ΕΛΒΟ: Αλλάζει πλέον χέρια και επίσημα! Δείτε πόσο πουλήθηκε και ποιο είναι το νέο σχήμα

H ΕΛΒΟ μετά από πολύχρονες διαπραγματεύσεις αλλάζει και επισήμως... χέρια. Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες αλλά και την σχετική ανακοίνωση.

Βρείτε μας στο

Είναι πλέον επίσημο, η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) μεταβιβάζεται σε νέους μετόχους. Πριν δούμε την αναλυτική ανακοίνωση του κυρίου Χρήστου Σταϊκούρα, αξίζει να αναφέρουμε μερικά στοιχεία που δεν αναφέρονται σε αυτήν.

Η Νέα ΕΛΒΟ – στην οποία το ελληνικό Δημόσιο διατηρεί συμμετοχή της τάξης του 21% και από την οποία μπορεί να καρπωθεί μεσοπρόθεσμα σημαντικές υπεραξίες εφόσον το επιχειρησιακό σχέδιο του επενδυτή εξελιχθεί ομαλά– πωλήθηκε έναντι 3.000.000 ευρώ (ακίνητα και σήμα). Ο εξοπλισμός της θεωρείται πλέον άχρηστος καθώς είναι τεχνολογικά παρωχημένος. Στη νέα εταιρεία, με επωνυμία «ΕΛΒΟ Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων 2020 Α.Ε.», συμμετέχει πλέον η ισραηλινή αμυντική βιομηχανία Plasan Sasa Ltd που κατέχει το 47,6% του μετοχικού κεφαλαίου, η NASKA Industries – SK Group Ltd με ίσο ποσοστό και ο επιχειρηματίας Αρ. Γλύνης κατέχει πλέον το υπόλοιπο 4,8%.

Ας δούμε όμως την αναλυτική ανακοίνωση του κυρίου Σταϊκούρα:

«Υπεγράφη, σήμερα, μετά από πολυετείς ατελέσφορες διαδικασίες, η σύμβαση μεταβίβασης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στους νέους μετόχους.

Ολοκληρώνεται έτσι, με επιτυχία, μία μακρά και δύσκολη διαδικασία.
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΛΒΟ, μια εταιρεία με μεγάλη ιστορία στον τομέα της κατασκευής οχημάτων, είχε τεθεί σε ειδική εκκαθάριση από το 2014.

Στο διάστημα που ακολούθησε, διενεργήθηκαν, χωρίς αποτέλεσμα, δύο δημόσιοι πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, ένας τον Απρίλιο του 2017 και ένας τον Αύγουστο του 2017. Ενώ, τον Φεβρουάριο του 2019 διενεργήθηκε ακόμα ένας διαγωνισμός, με ελεύθερη διαπραγμάτευση, που όμως ούτε αυτός τελεσφόρησε.

Τον Μάρτιο του 2020, ο ειδικός εκκαθαριστής προχώρησε εκ νέου σε δημόσια πρόσκληση διεξαγωγής του διαγωνισμού εκποίησης βασικών περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, με ελεύθερη διαπραγμάτευση.

Ως όρος του διαγωνισμού, λόγω και του τομέα δραστηριοποίησης της εταιρείας, επιφυλάχθηκε στο Δημόσιο το δικαίωμα να μετέχει στη νέα εταιρεία κατά ποσοστό 21%.

Μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο, αφήσαμε πίσω μας έξι χρόνια παλινωδιών και άκαρπων διαδικασιών και η ΕΛΒΟ σήμερα γυρίζει σελίδα. Τα καταφέραμε!

Πλέον, η εταιρεία μπορεί να αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και συνολικά για την εθνική οικονομία, καθώς και πόλο στήριξης της τοπικής κοινωνίας, με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας».

Σε αυτό το σημεία να θυμίσουμε πως ΕΛΒΟ ιδρύθηκε το 1972 με την επωνυμία ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ Α.Β.Ε. με σκοπό την παραγωγή και διάθεση  φορτηγών οχημάτων,  γεωργικών  ελκυστήρων και σταθερών  κινητήρων. Το 1986, μετά από μεταβίβαση της Αυστριακής συμμετοχής στο Ελληνικό Δημόσιο, η εταιρεία μετονομάσθηκε σε ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ  ΟΧΗΜΑΤΩΝ  Α.Β.Ε. (ΕΛΒΟ Α.Β.Ε.). Τον Αύγουστο του 2000, μετά από διεθνή διαγωνισμό,  το 43% των μετοχών της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων Α.Β.Ε., καθώς και το μάνατζμεντ, πέρασαν στην ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ. Τον Ιούνιο του 2010 η ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ αποχωρεί από την διοίκηση της εταιρείας την οποία αναλαμβάνει το Ελληνικό Δημόσιο.

ΠΗΓΗ: Υπουργείο Οικονομικών με πληροφορίες από ΕΛΒΟ και Καθημερινή

 

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr