Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 GL+ DITC 140 PS

Το ανανεωμένο Suzuki Vitara είναι εξοπλισμένο με turbo κινητήρες βενζίνης BoosterJet 1.0 και 1.4 λτ.

Βρείτε μας στο

Το ανανεωμένο Suzuki Vitara είναι εξοπλισμένο με turbo κινητήρες βενζίνης BoosterJet 1.0 και 1.4 λίτρων με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και γιορτάζει τα 30 χρόνια του στην αγορά, διαθέτοντας επιπλέον εξοπλισμό και ανανεωμένη σχεδίαση. Εμείς το δοκιμάζουμε προκειμένου να δούμε τις αλλαγές του αλλά και τι νέο έχει να επιδείξει.

Μία αισθητική ανανέωση επιχειρείται σε ένα μοντέλο αυτοκινήτου όχι μόνο για να ανανεωθεί το ενδιαφέρον το αγοραστικού κοινού προς αυτό, αλλά και για να εισαχθούν σε αυτό οι τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις που ταχύτατα πλέον προστίθενται στην αυτοκίνηση. «Αναλύοντας» το ανανεωμένο Suzuki Vitara, διαπιστώνουμε μία μεγάλη – εσωτερική – αλλαγή. Αναφερόμαστε στην απουσία πετρελαιοκινητήρα και την αντικατάσταση όλων των κινητηρίων συνόλων με δύο νέους υπετροφοδοτούμενους κινητήρες 1.0 και 1.4 λίτρων, που στοχεύουν στην εναρμόνιση της μάρκας με τις νέες συνθήκες του καθεστώτος των ρύπων CO2 που ισχύουν πλέον στην ευρωπαϊκή επικράτεια.

Μαζί με αυτή την αλλαγή στα κινητήρια σύνολα έχουμε νέα εξωτερική σχεδίαση με τη δυναμική μάσκα, νέο προφυλακτήρα εμπρός με λεπτομέρειες χρωμίου και πίσω φώτα LED. Στο εσωτερικό εντοπίζουμε μία ποιοτική αναβάθμιση με μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και νέα έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων, που προσφέρει στον οδηγό πληθώρα πληροφοριών όπως οι λειτουργίες της τεχνολογίας AllGrip, η λειτουργία Hill Control, η επιτάχυνση της βαρύτητας G, η ισχύς και η ροπή του κινητήρα, η επιτάχυνση, η χρήση φρένου καθώς και η αναγνώριση κυκλοφοριακών σημάτων.

Ταυτόχρονα, νέες τεχνολογίες ασφάλειας κάτω από την ομπρέλα επικοινωνίας του Suzuki Safety Support, το οποίο στο Vitara περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα παρακάτω συστήματα που εντάσσονται για πρώτη φορά στο πλαίσιο των προηγμένων συστημάτων ασφαλείας Suzuki Safety Support και είναι τα εξής: σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου (Blind Spot Monitor), σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Control), και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), το οποίο γνωρίσαμε πρώτη φορά στο νέο Jimny.

Εκτός από τον ήδη υπάρχοντα κινητήρα 1.4 Boosterjet άμεσου ψεκασμού, με τον οποίο ήταν εξοπλισμένο το Suzuki Vitara S, εισάγεται κι o νέος κινητήρας 1.0 Boosterjet άμεσου ψεκασμού, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων, ενώ ο κινητήρας 1.4 Boosterjet της δοκιμής μας, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων. Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, ενώ αμφότερα τα σύνολα διατίθενται με κίνηση στους δύο τροχούς αλλά και με τετρακίνηση. Να σημειωθεί εδώ ότι με την προσθήκη του κινητήρα 1.0 λτ. στην γκάμα εκδόσεων του ανανεωμένου Vitara η Suzuki διαθέτει πλέον το μοναδικό τετρακίνητο με τον μικρότερο κυβισμό στο σύνολο της αγοράς.

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr