Η ΕΛΣΤΑΤ και ο ΣΕΑΑ ανακοίνωσαν και επισήμως τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην χώρα μας για τον μήνα Ιούλιο. Σύμφωνα λοιπόν με τα επίσημα στοιχεία που μας έδωσαν οι δύο αρχές, τον περασμένο Ιούλιο στην χώρα μας ταξινομήθηκαν 10.590 νέα αυτοκίνητα, αριθμός αυξημένος κατά 11,3% σε σχέση με πέρυσι, όταν τον ίδιο μήνα είχαν ταξινομηθεί 9.516 αυτοκίνητα.
Τι γίνεται όμως σε σχέση με το 2019, όταν ακόμη η πανδημία δεν είχε ξεσπάσει; Σε σχέση λοιπόν με τον Ιούλιο του 2019, οι ταξινομήσεις είναι μειωμένες κατά 9,7% καθώς πριν από δύο χρόνια, στην καρδιά του καλοκαιριού είχαν ταξινομηθεί 11.722 νέα αυτοκίνητα.
Πάμε όμως να δούμε και τα νούμερα από την αρχή του έτους έως και τα τέλη Ιουλίου. Σύμφωνα λοιπόν πάντοτε με τα νούμερα της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ, φέτος ταξινομήθηκαν 68.952 νέα αυτοκίνητα, ενώ το επτάμηνο του 2020, ταξινομήθηκαν 46.086 νέα αυτοκίνητα. Μιλάμε δηλαδή για μία αύξηση της τάξης του 50% (49,6% για την ακρίβεια). Όμως σε σχέση με το 2020 και πάλι οι ταξινομήσεις του αντίστοιχου διαστήματος είναι μειωμένες, καθώς τότε είχαν ταξινομηθεί 77.279 νέα αυτοκίνητα. Νούμερο αυξημένο κατά 10,8%. Σίγουρα όμως η αγορά τα πάει αρκετά καλά και δείχνει να βρίσκει τα πατήματά της, μετά τα απανωτά lock down και την καραντίνα του 2020.
Όσον αφορά στις κατηγορίες μοντέλων με τις περισσότερες ταξινομήσεις, εκεί δεν έχουμε κάποια αλλαγή. Τα supermini (Β Segment) είναι η δημοφιλέστερη κατηγορία με μερίδιο αγοράς 26,1%, ενώ συνολικά τα SUV (ανεξαρτήτως μεγέθους) είναι τα δημοφιλέστερα, με συνολικό μερίδιο αγοράς 46,1%.
Στα καύσιμα, η βενζίνη παραμένει η δημοφιλέστερη επιλογή με μερίδιο αγοράς 49,8% (τα μισά νέα αυτοκίνητα που ταξινομούνται δηλαδή είναι βενζινοκίνητα), ενώ ακολουθούν τα υβριδικά με μερίδιο αγοράς 24,4%. Τα diesel έχουν υποχωρήσει στην τρίτη θέση με 15,6% ενώ ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα Plug-in υβριδικά βρίσκονται στην τέταρτη θέση με 5,8%. Τέλος, ακολουθεί το υγραέριο με 2,9% και το φυσικό αέριο με 1,5%.