H Ελλάδα, όπως και οι υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, έχει θεσπίσει μια ημερομηνία στην οποία θα πρέπει να σταματήσει η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό γίνεται κυρίως για να προσαρμοστεί η εκάστοτε εγχώρια αγορά, στα νέα δεδομένα και όλοι να γνωρίζουν πότε θα μπει το… στοπ. (όπως έγινε κάποτε με τα καταλυτικά αυτοκίνητα αν θυμόσαστε). Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως θα πάψουν να κυκλοφορούν αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όχι. Όποιος θέλει θα μπορεί να κρατήσει το αυτοκίνητό το με θερμικό μοτέρ ή και να το πουλήσει ως μεταχειρισμένο. Όμως δεν θα επιτρέπεται η πώληση καινούργιου αυτοκινήτου. Εξάλλου, όπως το πάνε και οι εταιρείες, από αυτά που βλέπουμε δύσκολο να παράγονται τότε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς ήδη αρκετές έχουν ανακοινώσει πως παύουν την εξέλιξη θερμικών μοτέρ ή και ακόμη πως από τώρα η γκάμα τους είναι αμιγώς ηλεκτρική.
Επιστρέφοντας τώρα στην χώρα μας, η καταληκτική ημερομηνία στην Ελλάδα είχε οριστεί η 1η Ιανουαρίου του 2030. Βέβαια ο νόμος είχε… ψηλά γραμματάκια που μιλούσαν για παράταση σε αυτή την ημερομηνία κατά 5 χρόνια. Και τελικά έτσι και έγινε. Αυτό σημαίνει ότι η νέα ημερομηνία στην οποία δεν θα μπορεί να πωληθεί ένα καινούργιο θερμικό αυτοκίνητο είναι η 1η Ιανουαρίου του 2035. Κάτι προφανές θα έλεγα εγώ καθώς ήδη η Ε.Ε. αποφάσισε να θέσει το όριο στο 2035.
Αν θέλετε την γνώμη μου… περισσότερο τυπικό είναι το θέμα παρά ουσιαστικό. Και αυτό γιατί με τους ρυθμούς που η αυτοκίνηση εξηλεκτρίζεται, θεωρώ δύσκολο το 2034 να μπορεί να βρει κάποιος καινούργιο μοντέλο με θερμικό μοτέρ σε κάποια έκθεση αυτοκινήτων…