Δοκιμή Seat Arona 1.0 TSI 110 PS

Δοκιμή Seat Arona

Έχουν περάσει περίπου δύο χρόνια από τότε που βρέθηκε στα χέρια μας το Seat Arona και τώρα έφτασε η ώρα της αναβάθμισης για το compact SUV της εταιρείας. Τώρα, έφτασε η στιγμή να δοκιμάσουμε την ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου, μιας και ένα αισθητικό και κυρίως τεχνολογικό “facelift” έχει φέρει αξιοσημείωτες διαφορές, ώστε το Seat Arona να παραμείνει “φρέσκο” και να αντιμετωπίσει τον έντονο ανταγωνισμό της κατηγορίας.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Seat Leon FR 1.4 e-Hybrid 204 PS

Περνάμε κατευθείαν στο επίκεντρο των αλλαγών, ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση του μοντέλου. Στο εμπρός τμήμα έχει ανασχεδιαστεί ο προφυλακτήρας, με τους κυκλικούς προβολείς να έχουν τοποθετηθεί υψηλότερα. Στο πίσω μέρος, οι διαφορές είναι λιγότερο εμφανείς και περιορίζονται στη σχεδίαση του κάτω μέρους του προφυλακτήρα. Κατά τα άλλα, δεν απουσιάζουν τα crossover χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα οι πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος του αμαξώματος και οι ράγες οροφής, ενώ νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 16 έως 18 ιντσών. Στην περίπτωση δε της έκδοσης δοκιμής (Χperience), υπάρχει το χαρακτηριστικό λογότυπο στην πίσω κολόνα (C-Pillar), αλλά και η διχρωμία του αμαξώματος. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του ανανεωμένου Seat Arona αγγίζει τα 4.154 χλστ., το πλάτος τα 1.780 και το ύψος τα 1.537 χλστ.

 

Σύγχρονο και ποιοτικό
Σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει και στο εσωτερικό του ανανεωμένου crossover, με την ισπανική εταιρεία να έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην βελτίωση της ποιότητας. Στο επάνω τμήμα του ταμπλό συναντάμε μαλακές επιφάνειες, ενώ η συναρμογή των πλαστικών ικανοποιεί. Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε την στάνταρ ψηφιακή οθόνη αφής μεγέθους 8,25 ιντσών για την ενημέρωση και ψυχαγωγία των επιβατών, ενώ αισθητική αναβάθμιση αποτελούν οι γκρι αεραγωγοί του διζωνικού κλιματισμού και ο κρυφός φωτισμός. Από εκεί και πέρα, οι θέσεις για μικροαντικείμενα στο κεντρικό “τούνελ” είναι επαρκείς, ενώ μεγάλες θήκες υπάρχουν και στις πόρτες και στο κεντρικό υποβραχιόνιο (διαθέσιμο αποκλειστικά στην έκδοση Xperience). Οι χώροι στην καμπίνα θα καλύψουν τις ανάγκες μίας τετραμελούς οικογένειας, ενώ στα “standards” της κατηγορίας κινείται και ο όγκος του χώρου αποσκευών, αγγίζοντας τα 400 λτ.

Τρικύλινδρος TSI με 110 ίππους
Το ανανεωμένο Seat Arona τροφοδοτείται στην έκδοση δοκιμής με την ισχυρή έκδοση του τρικύλινδρου χιλιάρη. Ο λόγος για τον TSI άμεσου ψεκασμού και χωρητικότητας 999 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 110 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και η μέγιστη τιμή της ροπής φτάνει στα 200 Nm σε εύρος 2.000-3.000 σ.α.λ. Η κίνηση περνά ασφαλώς στους εμπρός τροχούς μέσω εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου (υπάρχει και η επιλογή του αυτόματου DSG) και το αμάξωμα βάρους 1.216 κιλών ολοκληρώνει την διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ., την ώρα που η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα. Ως προς την κατανάλωση, η Seat ανακοινώνει 5,2-5,9 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP, ενώ στη διάρκεια της δοκιμής ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε 6,5 λτ./100 χλμ. Βέβαια, αξίζει να τονίσουμε ότι η “μακριά” κλιμάκωση της 6ης σχέσης συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομο. Όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων διαμορφώνονται στο εύρος 118-133 γρ./χλμ., ανάλογα με την εκάστοτε έκδοση.

Στην πράξη: Έμφαση στην άνεση
Ξεκινώντας από τον τρικύλινδρο TSI, το μοτέρ των 110 ίππων είναι αρκετά πρόθυμο από τις 2.000 σ.α.λ. και μετά, με αποτέλεσμα το Seat Arona να επιταχύνει με προθυμία. Σίγουρα, το “κροτάλισμα” κάνει αισθητή την παρουσία του όταν οι στροφές λειτουργίας αυξάνονται, αλλά σε καμία περίπτωση δεν σε κάνει να δυσανασχετήσεις. Συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο που έχει καλή αίσθηση και η κλιμάκωση των σχέσεων βοηθά το μοτέρ να αναπτύξει τις αρετές του. Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά αρκετά ακριβές για μικρό SUV, ενώ η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με τρόπο τέτοιο ώστε να μην επιτρέπει ιδιαίτερες κλίσεις στο αμάξωμα, έχοντας παράλληλα και καλή απόσβεση κραδασμών. Τα φρένα είναι δυνατά και αξίζει να τονίσουμε ότι υπάρχουν δίσκοι τόσο στον εμπρός, όσο και στον πίσω άξονα. Τέλος, η θέση οδήγησης θα ικανοποιήσει ανεξαρτήτου αναστήματος, μιας και περιλαμβάνει ποικιλία ρυθμίσεων, ενώ η περιφερειακή ορατότητα είναι άριστη.

Στο ταμείο
Η τιμή του ανανεωμένου Seat Arona ξεκινά από τα 17.390 ευρώ, καθιστώντας το μία ολοκληρωμένη και προσιτή επιλογή. Στην περίπτωση του κινητήρα με τους 110 ίππους, όπως αυτός της δοκιμής, το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 18.190 ευρώ (21.390 ευρώ για την έκδοση Xperience).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

SEAT Days – “Black Friday Edition” με μειώσεις που αγγίζουν τα 1.500 ευρώ! Η έκδοση με χαμηλότερη τιμή μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων......
Με τέσσερις επιλογές κινητήρων και ισχύ έως 150 ίππους έρχονται τα ανανεωμένα μοντέλα της SEAT. Δείτε που διαφοροποιούνται......
Ο γερμανικός όμιλος κατέγραψε αύξηση στις πωλήσεις του στο 9μηνο με εντυπωσιακή άνοδο στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του που έφτασε το 78% στην Ευρώπη....
Η ΤΕΧΝΟΚΑΡ Μ.Α.Ε.Ε. θέτει σε ισχύ νέο προωθητικό πρόγραμμα για το ηλεκτρικό SEAT MÓ 125, με το συνολικό όφελος να φτάνει έως τα 4.091 ευρώ!...
Παρά τις πιέσεις στις διεθνείς αγορές το VW Group είχε σταθερές οικονομικές επιδόσεις το α' τρίμηνο του 2025 αυξάνοντας τις παραδόσεις μοντέλων....
Σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον η SEAT αύξησε τις πωλήσεις της το πρώτο εξάμηνο του 2025 βελτιώνοντας περαιτέρω την επίδοσή της στο δεύτερο μισό....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Traction trailer 3

TractioN: Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν

τετρακίνηση

Έτσι θα κατανοήσεις τετρακίνηση και “αργά”! (+video)

Ζέσταμα κινητήρα

Μύθοι και αλήθειες για το ζέσταμα του κινητήρα