Θα μπορούσε να απουσιάζει η Volkswagen από τα μικρά SUV αυτοκίνητα, που είναι και η νέα τάση στον χώρο του αυτοκινήτου; Όχι προφανώς, οπότε η έλευση του νέου VW T–Roc, που θα κυκλοφορήσει σε όλες σχεδόν τις σημαντικές αγορές παγκοσμίως, αντιπροσωπεύει μια γέφυρα ανάμεσα σε δύο κόσμους στον χώρο της οδήγησης.
Ας το γνωρίσουμε, λοιπόν, γιατί σίγουρα θα απασχολήσει πολύ κόσμο που αναζητά προτάσεις στην κατηγορία των supermini crossover. Το «Τ» στο όνομα του T-Roc αναφέρεται στους δύο προάγγελούς του, το Tiguan και το Tοuareg, των οποίων, σύμφωνα με την VW, το DNA και τα θετικά χαρακτηριστικά έχουν μεταφερθεί στο νέο μοντέλο – η υψηλή θέση των καθισμάτων, το υπερυψωμένο αμάξωμα, το σύστημα κύλισης – ανάρτησης και η τετρακίνηση, η οποία συμπεριλαμβάνεται ως στάνταρ στους μεγαλύτερους κινητήρες. Το Roc στο όνομα προήλθε από το αγγλικό rock (κουνάω/βράχος/μουσική ροκ), που καταδεικνύει τη θέση του T-Roc ως crossover (διασταύρωση), το οποίο συνδυάζει την επιβλητικότητα ενός SUV με τη σβελτάδα ενός hatchback.
Συνοπτικά, να αναφέρουμε ότι το T–Roc, όπως η VW μας συστήνει το νέο μοντέλο της, είναι ένα crossover που συνδυάζει φαινομενικά αντιφατικά χαρακτηριστικά: επιδόσεις και άνεση, συναίσθημα και ορθολογισμό, lifestyle της πόλης και πολύπλευρη προσωπικότητα που πάει παντού. Αυτές οι διαφορετικές παράμετροι ενώνονται σε μια νέα αντίληψη για την κατηγορία – ένα σπορ αυτοκίνητο – εργαλείο, που ανήκει στην κατηγορία των compact SUV, με lifestyle χαρακτηριστικά, ιδιαίτερα πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο και επιδόσεις για κάθε απαίτηση. Το νέο T-Roc έχει compact διαστάσεις, δυναμική σχεδίαση που συνδυάζεται με 11 εξωτερικούς χρωματισμούς, τέσσερα χρώματα οροφής και ένα σύνολο 24 χρωματικών συνδυασμών. Παράλληλα, διατίθεται είτε με μπροστινή κίνηση είτε με τετρακίνηση, χωράει άνετα πέντε επιβάτες και έχει χώρο αποσκευών 445 λίτρων.
Εκτός από την έκδοση που οδηγήσαμε με τον 1.000άρη, τούρμπο TSI, τρικύλινδρο κινητήρα των 115 ίππων, οι εκδόσεις 4Μοτιον του T-Roc είναι εφοδιασμένες με ένα μόνιμο σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς. Η ροπή που φτάνει στους τροχούς κατανέμεται ανάμεσα σε μπροστά και πίσω τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη με βάση τις ανάγκες της κίνησης – η εστίαση βρίσκεται στην ανάγκη διατήρησης βέλτιστης πρόσφυσης, και ως εκ τούτου οδηγικής ασφάλειας, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται η μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου. Οι διαδρομές σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους δεν αποτελούν πρόβλημα για το T-Roc με την τετρακίνησή του και την απόσταση των 16,1 εκατοστών από το έδαφος.
Όλες οι τετρακίνητες εκδόσεις του T-Roc έχουν 4Μοτιον Active Control με επιλογή οδηγικού προφίλ ως στάνταρ. Το 4Μοτιον Active Control ελέγχεται από έναν διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός τον χρησιμοποιεί για να ενεργοποιήσει τέσσερις προηγμένες λειτουργίες και διάφορα αναδυόμενα μενού, ήτοι Street & Snow (άσφαλτος και χιόνι), Off–road (αυτόματη ρύθμιση off–road παραμέτρων) ή Off–road Individual (μεταβλητές ρυθμίσεις).