά όργανα έχει μία ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών. Η οθόνη για το σύστημα πολυμέσων Easy Link στο κέντρο του ταμπλό είναι 7 ιντσών και είναι εύκολη στον χειρισμό της, χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερη εξοικείωση (υπάρχουν και εκδόσεις με μεγαλύτερη οθόνη τόσο στον πίνακα οργάνων 7 ιντσών, όσο και στο ταμπλό 9,3 ιντσών). Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τους επιβάτες και τα μικροαντικείμενά τους, ενώ για τις αποσκευές είναι στην κορυφή της κατηγορίας με 391 λίτρα (1.069 με την αναδίπλωση του καθίσματος σε αναλογία 60:40).

Αριστουργηματικός κινητήρας
Το Renault Clio το έχουμε ήδη δοκιμάσει σε εκδόσεις βενζίνης στα 1.0 και 1.3 λτ. και τις δοκιμές μπορείτε να τις βρείτε εδώ. Αυτή την φορά όμως είχαμε στην διάθεσή μας την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.5 λτ. στα 115 άλογα που είναι και η ισχυρότερη καθώς υπάρχει και αυτή των 85 ίππων. Και πραγματικά μας έκανε εξαιρετική εντύπωση η λειτουργία και ο τρόπος απόδοσης του μοτέρ. Και αυτό γιατί αν και diesel δεν είχε καλά ποιοτικά χαρακτηριστικά, ενώ τραβάει από χαμηλά και για μεγάλο εύρος στροφών. Κάτι που φαίνεται και από τα νούμερα. Συγκεκριμένα, οι 115 ίππου αποδίδονται από τις 3.750 σ.α.λ. και τα 260 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Τιμές που σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σε κλιμάκωση χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων χαρίζουν στο γαλλικό μικρό πολύ καλές επιδόσεις. Έτσι το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε κάτω από 10 δευτερόλεπτα (9,9 δλ. συγκεκριμένα) ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι στα 197 χλμ./ώρα. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες στα 5,2 λίτρα/100 χλμ. (με το πρόγραμμα ECO και συντηρητική οδήγηση μπορείτε να δείτε και τιμή ελαφρώς κάτω από τα 5,0 λίτρα/100 χλμ.) Να σημειωθεί πως η επίσημη μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι στα 3,6-3,9 λίτρα/100 χλμ. (μετρήσεις κατά NEDC BT).

Ευχάριστο και ευκολοδήγητο
Το νέο Renault Clio παραμένει πιστό στην οδική συμπεριφορά στην οποία μας έχει συνηθίσει και στο παρελθόν. Ανάλαφρο πάτημα στις στροφές, στις οποίες αναδεικνύει τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και το πάρα πολύ καλό κράτημά του και στιβαρό στο αυτοκινητόδρομο. Η άνεση της ανάρτησης είναι σε πολύ καλό επίπεδο, ενώ το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση. Τα φρένα είναι ισχυρά και το τιμόνι άμεσο και αρκετά καλό για τα δεδομένα της κατηγορίας και της… εποχής, σε πληροφόρηση.

Οι τιμές του Renault Clio ξεκινούν στην χώρα μας από τα 15.690 ευρώ για την βενζινοκίνητη έκδοση Authentic με τον 1000άρη κινητήρα των 100 ίππων. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση Authentic με τον 1.5 των 85 ίππων ξεκινά από τα 15.890 ευρώ. Τέλος η έκδοση της δοκιμής μας είναι η Dynamic με τον 1.5 των 115 ίππων όπως προείπαμε και κοστίζει 19.970 ευρώ.

Πιο κάτω ακολουθεί το video του τηλεοπτικού TractioN για το νέο Renault Clio.