Δοκιμή Toyota C-HR 1.2 Turbo 116 PS

Δοκιμάζουμε το Toyota C-HR, το SUV της ιαπωνικής μάρκας που έρχεται να πρωταγωνιστήσει με αρκετή σχεδιαστική τόλμη τόσο στο αμάξωμα όσο και στην καμπίνα.


Το Toyota C-HR (Coupe High Rider) θα λέγαμε πως είναι ένα σύγχρονο RAV4, καθώς αν ανατρέξουμε μερικά χρόνια πίσω θα δούμε πως οι διαστάσεις του δεν διαφέρουν και πολύ από προηγούμενες γενιές RAV4. Σε σε συνδυασμό μάλιστα και με την αύξηση των διαστάσεων της νέας γενιάς του RAV4, τότε αντιλαμβανόμαστε πως το C-HR είναι ο… πνευματικός διάδοχος του δημοφιλούς μοντέλου. Μόνο που οι σχεδιαστές της Toyota θέλησαν να του προσδώσουν άλλο αέρα και έτσι τόλμησαν αρκετά με τις γραμμές του, δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα ιδιαίτερο και σίγουρα μοναδικό. Το να ασχοληθείς όμως μόνο με την εμφάνιση αυτού του αυτοκινήτου είναι αδικία… και το καταλαβαίνεις μόλις κάνεις τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του. Ας γνωρίσουμε λοιπόν το C-HR στην βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.2 λτ. τούρμπο κινητήρα απόδοσης 116 ίππων

Ένα SUV με αυτοπεποίθηση
Σίγουρα η εμφάνιση είναι το Α και το Ω για την αγορά ενός αυτοκινήτου. Και αυτό γιατί αν δεν σου αρέσει δεν θα το αγοράσεις. Πρέπει όμως να είναι και ιδιαίτερη και να εκφράζει τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Και στην περίπτωση του C-HR το κάνει και με το παραπάνω. Το ιαπωνικό SUV “αγαπάει” τον εαυτό του, καθώς μοιάζει να… αδιαφορεί για όποια αρνητικά σχόλια. “Αυτό είμαι και σε όποιον αρέσω” φωνάζει το αμάξωμά του από όποια γωνία και αν το κοιτάξεις. Και η αλήθεια είναι ότι αρέσει, τουλάχιστον στους περισσότερους και σίγουρα κεντρίζει το ενδιαφέρον των παρατηρητών. Βασικά γνωρίσματα του σχεδιασμού του αποτελούν η έντονη κλίση της γραμμής της οροφής που σε συνδυασμό με τις “κρυμμένες” πίσω χειρολαβές θυρών δίνουν πόντους στην κουπέ σχεδίαση, οι μικρές γυάλινες επιφάνειες (ειδικά τα πίσω παράθυρα) και ο σχεδιασμός των φώτων εμπρός και πίσω. Το σύνολο παντρεύει αρμονικά τις καμπύλες με τις ακμές και σε κάνει να πιστεύεις πως είναι ένα πρωτότυπο που το έσκασε από έκθεση αυτοκινήτου. Όσον αφορά στις διαστάσεις του, το μήκος του είναι στα 4.360 χλστ. το πλάτος του στα 1.795 χλστ. και το ύψος του στα 1.555 χλστ.

