Επίσημο: Υβριδικά τα WRC από το 2022

Η απόφαση που αναμέναμε εδώ και αρκετές εβδομάδες πάρθηκε, οπότε από το 2022 θα ανοίξει μια νέα σελίδα για το WRC

Οι πρόσφατες αποφάσεις του Παγκόσμιου Συμβουλίου της FIA, περιλάμβαναν σημαντικές ανακοινώσεις και για το WRC. Πιο σημαντική εξ αυτών, ήταν η ενημέρωση πως από το 2022 τα αυτοκίνητα WRC θα είναι υβριδικά. Ταυτόχρονα, με βάση τους νέους κανονισμούς οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν και οχήματα του C-Segment. Το τελευταίο, προσφέρει τη δυνατότητα εμπλοκής και σε εταιρείες που θέλουν να προωθήσουν οχήματα με μεγαλύτερο αμάξωμα. Το μυαλό όλων πηγαίνει στη Subaru, φήμες για την επιστροφή της οποίας στο θεσμό έχουν αναπτυχθεί τον τελευταίο καιρό.

Τα νέα αυτά, επιβεβαίωσαν το ρεπορτάζ του traction.gr που είχε δημοσιευθεί πρόσφατα και στο οποίο περιλαμβάνεται ακόμη και η προτεινόμενη ισχύς των οχημάτων. Επιστρέφοντας στις επίσημες ανακοινώσεις, ο κύκλος για αυτούς τους κανονισμούς θα έχει διάρκεια 5 ετών. Οι κατασκευαστές θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τόσο αμάξωμα παραγωγής, όσο και πρωτότυπο σωληνωτό πλαίσιο, όπως συμβαίνει και με βάση τους υπάρχοντες κανονισμούς. Για να έρθουν τα αυτοκίνητα πιο κοντά στα καθημερινά, η FIA αναμένεται να επιτρέψει τη χρήση στοιχείων που θυμίζουν σε εμφανισιακό επίπεδο, τα αντίστοιχα μοντέλα παραγωγής.

Τα αγωνιστικά της γενιάς του 2022, θα διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία. Για την πρώτη τριετία, εξαρτήματα και software αναμένεται να είναι κοινά, ενώ η FIA αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για μεγαλύτερες τεχνικές ελευθερίες το 2024. Ο απώτερος στόχος, είναι τα αυτοκίνητα να κινούνται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα στις πόλεις, και να διαθέτουν επιπλέον ισχύ μέσω ανάκτησης ενέργειας, στις ειδικές διαδρομές.

Ακόμη, μετά από καιρό η Διεθνής Ομοσπονδία έδειξε πρόθεση επιστροφής σε ενιαίο ελαστικό για όλα τα τετρακίνητα αυτοκίνητα -δηλαδή και τα R5-, κατά την τριετία 2021-2024, με προφανή στόχο τη μείωση του κόστους. Βέβαια, στην πράξη αυτό συμβαίνει και σήμερα, καθώς η Michelin “παίζει μόνη της”. Θεωρητικά όμως, σήμερα υπάρχει δυνατότητα και για άλλες μάρκες να εμπλακούν, όπως συνέβη πρόσφατα με την DMACK.

Επιπλέον, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Νέων (JWRC) θα διατηρήσει τη δομή του για τα επόμενα δύο χρόνια, με όχημα τo Ford Fiesta R2. Μέχρι τώρα, ο νικητής του JWRC κερδίζει ένα Ford Fiesta R5 και πρόγραμμα υποστήριξης για συμμετοχή στο WRC 2, όπως συμβαίνει φέτος για τον 25χρονο Σουηδό Emil Bergkvist. Από το 2020, θα μπορεί να ακολουθήσει το “μονοπάτι για το WRC”. Πώς; Εφόσον κατακτήσει το WRC 2, θα κερδίσει δύο αγώνες με ένα αυτοκίνητο της M-Sport.

Τέλος, το Συμβούλιο ανακοίνωσε την πολυετή ανανέωση της συνεργασίας με τον Promoter του WRC, καθώς και πως το πρόγραμμα του 2020 θα ανακοινωθεί αργότερα, πιθανώς προς το τέλος Ιουνίου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μετά από πέντε επιτυχημένα χρόνια με έδρα τη Λαμία, το Ράλι Ακρόπολις αλλάζει σελίδα. Δείτε τη νέα του έδρα από το 2026......
Το Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει και θυμόμαστε ένα προφητικό οδοιπορικό στην κεντρική Ελλάδα, εκεί που ο αγώνας έγινε θεσμός στις συνειδήσεις όλων....
Ο "Ιπτάμενος Σκωτσέζος" μας χάρισε απίστευτο θέαμα και το video που ακολουθεί είναι ένας ύμνος στην οδηγική του μαεστρία. Βαθιά υπόκλιση!...
14 αγώνες σε τέσσερις ηπείρους στο WRC της επόμενης χρονιάς! Δείτε πότε θα γίνει το Ράλι Ακρόπολις του 2026......
Η Toyota Gazoo Racing ετοιμάζεται για το ντεμπούτο του Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept! Ένα αγωνιστικό με κινητήρα υδρογόνου......
Νώντα Καρανικόλας και Γιώργο Kακαβάς με Ford Fiesta Rally2, πέρασαν την ράμπα του τερματισμού στην Λαμία, στο Ράλλυ Ακρόπολις 2025....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα