DS 3 Crossback: Γνήσιος απόγονος

Η γκάμα DS διευρύνεται επιβεβαιώνοντας την υπόσχεση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας να παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο.

Βρείτε μας στο

Ύστερα από το DS 7 Crossback, που ομολογουμένως τάραξε τα νερά, επιβεβαιώνοντας τις αξίες που κρύβει η βαριά κληρονομιά της έννοιας AvantGarde, ήρθε η σειρά DS 3 Crossback να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο τον αριθμό των διαθέσιμων μοντέλων. Μάλιστα, έφερε μαζί του – η παρουσίαση αναμένεται στα τέλη του 2019 – την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση που ακούει στο όνομα DS 3 Crossback ETense, επιβεβαιώνοντας τον στόχο της εταιρίας ολόκληρη η γκάμα της DS να είναι πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2025.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, οι οποίοι εξάντλησαν όλες τις γνώσεις που έχουν για την απόλυτη έκφραση της πολυτέλειας, της άνεσης, της ασφάλειας, αλλά και τις διαφορετικότητας στη μετακίνηση με έναν μοναδικό τρόπο, το DS 3 Crossback ξεχωρίζει σχεδιαστικά χάρη στις συμπαγείς διαστάσεις του και τις μυώδεις γραμμές του. Με συνολικό μήκος 4,12 μέτρα, πλάτος 1,79 μέτρα και ύψος 1,53 μέτρα, δημιουργούνται οι αναλογίες ενός άριστα ισορροπημένου σχεδιαστικά αυτοκινήτου. Στα στοιχεία που το ξεχωρίζουν, το shark wing στο μέσον του πλαϊνού μέρους παραπέμπει στο DS 3 και αμέσως γεννά το ερώτημα αν αυτό πρόκειται μελλοντικά να καταργηθεί. Φυσικά, η απάντηση είναι αρνητική γιατί πρόκειται για δυο εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα, με το DS 3 Crossback να ανήκει στην κατηγορία των 5πορτων πολυτελών Compact SUV, ενώ το DS 3 είναι ένα 3πορτο Hatchback.

Εξωτερικό
Εξωτερικά κύρια χαρακτηριστικά είναι η σμιλεμένη μάσκα DS Wings, τα φώτα LED και οι εκτεταμένοι προβολείς DS Matrix LED Vision. Υπάρχουν όμως και μικρές αλλά ουσιαστικές λεπτομέρειες που του εξασφαλίζουν τη μοναδικότητα της φιλοσοφίας AvantGarde. Για παράδειγμα, οι αναδυόμενες χειρολαβές των θυρών που συμβάλλουν στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου εξαφανίζοντας ανεπιθύμητους θορύβους και οι οποίες εμφανίζονται όταν ο οδηγός πλησιάσει σε απόσταση 1,5 μέτρου (!), εφόσον το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με την ανάλογη εφαρμογή. Αλλά και η διακριτική (!) οπτική απουσία των τσιμουχών από τα παράθυρα. Τέλος, η περίτεχνη σχεδιαστική γραμμή της οροφής, που αφήνει την αίσθηση ότι αιωρείται, με απούσα την κεραία. Πρωταγωνιστές στο πίσω μέρος τα εντυπωσιακά φώτα, τονισμένα από μια κομψή ράβδο χρωμίου, και μόνο στα μοντέλα PureTech 155 διπλές χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης. Μάλιστα το DS 3 Crossback είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί τη νέα multi energy πλατφόρμα CMP, η οποία μπορεί να υποδεχθεί διαφορετικούς κινητήρες όσον αφορά το υλικό ενέργειας. Παράλληλα, εξασφαλίζει 30% μεγαλύτερη ακαμψία που επηρεάζει και την ποιότητα κύλισης. Αυτό φυσικά μεταφράζεται σε άνεση και ασφάλεια.