Φουτουριστικό εσωτερικό με δυνατότητες εξατομίκευσης
Το σχεδιαστικό concept του αμαξώματος βρήκε πέρασε και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εκεί συναντάμε μια ιδιαίτερη εικόνα, με ασύμμετρες επιφάνειες και κονσόλα κυρτή ελαφρώς προς τον οδηγό. Αν και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν σε total black εμφάνιση, η Toyota όπως μπορείτε να δείτε και στις πιο κάτω εικόνες δίνει αρκετές επιλογές σε χρώματα και υλικά για τον εσωτερικό διάκοσμο, τόσο για το άνω μέρος του ταμπλό όσο και για τις χρωματικές λεπτομέρειες. Ο πίνακας οργάνων είναι παραδοσιακός, αναλογικός με κυκλικά όργανα και φυσικά και εδώ στο ταμπλό του αυτοκινήτου κυριαρχεί η οθόνη αφής 8 ιντσών. Τα υλικά είναι προσεγμένα και το ίδιο ισχύει και για τη συναρμογή τους, ενώ η εργονομία είναι καλή με τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου να απαιτούν ένα μικρό χρονικό διάστημα εξοικείωσης. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες ικανοποιούν, ενώ το χαμηλό τούνελ μετάδοσης είναι σύμμαχος στην ύπαρξη πέμπτου επιβάτη στη μέση του πίσω καθίσματος. Αυτό που ίσως δεν αρέσει στους πίσω επιβάτες είναι οι μικρές γυάλινες επιφάνειες. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 377 λίτρα.

Κινητήρας και ανάρτηση κλέβουν την παράσταση
Δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Toyota C-HR για να καταλάβεις πως το μοτέρ και η ανάρτηση είναι οι πρωταγωνιστές της οδικής συμπεριφοράς του. Το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο χωρητικότητας 1.2 λτ. είναι τετρακύλινδρο με θετικές συνέπειες στην ποιότητα λειτουργίας του και αποδίδει 116 ίππους και 185 Nm ροπής. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων, εκπλήσσει ευχάριστα με την γραμμικότητα της απόδοσής του και με την απόκρισή του. Για το 0-100 χλμ./ώρα το Toyota C-HR χρειάζεται 10,9 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 190 χλμ./ώρα. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωσή του, αυτή είναι στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι στα 125 γρ./χλμ.
Η οδική συμπεριφορά του Toyota C-HR δίνει προτεραιότητα στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης κάτι που το αντιλαμβάνεσαι από τα πρώτα χιλιόμετρα. Η ανάρτηση έχει ποιοτική λειτουργία ούσα αθόρυβη κατά τη λειτουργία της, ενώ αποσβένει παραπάνω από ικανοποιητικά ακόμη και τις “σκληρές” ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Ακόμη όμως και όταν αυξήσεις ρυθμό στο «σφικτό» περιφερειακό δίκτυο με τις απανωτές στροφές, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται δυναμικά, χωρίς υπερβολικές κλίσεις στο αμάξωμα και με άμεσες αντιδράσεις. Και αυτό το οφείλει σίγουρα και στο νέο πλαίσιο TNGA (Toyota New Global Architecture). Από την άλλη, σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, το C-HR αποδεικνύεται στιβαρό και καλά ηχομονωμένο. Για τις εκτός δρόμου περιηγήσεις τώρα, η συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής μας περιορίζεται από τα ασφάλτινα ελαστικά και φυσικά την κίνηση στον εμπρός άξονα. Εξάλλου και η απόσταση των 160 χλστ. από το έδαφος δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Παρόλα αυτά θα σας πάει σε βατούς χωματόδρομους με άνεση και χωρίς να δυσανασχετήσει. Αν πάλι έχετε περισσότερες απαιτήσεις τότε υπάρχει για εσάς και τετρακίνητη έκδοση. Αν όμως θέλετε μεγαλύτερη οικονομία και έχετε αυξημένη οικολογική συνείδηση, δεν έχετε παρά να δείτε το υβριδικό C-HR.

Το Toyota C-HR ξεκινά από τα 19.570 ευρώ στην έκδοση C-ITY. Το C-Enter κοστίζει 20.700 ευρώ, ενώ το C-Club 23.600 ευρώ. Ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος από τη βασική έκδοση τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας (ενεργητικής/παθητικής). Τέλος, αξίζει να θυμίσουμε πως και το Toyota C-HR όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα Toyota, συνοδεύεται από έξι χρόνια εγγύηση ή 180.000 χλμ. (όποιο επέλθει πρώτο) για όλα τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr