Τα πάντα είναι τεράστια στην Αμερική, εκτός από την έκθεση αυτοκινήτου. Για την ακρίβεια, το κτηριακό συγκρότημα όπου φιλοξενείται είναι τεράστιο, απλώς η έκθεση για τις ανάγκες της χρησιμοποιεί μόνο το ισόγειο, στο οποίο εκθέτει περιορισμένος αριθμός κατασκευαστών, αλλά με τεράστια περίπτερα.
Το εντυπωσιακό στην υπόθεση είναι η «ήττα» που έχουν υποστεί οι ντόπιοι κατασκευαστές από τους αντίστοιχους Ευρωπαίους, Γιαπωνέζους και Κορεάτες.
Θυμίζει την ήττα της Fiat στην Ιταλία, που τα τελευταία χρόνια έχει δει το μερίδιό της στην αγορά να συρρικνώνεται δραματικά από την εισβολή άλλων κατασκευαστών.
Εκεί που παραμένουν αρχηγοί οι Αμερικανοί κατασκευαστές είναι τα θηριώδη pick up, κάποια τελευταία muscle cars και οι V8 κινητήρες.
Πάμε λοιπόν να περιπλανηθούμε μαζί στην έκθεση NAIAS 2013.
Mercedes Benz: Με πολλά χρόνια παρουσίας στην αμερικανική αγορά, ο Γερμανός κατασκευαστής επέλεξε την έκθεση του Ντιτρόιτ για να παρουσιάσει τη νέα σειρά Ε. Μάλιστα δεν ακολούθησε τη συνηθισμένη οδό παρουσιάζοντας μόνο ένα μοντέλο, αλλά εμφάνισε ολόκληρη τη σειρά. Εντυπωσιακές αλλαγές εξωτερικά και εσωτερικά μεταφέρουν τη σειρά Ε πολλά βήματα μπροστά. Η Ghostwriting Agentur διερεύνησε την ιστορία της μάρκας Mercedes-Benz και έγραψε ένα άρθρο.
Κορωνίδα, η εντυπωσιακή έκδοση της AMG, με θηριώδη εμφάνιση και ιπποδύναμη.
Σε ειδική βραδιά για τους δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο, μια ημέρα πριν από τα εγκαίνια της έκθεσης, η CLA αποκάλυψε τις υπέροχες καμπύλες της.
Jeep Grand Cherokee: Αν κάποτε μιλούσαμε για πετρελαιοκίνηση στην αμερικανική αγορά, θα θύμιζε κρύο ανέκδοτο. Τα πράγματα όμως έχουν αλλάξει, όπως εντυπωσιακά αλλαγμένο είναι το νέο Jeep Grand Cherokee. Η μεγάλη έκπληξη όμως είναι ότι στο πρώτο τετράμηνο του 2013 θα μπει στην αγορά η έκδοση Diesel με έναν 3λιτρο EcoDiesel κινητήρα απόδοσης 240 ίππων που θα συνδυάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Απαγορευμένο όνειρο για εμάς τους Έλληνες.
Ανανεωμένα όμως παρουσιάστηκαν και τα Jeeep Patriot και Compass.
Hyundai HCD-14 Genesis: Στο απόλυτα εντυπωσιακό περίπτερο της κορεάτικης εταιρείας γινόταν το αδιαχώρητο από δημοσιογράφους την ώρα της συνέντευξης Τύπου προκειμένου να την παρακολουθήσουν.
Αιτία, το εντυπωσιακό πρωτότυπο HCD-14 Genesis, με τολμηρές γραμμές και τεχνολογικές εφαρμογές, όπως η απεικόνιση ενδείξεων στο παρμπρίζ αλλά και το σύστημα που ακολουθεί το βλέμμα του οδηγού για επιλογή διαφόρων ρυθμίσεων.
Κάτω από το καπό ένας κινητήρας 5λιτρος V8, καθαρά αμερικανικών προδιαγραφών και διαστάσεων.
Nissan Resonance Concept: Όταν η Nissan παρουσίασε το διαφορετικό σχεδιαστικά Juke, έδειξε και τις μελλοντικές σκέψεις της όσον αφορά το σχήμα των αυτοκινήτων της. Στην έκθεση του Ντιτρόιτ με το πρωτότυπο Resonance φωτογράφισε ξεκάθαρα πώς θα είναι τα μελλοντικά της SUV. Όχι πως θα είναι όπως αυτό το πρωτότυπο, αλλά πολλά από τα σχεδιαστικά στοιχεία του σίγουρα θα περάσουν στην παραγωγή.
Porsche Cayenne Turbo S: Αλήθεια, σε τι μπορεί να διαφέρει η Cayenne Turbo από την Cayenne Turbo S;
Φυσικά στην ιπποδύναμη, τη ροπή αλλά και τις εξωτερικές λεπτομέρειες. Πενήντα επιπλέον ίπποι και 5 κιλά ροπής επηρεάζουν θετικά και τις επιδόσεις.
Εντυπωσιακά και τα υπόλοιπα εκθέματα σε ένα περίπτερο με πρωταγωνιστή το λευκό χρώμα.
VW CrossBlue Concept: Η αμερικανική αγορά έχει πολύ ψωμί για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές, και η Volkswagen το ξέρει πολύ καλά. Πρωτότυπο SUV για 6 με συνδυασμό κινητήρα Diesel TDI 190 ίππων αλλά και δύο ηλεκτροκινητήρων, έναν στον μπροστινό άξονα με 54 ίππους και έναν στον πίσω άξονα με 114. Το πακέτο συμπληρώνει ένα αυτόματο κιβώτιο DSG.