Το Toyota Corolla είναι το παγκόσμιο best seller της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παρουσιάστηκε πίσω στο 1966 και από τότε μέχρι σήμερα έχει πουλήσει περισσότερα από 45.000.000 αυτοκίνητα. Μάλιστα είναι το Best Seller στον κόσμο και για το πρώτο εξάμηνο του 2019 (δείτε εδώ αναλυτικά τα αποτελέσματα). Βέβαια, για ένα διάστημα, στην ευρωπαϊκή αγορά σταμάτησε να διατίθεται ως Corolla στην πεντάθυρη έκδοση (hatchback), καθώς το 2006 στην Toyota σκέφτηκαν να γιορτάσουν τα 40ά γενέθλια του μικρομεσαίου μοντέλου τους με μία αλλαγή ονομασίας, βαφτίζοντας το Auris. Όμως, πλέον, 13 χρόνια μετά το Auris δίνει και πάλι την σκυτάλη στο Corolla αυτή τη φορά για να τονιστεί η ύπαρξη νέας πλατφόρμας αλλά και για να συνεχίσει η… δυναστεία. Εμείς το δοκιμάζουμε στην υβριδική έκδοση με τον 1.8 λτ. βενζινοκινητήρα.
Νέο από άκρη σε άκρη
Το νέο Toyota Corolla είναι ένα αυτοκίνητο από αυτά που λέμε “κατασκευασμένο από λευκή κόλλα χαρτί”. Και δεν πρόκειται για υπερβολές αφού κάτω από το σύγχρονο και δυναμικό σε εμφάνιση αμάξωμα, που συνυπάρχουν αρμονικά ακμές και καμπύλες, με τη διχρωμία, την επιθετική σε όψη μάσκα και τα LED φώτα να υπογραμμίζουν το τεχνολογικό υπόβαθρο, κρύβεται η νέα πλατφόρμα της Toyota, η TNGA, η οποία έχει προικίσει με πολλές αρετές την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, όπως θα δούμε και πιο κάτω, άλλαξε όμως και τις διαστάσεις του. Έτσι, πλέον το νέο Toyota Corolla έχει μήκος 4.370 χλστ. πλάτος 1.790 χλστ. και ύψος 1.435 χλστ. ενώ το μεταξόνιό του είναι στα 2.640 χλστ.
Hitech και ποιοτικό εσωτερικό
Στο εσωτερικό του το νέο Corolla παραμένει πιστό στα χαρακτηριστικά που το καθιέρωσαν. Αυτό σημαίνει ποιοτική κατασκευή, προσεκτικά προσεγμένα υλικά και αψεγάδιαστη συναρμολόγηση. Σχεδιαστικά δεν έχει να επιδείξει κάποιες ιδιαίτερες γραμμές, σίγουρα όμως το σύνολο είναι καλαίσθητο. Ο πίνακας οργάνων είναι συνδυασμός ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων και είναι ευανάγνωστος, ενώ η εργονομία είναι πολύ καλή και μόνο το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 ιντσών χρειάζεται κάποια μικρή εξοικείωση (θα θέλαμε πάντως να είναι πιο χαμηλά τοποθετημένη η οθόνη στο ταμπλό). Το τιμόνι έχει χειριστήρια για τον έλεγχο του infotainment αλλά και των συστημάτων ημιαυτόνομης οδήγησης και είναι ποιοτικό. Τα καθίσματα εμπρός είναι αναπαυτικά και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη και η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Λεπτομέρειες όπως οι ραφές σε άσπρο ή κόκκινο χρώμα υπογραμμίζουν την προσοχή που έχει δοθεί στο εσωτερικό. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για τέσσερα άτομα, ενώ θήκες υπάρχουν πολλές για μικροαντικείμενα. Ακόμη και οι πίσω έχουν στην διάθεσή τους ποτηροθήκες στο υποβραχιώνιο αλλά και θήκες για μπουκάλι στα πάνελ των θυρών. Οι τελευταίες έχουν αρκετά μεγάλο άνοιγμα και διευκολύνουν την πρόσβαση στο εσωτερικό. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 361 λίτρα.
