Οι πρόσφατες αποφάσεις του Παγκόσμιου Συμβουλίου της FIA, περιλάμβαναν σημαντικές ανακοινώσεις και για το WRC. Πιο σημαντική εξ αυτών, ήταν η ενημέρωση πως από το 2022 τα αυτοκίνητα WRC θα είναι υβριδικά. Ταυτόχρονα, με βάση τους νέους κανονισμούς οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν και οχήματα του C-Segment. Το τελευταίο, προσφέρει τη δυνατότητα εμπλοκής και σε εταιρείες που θέλουν να προωθήσουν οχήματα με μεγαλύτερο αμάξωμα. Το μυαλό όλων πηγαίνει στη Subaru, φήμες για την επιστροφή της οποίας στο θεσμό έχουν αναπτυχθεί τον τελευταίο καιρό.
Τα νέα αυτά, επιβεβαίωσαν το ρεπορτάζ του traction.gr που είχε δημοσιευθεί πρόσφατα και στο οποίο περιλαμβάνεται ακόμη και η προτεινόμενη ισχύς των οχημάτων. Επιστρέφοντας στις επίσημες ανακοινώσεις, ο κύκλος για αυτούς τους κανονισμούς θα έχει διάρκεια 5 ετών. Οι κατασκευαστές θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τόσο αμάξωμα παραγωγής, όσο και πρωτότυπο σωληνωτό πλαίσιο, όπως συμβαίνει και με βάση τους υπάρχοντες κανονισμούς. Για να έρθουν τα αυτοκίνητα πιο κοντά στα καθημερινά, η FIA αναμένεται να επιτρέψει τη χρήση στοιχείων που θυμίζουν σε εμφανισιακό επίπεδο, τα αντίστοιχα μοντέλα παραγωγής.
Τα αγωνιστικά της γενιάς του 2022, θα διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία. Για την πρώτη τριετία, εξαρτήματα και software αναμένεται να είναι κοινά, ενώ η FIA αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για μεγαλύτερες τεχνικές ελευθερίες το 2024. Ο απώτερος στόχος, είναι τα αυτοκίνητα να κινούνται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα στις πόλεις, και να διαθέτουν επιπλέον ισχύ μέσω ανάκτησης ενέργειας, στις ειδικές διαδρομές.
Ακόμη, μετά από καιρό η Διεθνής Ομοσπονδία έδειξε πρόθεση επιστροφής σε ενιαίο ελαστικό για όλα τα τετρακίνητα αυτοκίνητα -δηλαδή και τα R5-, κατά την τριετία 2021-2024, με προφανή στόχο τη μείωση του κόστους. Βέβαια, στην πράξη αυτό συμβαίνει και σήμερα, καθώς η Michelin “παίζει μόνη της”. Θεωρητικά όμως, σήμερα υπάρχει δυνατότητα και για άλλες μάρκες να εμπλακούν, όπως συνέβη πρόσφατα με την DMACK.
Επιπλέον, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Νέων (JWRC) θα διατηρήσει τη δομή του για τα επόμενα δύο χρόνια, με όχημα τo Ford Fiesta R2. Μέχρι τώρα, ο νικητής του JWRC κερδίζει ένα Ford Fiesta R5 και πρόγραμμα υποστήριξης για συμμετοχή στο WRC 2, όπως συμβαίνει φέτος για τον 25χρονο Σουηδό Emil Bergkvist. Από το 2020, θα μπορεί να ακολουθήσει το “μονοπάτι για το WRC”. Πώς; Εφόσον κατακτήσει το WRC 2, θα κερδίσει δύο αγώνες με ένα αυτοκίνητο της M-Sport.
Τέλος, το Συμβούλιο ανακοίνωσε την πολυετή ανανέωση της συνεργασίας με τον Promoter του WRC, καθώς και πως το πρόγραμμα του 2020 θα ανακοινωθεί αργότερα, πιθανώς προς το τέλος Ιουνίου.