Δοκιμή Suzuki Across

Δοκιμάζουμε το πρώτο Plug-In υβριδικό SUV της Suzuki με 306 ίππους! Καίει βενζίνη, πάει και αποκλειστικά με ρεύμα, φορτίζει κατά την επιβράδυνση, μπαίνει και στην πρίζα.
Δοκιμή Suzuki Across

Το Suzuki Across είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό μοντέλο για την ιαπωνική μάρκα, καθώς είναι το μεγαλύτερο SUV στην γκάμα της αυτή την στιγμή στην χώρα μας και είναι και το μοναδικό Plug-In Hybrid με το σήμα της. Μιλάμε για ένα σύγχρονο SUV, το οποίο αποτελεί καρπό της ιαπωνικής συμμαχίας Suzuki-Toyota, καθώς βασίζεται στο ολοκαίνουργιο Toyota RAV4 αντίστοιχης έκδοσης. Πάμε λοιπόν να το γνωρίσουμε αναλυτικά και να δούμε πως είναι σε πραγματικές συνθήκες.

Επιβλητική εμφάνιση
Το Suzuki Across διακρίνεται εξ αρχής για την δυναμική του εμφάνιση, η οποία έχει έντονο ανάγλυφο και αιχμηρές ακμές σε όλα τα μήκη και πλάτη του αμαξώματος. Διαθέτει επιθετική μάσκα και φωτιστικά σώματα LED, ενώ οι προβολείς ομίχλης έχουν τοποθετηθεί λίγο πιο κάτω σε ειδικά πλαίσια. Οι εξωτερικοί είναι τοποθετημένοι στις πόρτες και άφησαν έτσι χώρο για την δημιουργία μικρής γυάλινης επιφάνεια μέσω της οποίας βελτιώνεται η περιμετρική ορατότητα. Παράλληλα, τα προστατευτικά πλαστικά των θόλων και οι χρωμιωμένες ποδιές χαρίζουν μια πιο σκληροτράχηλη εμφάνιση. Όσον αφορά στις διαστάσεις του, το Suzuki Across έχει μήκος 4.635 χλστ. ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.855 και 1.690 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.690 χλστ. ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι στα 190 χλστ.

Ποιότητα, εργονομία, τεχνολογία
Στο εσωτερικό του Suzuki Across συναντάμε μαλακά υλικά, αναπαυτικά καθίσματα και άνετους χώρους για τους επιβάτες και τα μικροαντικείμενά τους. Τα υλικά είναι εξαιρετικής ποιότητας, με τα μαλακά υλικά και τις δερμάτινες επενδύσεις να κυριαρχούν, με τις ραφές να είναι μια όμορφη αισθητική λεπτομέρεια. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικά όργανα και οθόνη TFT 4,2 ιντσών, ενώ το σύστημα Infotainment έχει ως βάση μια οθόνη αφής 9,0 ιντσών. Η εργονομία είναι καλά μελετημένη και οι διακόπτες σε σωστή θέση και απόσταση από τα ακροδάχτυλα του οδηγού. Δίπλα από τον επιλογέα του κιβωτίου E-CVT βρίσκονται οι διακόπτες των προγραμμάτων οδήγησης Normal, Eco, Sport και EV Mode, ενώ υπάρχει και πρόγραμμα Trail (κλειδώνει την μετάδοση και φρενάρει τον τροχό που ολισθαίνει). Σίγουρα χρειάζεται ένα μικρό διάστημα εξοικείωσης με όλα τα κουμπιά και τις λειτουργίες τους αλλά και τις λειτουργίες της οθόνης αφής (η οποία συνοδεύεται και από φυσικά κουμπιά), αλλά μόλις εξοικειωθείς, όλα γίνονται εύκολα και γρήγορα. Η τεχνολογία S-FLOW στον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό εξοικονομεί ενέργεια, ενώ προφανώς και από το Across δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης τελευταίας γενιάς. Ο χώρος φόρτωσης είναι στα 490 λίτρα και φτάνει στα 1.604 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης της πίσω σειράς καθισμάτων, τα οποία είναι διαιρούμενα. 

Οδήγηση με έμφαση στην άνεση και την οικονομία
Το Suzuki Across διατίθεται στην χώρα μας αποκλειστικά ως Plug-In Hybrid με αυτόματο κιβώτιο E-CVT. Κάτω από το καπό του συναντάμε υβριδική τεχνολογία η οποία συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 2,5 λίτρων, που αποδίδει 185 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 227 Nm ροπής από τις 3.200 έως και τις 3.700 σ.α.λ. με δύο ηλεκτροκινητήρες. Έναν εμπρός με 182 ίππους και 270 Nm ροπής και έναν πίσω με 54 ίππους και 121 Nm ροπής. Στην πράξη, έχουμε ένα σύνολο συνδυαστικής ισχύος 306 ίππων, ικανό για μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα με 0-100 χλμ./ώρα στα 6,0 δλ. Στον τομέα των περιβαλλοντικών επιδόσεων τώρα, η Suzuki κάνει λόγο για μέση κατανάλωση της τάξεως του 1,0 λίτρου/100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 22 γρ./χλμ. Στην πράξη αυτό μπορεί να ισχύσει υπό προϋποθέσεις, εφόσον οι μπαταρίες είναι φορτισμένες, καθώς μπορεί να κινηθεί με 75 χλμ. μόνο με ρεύμα (κάτι που είδαμε και στην πράξη). Αν όμως οι μπαταρίες είναι άδειες, τότε η μέση κατανάλωση πάει στα 6,3 λίτρα/100.

Πως λειτουργούν όλα αυτά στην πράξη;
Στην πράξη ο οδηγός δεν καταλαβαίνει τίποτα. Όλα γίνονται αυτόματα και ο ιθύνων νους πίσω από όλα αυτά είναι το κιβώτιο E-CVT, το οποίο σε συνεργασία με την προηγμένη μονάδα AWD Integrated Management, ελέγχει την κατανομή της ροπής στους τροχούς και την λειτουργία του μικρού πίσω ηλεκτροκινητήρα (αυτός υποβοηθά τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα, δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς και φορτίζει την μπαταρία). Φυσικά η φόρτιση γίνεται και μέσω ανάκτησης ενέργειας αλλά και σε wallbox με μέγιστο ρυθμό φόρτισης 3,7 kW. Στην πράξη σε 5 περίπου ώρες έχεις φορτίσει μπαταρίες για 75 χλμ. (αν θες να κυκλοφορείς αμιγώς ηλεκτρικά).

Οδηγικά το Suzuki Across είναι από τα αυτοκίνητα που σε βάζουν στον ρυθμό τους. Μπορεί να κινηθεί γρήγορα αλλά ο όγκος του και το βάρος των σχεδόν 2 τόνων, δεν είναι στοιχεία που θα σε εμπνεύσουν, αν και το αυτοκίνητο πάει… τρένο. Το Across είναι από τα αυτοκίνητα που αγαπούν τον αυτοκινητόδρομο καθώς ταξιδεύει άνετα και εντελώς ήσυχα. Η ανάρτηση σε κάνει να νιώθεις πως το αυτοκίνητο στέκεται σε… υγρό και ρολάρει εντελώς απροβλημάτιστα. Στις στροφές κρατάει καλά και σου δημιουργεί το απαιτούμενο αίσθημα ασφάλειας. Εκτός δρόμο παραμένει άνετο και χωρίς κραδασμούς να περνούν στο τιμόνι, τουλάχιστον στις βατές διαδρομές. Εξάλλου δεν είναι και για… πολλά, με ελαστικά 235/55 και ζάντες 19 ιντσών.

Το Suzuki Across κοστίζει στην χώρα μας 56.280 ευρώ και ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει εκτός από τις καθιερωμένες ανέσεις, ζάντες αλουμινίου 19”, σύστημα Keyless Push Start, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με λειτουργία S-FLOW, οθόνη αφής 9″ με Smartphone Linkage και κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός-πίσω, θερμαινόμενο τιμόνι με δερμάτινη επένδυση, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, αυτόματους προβολείς Bi-LED και 7 αερόσακους.

Τέλος, να τονίσω πως το Suzuki Across έχει εγγύηση 5 ετών που αφορά φυσικά και το υβριδικό σύστημα του αυτοκινήτου, ενώ συνοδεύεται και από δωρεάν οδική βοήθεια πέντε ετών.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δοκιμάζουμε το μοντέλο με το οποίο μας συστήθηκε στην Ελλάδα η Dongfeng. Πάμε να δούμε πως είναι σε πραγματικές συνθήκες αλλά και πόσο κοστίζει....
Η Volkswagen ανακοίνωσε Smart Deals και για plug-in hybrid (eHybrid) μοντέλα της, προσφέροντας και για αυτά ειδικές τιμές με σημαντικό όφελος....
To νέο Suzuki e Vitara βάζει την ιαπωνική εταιρεία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τρείς εκδόσεις με έως...
Το Peugeot 208 επέστρεψε πιο ώριμο, πιο αποδοτικό και πιο σύγχρονο από ποτέ και εμείς το δοκιμάζουμε στην υβριδική του έκδοση με τους 145 ίππους!...
Η Skoda ανακοίνωσε τα Skoda Offers με ειδικές τιμές και σημαντικά οφέλη για τους ενδιαφερόμενους, για τα πιο δημοφιλή μοντέλα της εταιρείας....
Δύο SUVs κατάφεραν να κλέψουν την παράσταση στο φετινό GNTM, με την παρουσία τους σε μία από τις φωτογραφίσεις του διαγωνισμού....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

"έξυπνες" κάμερες

Επίσημο: Οι πρώτες κάμερες της Περιφέρειας Αττικής – Σε ποια σημεία τοποθετήθηκαν

Chery Tiggo 4

Το SUV με 12ετή εγγύηση, 204 ίππους και 22.990 ευρώ – Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