Σε δύο υβριδικές εκδόσεις πλέον
Ο προκάτοχος του νέου Toyota Corolla, το Auris έβγαινε και σε υβριδική έκδοση. Όμως στο νέο Corolla έχουμε για πρώτη φορά δύο διαφορετικές υβριδικές εκδόσεις. Συγκεκριμένα η μία είναι 1.8 λτ. με 122 ίππους και η άλλη 2.0 λτ. με 178 ίππους. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας όπως προαναφέραμε είναι το Hybrid 1.8 λτ. Αυτό αποδίδει 122 ίππους σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ όσον αφορά το μοτέρ βενζίνης αποκλειστικά, αποδίδει 98 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. και 142 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 53 kW (72 ίπποι). Το υβριδικό σύστημα δουλεύει όπως και στο παρελθόν. Το αυτοκίνητο ξεκινά ηλεκτρικά (μην περιμένετε να ακούσετε θόρυβο κινητήρα, όταν βάλετε εμπρός), ενώ αν υπάρχει αρκετή ενέργεια στις μπαταρίες μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με αυτή σε ταχύτητες έως και 40 χλμ./ώρα περίπου και χωρίς να βυθιστεί το γκάζι στο πάτωμα. Φυσικά, το ηλεκτρικό μοτέρ βοηθά το έργο του βενζινοκινητήρα, ώστε αυτός να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο, ενώ ο βενζινοκινητήρας ανταποδίδει φορτίζοντας αποσπασματικά τις μπαταρίες του αυτοκινήτου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε εξάλλου πως μιλάμε για αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα (όπερ σημαίνει πως δεν μπαίνει στην πρίζα για φόρτιση), το οποίο αντλεί την ενέργειά του κατά την κύλιση του αυτοκινήτου χωρίς γκάζι και την αναγεννητική πέδηση (φορτίζει κατά το φρενάρισμα). Όσον αφορά τις επιδόσεις, χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο eCVT, για το 0-100 χλμ./ώρα το Corolla χρειάζεται 10,9 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 180 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωσή του είναι στα 3,6 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 76 γρ./χλμ. (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας).
Ευεργετική η νέα πλατφόρμα. Κλάσεις ανώτερο οδηγικά
Το νέο Toyota Corolla είναι καλύτερο από ποτέ και αυτό δεν αποτελεί κάποιο κλισέ… Η νέα πλατφόρμα πραγματικά το έχει κάνει άλλο αυτοκίνητο. Πιο στιβαρό, με καλύτερη ποιότητα κύλισης και με δυναμικότερα οδικά χαρακτηριστικά. Η ανάρτηση από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (σε όλες τις εκδόσεις) αποσβένει πολύ καλά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, είναι ήσυχη στη λειτουργία της και δεν επιτρέπει κλίσεις στο αμάξωμα ακόμη και σε πιεσμένες καμπές. Στον αυτοκινητόδρομο το αυτοκίνητο είναι στιβαρό και σου εμπνέει το αίσθημα ασφάλειας και ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι χαμηλός. Στην πόλη είναι αρκετά ευέλικτο, με καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας και οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες κάνουν το παρκάρισμα πιο εύκολο. Ο κύκλος στροφής είναι στα 10,4 μ. από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο.
Το νέο Toyota Corolla Hybrid 1.8 ξεκινά από τα 20.970 ευρώ στην έκδοση Live, η οποία περιλαμβάνει εκτός των κλασσικών στοιχείων εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, οθόνη αφής 89 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, δερμάτινο τιμόνι και προβολείς LED. Το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 διατίθεται στην έκδοση ECO, μαζί με κάμερα οπισθοπορείας και τιμή 21.345 ευρώ. Αν τέλος επιθυμείτε την έκδοση της δοκιμής μας με διχρωμία Bi-Tone, αυτή είναι η Black Edition η οποία κοστίζει 25.645 ευρώ και έχει να επιδείξει επιπλέον, μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, φιμέ τζάμια πίσω, Bi–LED φώτα και LED προβολείς ομίχλης. Τέλος, να θυμίσουμε πως και αυτό το Toyota συνοδεύεται από εγγύηση 6 ετών ή 180.000 χλμ. (όποιο επέλθει πρώτο), ενώ οι μπαταρίες έχουν εγγύηση 11 ετών.