Ο Σεπτέμβριος δεν ήταν και ο καλύτερος μήνας για την αγορά νέων αυτοκινήτων επί ευρωπαϊκού εδάφους… Καλύτερα να πω πως ήταν ένας από τους χειρότερους. Όμως αυτό δεν ήταν αρκετό για να χαλάσει την συνολικά θετική επίδοση στο 9μηνο του έτους που διανύουμε, με την χώρα μας να είναι αυτή με τη μεγαλύτερη αύξηση στην Ε.Ε.
Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο, πέρυσι είχαμε 934.039 νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων, την στιγμή που ο φετινός Σεπτέμβριος έκλεισε με 718.598 ταξινομήσεις. Μάλιστα, αυτός είναι και ο μήνας με τη μεγαλύτερη πτώση από την αρχή του έτους μέχρι και σήμερα, ενώ είναι και ο χειρότερος Σεπτέμβρης της δεκαετίας για την ευρωπαϊκή αγορά.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς και αναλυτές αυτής, η μεγάλη πτώση οφείλεται στην μειωμένη δυνατότητα παράδοσης νέων αυτοκινήτων εξαιτίας της έλλειψης ημιαγωγών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Κάτι που έχει πάει πίσω την παραγωγή σε πολλές περιπτώσεις. Μάλιστα έχει επιφέρει μεγάλη μείωση σε σημαντικές ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου, όπως αυτές της Ιταλίας (-32,7%), της Γερμανίας (-25,7%) και της Γαλλίας (-20,5%).
Από την άλλη στην χώρα μας, ο Σεπτέμβριος παρουσίασε πτώση 7,0% καθώς φέτος ταξινομήθηκαν 6.612 νέα αυτοκίνητα, ενώ πέρυσι είχαν ταξινομηθεί 7.107. Παρόλα αυτά από την αρχή του έτους μέχρι και το τέλος του Σεπτεμβρίου, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα παρουσιάζουν αύξηση 36,2% που όπως είπαμε είναι και η μεγαλύτερη στην αγορά της Ε.Ε. Φέτος στην χώρα μας έχουν ταξινομηθεί από την αρχή του έτους έως και το τέλος του Σεπτεμβρίου 81.758 νέα μοντέλα, ενώ στο αντίστοιχο περσινό διάστημα είχαμε 60.046 ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων.
Μετά την Ελλάδα, ακολουθούν η Νορβηγία και η Ισλανδία με αύξηση της τάξης του 35,1% και 33,9% αντίστοιχα. Την πεντάδα των χωρών με τη μεγαλύτερη αύξηση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων κλείνουν οι Κροατία και Εσθονία με αύξηση 31.5% και 30,1% αντίστοιχα.