Εσωτερικό
Περνώντας στο εσωτερικό, ό,τι είχαμε πρωτοδεί στο DS 7 Crossback ομολογουμένως είχε ξαφνιάσει με την πρωτοτυπία των υλικών και τη σχεδιαστικά άποψη. Αναμφίβολα εκπροσωπούσε πλήρως τη φιλοσοφία που στόχευε η βαριά κληρονομιά του ονόματος και φυσικά υπάρχει στο άρτι αφιχθέν DS 3 Crossback. Ιδιαίτερα υλικά, δουλεμένα από ξεχωριστούς τεχνίτες, εξαιρετικός τρόπος συναρμογής αλλά και τεχνολογίες που συμπληρώνουν και προστατεύουν οδηγό και επιβάτες δίνουν εντυπωσιακό παρών στην ολοκαίνουργια δημιουργία των Γάλλων. Ένα προϊόν με έντονο το γαλλικό στοιχείο, αφού από τον σχεδιασμό του μέχρι και την κατασκευή όλα γίνονται επί γαλλικού εδάφους. Ένα σημαντικό στοιχείο διαφοροποίησης, όπως και στο DS 7 Crossback, ήταν η μεταφορά των διακοπτών λειτουργίας των παραθύρων, ρύθμισης καθρεπτών αλλά και της κλασσικής ασφάλειας των θυρών από τις πόρτες στην κεντρική κονσόλα. Με αποτέλεσμα να είναι κομψή αλλά και υψηλής τεχνολογίας φιλοξενώντας τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, όλους τους διακόπτες που προανάφερα αλλά και το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα χωρίς κλειδί και την επιβράδυνση με τη βοήθεια του ηλεκτρικού φρένου, το οποίο διατίθεται ως στάνταρ εξοπλισμός. Το πολυτελές εσωτερικό συμπληρώνεται και από το ταμπλό που μπορεί να είναι επικαλυμμένο με υλικά υψηλής ποιότητας, όπως δέρμα alcandara ή Nappa. Ο πίνακας οργάνων διαμορφώνεται 100% από τον οδηγό σε μια οθόνη 7 ιντσών, ενώ η κεντρική οθόνη αφής 10,3 ιντσών διαθέτει σύστημα πλοήγησης και όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και εξυπηρέτησης του οδηγού. Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας, που αναβαθμίζει την παροιμιώδη άνεση των DS, είναι ότι τα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού γεμίζουν με αφρό υψηλής πυκνότητας αλλά και η παραδοσιακή συμπεριφορά τις ανάρτησης. Φυσικά τα καθίσματα μπορεί να είναι ηλεκτρικά, θερμαινόμενα αλλά και να προσφέρουν μασάζ. Επίσης η ηχομόνωση ήταν ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που απασχόλησε τους μηχανικούς εξέλιξη του DS 3 Crossback. Για τον λόγο αυτό προσέφυγαν σε πολλές τεχνικές λύσεις, αυξάνοντας για παράδειγμα το πάχος των πάνελ στις πόρτες, τη χρήση πυκνωμένου γυαλιού και την υιοθέτηση ακουστικού παρμπρίζ. Τέλος την ηχητική ικανοποίηση ανέλαβε η γαλλική Focal, ανανεώνοντας τη συνεργασία με την DS με ένα ποιοτικό σύνολο.

Κινητήρες
Αρχικά θα προσφέρεται με τους βραβευμένους PureTech βενζίνης και BlueHDI πετρελαίου και, όπως έχω ήδη γράψει, στο τέλος του 2019 θα υπάρχει και αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση ETense, απόδοσης 100 kW – 136 ίππων. Στους κινητήρες εσωτερικής καύσης θα υπάρχει ο 1.2 PureTech 100 ίππων με μηχανικό 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης 1.2 PureTech 130 ίππων με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων αλλά και 1.2 PureTech 155 ίππων, επίσης με αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Στους πετρελαιοκινητήρες 1.5 BlueHDI100 και 130 ίππων με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό του DS 3 Crossback θα υπάρχουν 3 εκδόσεις. Chic, Be Chic και So Chic. Οι τιμές ξεκινούν από 21.800 Ευρώ.

LaPremiere
Υπάρχει και μια ειδική έκδοση DS 3 Crossback La Premiere, η οποία διαθέτει ένα ολοκληρωμένο επίπεδο εξοπλισμού όσον αφορά την πολυτέλεια του εσωτερικού χώρου και ονομάζεται DS Opera Art Rubis. Διαθέτει δέρμα Nappa Art Rubis στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, αλλά και την ταπετσαρία «Watchstrap» στο ίδιο χρώμα. Επίσης η έκδοση LA Premiere είναι η μόνη που διαθέτει όλα τα συστήματα ασφαλείας και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που προσφέρονται από τον κατασκευαστή, και τα οποία είναι ενσωματωμένα στο αυτοκίνητο σαν στάνταρ.

Στον δρόμο
Αναμφίβολα το DS 3 Crossback έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το DNA καταγωγής του. Είχαμε στη διάθεση μας την έκδοση Performance με μηχανικό κιβώτιο και κινητήρα 100 ίππων. Ήταν αθόρυβο στην κύλιση και ο κινητήρας μετέφερε άνετα το βάρος του αυτοκινήτου. Σε επίπεδο άνεσης ήταν κλασσικός εκπρόσωπος της γαλλικής σχολής που πρεσβεύει και η ρύθμιση της ανάρτησης προσωπικά μου άρεσε, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος σε παρατεταμένες καμπές με χιλιόμετρα ή σε κλειστά κομμάτια και διαδοχικές στροφές.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr