Ένας ηλεκτροκίνητος «Δίας»…

Η Curtiss Motorcycles από την Αλαμπάμα των ΗΠΑ μας παρουσιάζει την δική της πρόταση με θέμα την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα του μέλλοντος.

Βρείτε μας στο

Του καιρού διελθόντος, μετά τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που έχουν την τιμητική τους, ακολούθησαν διάφορες «ηλεκτροκίνητες» προτάσεις για οποιοδήποτε αντικείμενο στον πλανήτη χρησιμοποιεί ενέργεια για κίνηση. Ήτοι είδαμε πλοία, φορτηγά, ποδήλατα, αλλά και μοτοσυκλέτες.

Είναι προφανές ότι η βαρύτητα έχει πέσει στα αυτοκίνητα, που έχουν αναμφισβήτητα και τη μερίδα του λέοντος στην παγκόσμια χρήση. Όμως, με τον καταιγισμό της τάσης για ηλεκτροκίνηση παντού, οι μοτοσυκλέτες άρχισαν να έρχονται και αυτές στο προσκήνιο. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι πολύ δύσκολα μπορεί να γίνει κατανοητός ο λόγος που οι μοτοσυκλέτες θα πρέπει να γίνουν ηλεκτροκίνητες, γιατί, εντάξει, τα επιβατηγά αυτοκίνητα κουβαλάνε την ενοχή της μόλυνσης της ατμόσφαιρας με τους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα που εκλύουν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης τους στην ατμόσφαιρα.

Οι μοτοσυκλέτες; Τι επιβάρυνση μπορεί να έχουν οι κινητήρες των μοτοσυκλετών – κάθε είδους – για να στραφούν οι κατασκευάστριες εταιρείες στην ηλεκτροκίνησή τους; Όπως και να έχει, είτε λόγω μόδας είτε λόγω τάσης, οι ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες είναι εδώ και μπαίνουν κι αυτές στο περιβαλλοντικό – τεχνολογικό παιχνίδι, οπότε έχουμε να δούμε πολλά ακόμα μπροστά μας.

Ο αμερικανικός «Δίας»…

Η Curtiss Motorcycles από την Αλαμπάμα των ΗΠΑ έχει σειρά να παρουσιάσει τη δική της εκδοχή μίας αμιγώς ηλεκτροκίνητης μοτοσυκλέτας. Μάλιστα, πιστεύει τόσο πολύ σε αυτό το πρόγραμμα, που μιλάει για «μια νέα χρυσή εποχή της αμερικανικής μοτοσυκλέτας»!… Σύμφωνα δε με τη θεωρία της, το όραμα της Curtiss για το μέλλον της σχεδίασης μοτοσυκλετών βασίζεται στη βιωσιμότητα, τον μινιμαλισμό και τη διασκέδαση, και το πρώτο έμπρακτο παράδειγμα αυτής της θέσης είναι η Zeus (Δίας) που αποκαλύφθηκε στο Quail Motorcycle Gathering στο Carmel της Καλιφόρνια.

Η Zeus λοιπόν εισάγει ένα νέο, ολοκαίνουργιο DNA σχεδιασμού που θα ορίζει κάθε μοτοσυκλέτα Curtiss πιστή στη μινιμαλιστική, καθαρή, βιολογική γραμμή της εταιρείας, και η οποία έχει αναπτυχθεί προσεκτικά τα τελευταία χρόνια και προωθεί μια ολόκληρη οικογένεια προϊόντων Curtiss που θα δούμε στο εγγύς μέλλον. Η παντοδύναμη Zeus είναι το πρώτο πρωτότυπο αυτής της ιδέας, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα ηλεκτροκίνητων hot rod* μοτοσυκλετών.

Σύμφωνα με την Curtiss, οι hot rod μοτοσυκλέτες, λόγω μεγέθους, μπορούν να φιλοξενήσουν τις διαστάσεις και το βάρος ενός ηλεκτροκινητήρα, ωστόσο οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες έχουν τελείως διαφορετικά εξαρτήματα, επομένως δεν χρειάζεται να φαίνονται ή να κατασκευάζονται σαν παραδοσιακές μοτοσυκλέτες.

Τα βασικά βήματα του σχεδιασμού ξεκινούν με την απομάκρυνση του δοχείου καυσίμων και τη ρύθμιση της διάταξης των ηλεκτρικών εξαρτημάτων ώστε να ταιριάζουν καλύτερα στην κατανομή βάρους και την εργονομία του αναβάτη. Η Zeus είναι «χτισμένη» γύρω από ένα καθαρά αλουμινένιο πλαίσιο, με τα πίσω μπράτσα της ανάρτησης να είναι συνδεδεμένα με το μπλοκ του κινητήρα, ενώ η αλυσίδα βρίσκεται στα δεξιά τού πίσω τροχού και «επικοινωνεί» διαγώνια με τη μονάδα κίνησης που βρίσκεται κάτω από την πλατφόρμα του καθίσματος, ανάμεσα στον οδηγό και το κάθισμα του συνεπιβάτη. Υπάρχει επίσης μια οθόνη που μοιάζει με tablet και βρίσκεται πίσω από τον κεντρικό άξονα του τιμονιού και στην οποία εμφανίζονται όλα τα δεδομένα που αναζητεί ο οδηγός μιας σύγχρονης μοτοσυκλέτας.

Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αυτό που έχει δοθεί στη δημοσιότητα είναι ότι το εικονιζόμενο πρωτότυπο διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου 14,4 kWh σε διαμόρφωση προδιαγραφών T-Block. Η Curtiss τοποθέτησε την πρώτη μονάδα παραγωγής E-Twin στον κόσμο, η οποία είναι χτισμένη γύρω από δύο ηλεκτρικούς κινητήρες υψηλής ισχύος που οδηγούν από κοινού σε έναν άξονα μεταφοράς κίνησης. Και η εταιρεία εκτιμά ότι αυτός ο συνδυασμός θα οδηγήσει σε ισχύ 170 ίππων (127 kW) και 393 Nm ροπής.Η Zeus, βάσει του προγραμματισμού της Curtiss, πρόκειται να μπει σε γραμμή παραγωγής το 2020.

(*Hot Rod αποκαλούνται συνήθως παλιά, κλασικά αμερικανικά αυτοκίνητα ή μοτοσυκλέτες με μεγάλους κινητήρες τροποποιημένους για γραμμική ταχύτητα και τεράστια πίσω ελαστικά. Η προέλευση του όρου «Hot Rod» είναι ασαφής. Για παράδειγμα, ορισμένοι ισχυρίζονται ότι ο όρος «Hot» αναφέρεται στο κλεμμένο όχημα. Άλλες ιστορίες προέλευσης περιλαμβάνουν την αντικατάσταση του εκκεντροφόρου του κινητήρα με έκδοση υψηλότερης απόδοσης).

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr