To Renault Clio είναι ένα μοντέλο που καταφέρνει διαχρονικά να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία του και οι πωλήσεις το επιβεβαιώνουν. Σημαντικός λόγος που συμβαίνει κάτι τέτοιο, πέρα από τα άλλα του πλεονεκτήματα, είναι η πλούσια γκάμα κινητήρων που το συνοδεύει. Υπάρχει επιλογή βενζίνης, diesel, διπλού καυσίμου (βενζίνη+υγραέριο), ενώ έχει προστεθεί και μία αυτοεπαναφορτιζόμενη υβριδική. Η τελευταία έκδοση είναι και αυτή της δοκιμής, ακούει στο όνομα Renault Clio E-TECH Hybrid και υπόσχεται έως 80% των αστικών μετακινήσεων με τον θερμικό κινητήρα απενεργοποιημένο. Πάμε να την γνωρίσουμε στην πράξη!
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe LPG 100 PS
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, το Renault Clio E-TECH Hybrid εξακολουθεί να διαθέτει την sportive σχεδιαστική του φιλοσοφία, με τις κομψές καμπύλες, ενώ αξιοσημείωτη αλλαγή που έφερε κατά την ανανέωση είναι τα φωτιστικά σώματα. Στο εμπρός τμήμα συναντάμε τα “C-Shaped” σώματα, σήμα κατατεθέν πλέον της εταιρείας, ενώ μικρή ανασχεδίαση έχουν δεχθεί και τα πίσω. Οι διαστάσεις του νέου Renault Clio κινούνται στα επίπεδα του ανταγωνισμού με το μήκος να είναι στα 4.050 χλστ. (μόλις 12 χιλιοστά μικρότερο από το μοντέλο που αντικατέστησε), ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.988 χλστ. και 1.440 χλστ. αντίστοιχα. Όσον αφορά το μεταξόνιό του, αυτό είναι στα 2.583 χλστ. Διαστάσεις που σε συνδυασμό με το γρήγορο τιμόνι (2,7 στροφές από άκρη σε άκρη) χαρίζουν κύκλο στροφής μεταξύ πεζοδρομίων στα 10,42 μ. Αναφορικά τώρα με την υβριδική έκδοση, μοναδική διαφοροποίηση αποτελούν τα λογότυπα “Ε-TECH” στην μεσαία κολόνα και το πίσω μέρος.
Εσωτερικό: Ποιότητα που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία
Περνώντας στο εσωτερικό του Renault Clio, αντιλαμβάνεσαι πως εδώ οι σχεδιαστές έδωσαν προτεραιότητα σε στοιχεία που έχουν ουσία και όχι σε αυτά που εντυπωσιάζουν. Η εργονομία και η πρακτικότητα ήταν το ζητούμενο εξ αρχής και αυτό φαίνεται. Ακόμη και η τοποθέτηση της οθόνης για το σύστημα πολυμέσων έχει γίνει έτσι ώστε να είναι στο καλύτερο δυνατό σημείο τόσο για τον χειρισμό της όσο και για την ορατότητα του οδηγού. Οι διακόπτες είναι σε σωστή θέση και απόσταση από τον οδηγό, ενώ στο τιμόνι η Renault εξακολουθεί να διαθέτει τα κουμπιά για τον χειρισμό των συστημάτων περιορισμού ταχύτητας και cruise control, με το χειριστήριο για τον χειρισμό του ηχοσυστήματος να είναι αυτόνομο, τοποθετημένο πίσω από την στεφάνη του τιμονιού. Αυτό είναι και το μοναδικό στοιχείο που ενδεχομένως να ξενίσει μέχρι να έρθει η εξοικείωση και κάπου εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι θα θέλαμε και έναν “φυσικό” περιστροφικό διακόπτη για την ρύθμιση του ήχου κοντά στην οθόνη αφής. Μιας και αναφερθήκαμε στην οθόνη, αξίζει να αναφέρουμε πως το ψηφιακό περιβάλλον αποτελείται από μία οθόνη 7 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι και μία κάθετα τοποθετημένη μεγέθους 9,3 ιντσών. Η δεύτερη αναλαμβάνει την ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών, ενώ φέρει και αναλυτικότατες πληροφορίες σχετικά με την λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Όσο για την ποιότητα των υλικών, στο επάνω μέρος του ταμπλό και στις επενδύσεις των πορτών συναντάμε μαλακά στην υφή πλαστικά και η συναρμολόγηση είναι πολύ προσεγμένη.
Σε επίπεδο χώρων, η καμπίνα προσφέρει άνεση σε τέσσερις ενήλικες επιβάτες χωρίς να δημιουργεί προβλήματα για τους πίσω και οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές και ιδιαίτερα πρακτικές. Η χωρητικότητα για τις αποσκευές είναι στην κορυφή της κατηγορίας με 391 λίτρα (1.069 με την αναδίπλωση του καθίσματος σε αναλογία 60:40), ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι η τοποθέτηση της μπαταρίας δεν στέρησε χώρο.
Κινητήρας: Εντυπωσιάζει με την κατανάλωση
Περνάμε στο υβριδικό σύστημα το οποίο έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε αυτή την έκδοση. Το Renault Clio E-TECH Hybrid εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ξεκινάμε από τα ηλεκτρικά μοτέρ, με το πρώτο να είναι “ένα σώμα” με το κιβώτιο και να αποδίδει 49 ίππους και 205 Nm ροπής, ενώ το δεύτερο έχει βοηθητικό χαρακτήρα και αποδίδει 20 ίππους και 50 Nm ροπής. Την τροφοδοσία αναλαμβάνει μία μικρή μπαταρία χωρητικότητας μόλις 1,2 kWh. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός, τετρακύλινδρος κινητήρας έμμεσου ψεκασμού με χωρητικότητα 1.598 κ.εκ. Αποδίδει 91 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. και 144 Nm ροπής στις 3.200 σ.α.λ. με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να φτάνει στους 140 ίππους. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 1.238 κιλών είναι σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ. και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.
Το “μυστικό” της επιτυχίας, βέβαια, βρίσκεται στην οικονομία, με την γαλλική εταιρεία να ανακοινώνει 4,3-5,1 λτ./100 χλμ. (κατά WLTP). Ευχάριστη έκπληξη ήταν η πραγματική κατανάλωση, η οποία στη διάρκεια της δοκιμής περιορίστηκε στα 4,9 λτ./100 χλμ., ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι κινούμενος κανείς περισσότερο στο αστικό περιβάλλον (εκμεταλλευόμενος την ανάκτηση πέδησης) θα δει την κατανάλωση να μειώνεται και κάτω από τα 4,5 λτ.
Στην πράξη
Για την ποιότητα κύλισης του Renault Clio, την ακαμψία του πλαισίου και την καλορυθμισμένη ανάρτηση έχουμε ξανά μιλήσει στο παρελθόν. Οπότε αυτή τη φορά θα επικεντρωθούμε στο υβριδικό του σύστημα. Στο αστικό περιβάλλον, το Renault Clio E-TECH Hybrid καταφέρνει να είναι τόσο πολιτισμένο που να θυμίζει ηλεκτρικό, άλλωστε στην κίνηση της πόλης θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά. Το κιβώτιο-ηλεκτροκινητήρας εκτελεί με ηρεμία τις αλλαγές ταχυτήτων, ενώ με την επιλογή του “B” στο κιβώτιο, η ανάκτηση ενέργειας είναι όσο έντονη πρέπει. Με λίγη εξάσκηση και προνοητική οδήγηση το πεντάλ του φρένου, το οποίο δεν είναι και τόσο γραμμικό (λόγω συστήματος ανάκτησης), γίνεται απαραίτητο μόνο για την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Εκτός πόλης, οι 140 ίπποι μπορεί να μην δείχνουν αρκετά πρόθυμοι για γρήγορη οδήγηση, αλλά το εξαιρετικό πλαίσιο και η επαρκής πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης, δημιουργούν ένα αρκετά ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Θα θέλαμε στον πίσω άξονα να βλέπουμε δισκόφρενα αντί για ταμπούρα, αν και τα φρένα είναι ισχυρά και δεν κουράζονται.
Στο ταμείο
Η τιμή του Renault Clio E-TECH Hybrid ξεκινά από τα 24.740 ευρώ στην έκδοση Expression, ενώ για την υπερπλήρη έκδοση δοκιμής (Dynamic) το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 26.930 ευρώ. Τέλος, αξίζει να τονίσουμε ότι οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται 96-114 γρ./χλμ. ανάλογα με το πακέτο εξοπλισμού που θα επιλεχθεί.