Από την στιγμή που ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις, 10ου γύρου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, άπαντες είχαν «κυκλώσει» τη δεύτερη ημέρα, η οποία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου, ως τη δυσκολότερη του αγώνα.
Ο λόγος, δεν αφορούσε τόσο στον αριθμό των 6 ειδικών διαδρομών διαδρομών (Ρεγγίνι – 28,67 χλμ., Θήβα – 20,95 χλμ., Άγιοι Θεόδωροι Χ 2 – 25,87 χλμ., Λουτράκι – 12,90 χλμ., Υπερειδική – 1,97 χλμ.), ούτε στα 116,23 αγωνιστικά και τα 695,64 συνολικά χιλιόμετρα, αλλά στο γεγονός ότι τα πληρώματα βρέθηκαν στο δρόμο για περισσότερες από 16 ώρες, ενώ παράλληλα δεν υπήρχε ενδιάμεσο σέρβις, παρά μόνο μια ζώνη τοποθέτησης ελαστικών (Tyre Fitting Zone).
Αν στα παραπάνω προσθέσουμε το δεδομένο της έναρξης και ολοκλήρωσης της ημέρας στη Λαμία, ενώ κατά τη διάρκειά της τα αυτοκίνητα έφτασαν στην περιοχή της Κορινθίας, τότε το μέγεθος της δυσκολίας γίνεται απόλυτα αντιληπτό.
Από την πλευρά τους, οι Μάνος και Κώστας Στεφανής γνώριζαν πως για να αυξήσουν τις πιθανότητες «επιβίωσης» σε μια τόσο δύσκολη ημέρα, έπρεπε να ακολουθήσουν αντίστοιχη στρατηγική, με εκείνη που υιοθέτησαν χθες.
Έτσι και έγινε, με το πλήρωμα της Traction Rally Team να έχει ως βασικό μέλημα την προστασία του Ford Fiesta Rally3, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως όπου υπήρχε δυνατότητα, δε θα προσπαθούσε να αυξήσει το ρυθμό του.
Στην πρώτη και μεγαλύτερη ειδική διαδρομή τόσο της ημέρας όσο και του αγώνα (Ρεγγίνι), το δίδυμο κινήθηκε όσο ταχύτερα γινόταν, αποφεύγοντας ταυτόχρονα τις κακοτοπιές. Αντίστοιχη τακτική ακολούθησε και στην Θήβα, προτού κατευθυνθεί προς την Κορινθία.
Εκεί, η στρατηγική διαφοροποιήθηκε, καθώς οι πολλές πέτρες και η σκληρότητα του οδοστρώματος, σε συνδυασμό με την ζέστη, αύξησαν το βαθμό δυσκολίας, καθιστώντας πολύ πιθανά τα κλαταρίσματα ελαστικών ή άλλων ειδών μηχανικά προβλήματα.
Με αυτό το σκεπτικό, οι Μάνος και Κώστας Στεφανής εστίασαν στην αποφυγή κάθε ρίσκου, θέλοντας να ολοκληρώσουν χωρίς ζημιές την πιο απαιτητική, από κάθε άποψη, ημέρα του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις.
Η στρατηγική αυτή απέφερε καρπούς, οπότε μετά από την υπερειδική διαδρομή στον Σείριο, η οποία προσέλκυσε μεγάλο πλήθος θεατών και συνολικά την ολοκλήρωση της δεύτερης ημέρας, οι Μάνος και Κώστας Στεφανής κατάφεραν να ανελιχθούν σημαντικά στην γενική κατάταξη και όχι μόνο.
Συγκεκριμένα, κατόρθωσαν να ανέβουν στην 34η θέση, από την 50ή όπου ξεκίνησαν την ημέρα, ενώ ταυτόχρονα έχουν εισέλθει στη δεκάδα του WRC3 (10η θέση) για αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3 και στην πεντάδα μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων (5η θέση).
Το Ράλλυ Ακρόπολις ολοκληρώνεται την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου με 3 ειδικές διαδρομές (Οινοχώρι – 17,47 χλμ., Ελευθεροχώρι Χ 2 – 18,29 χλμ.) συνολικού μήκους 54,05 αγωνιστικών χιλιομέτρων.
Ωστόσο, ο επίλογος μόνο εύκολος δε μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού η καταπόνηση ανθρώπων και μηχανών είναι ήδη μεγάλη, ενώ η σφοδρή ξαφνική καταιγίδα στην περιοχή πέριξ της Λαμίας, το βράδυ του Σαββάτου, αναμένεται να καταστήσει ακόμη πιο δύσκολα τα περάσματα από τις ειδικές διαδρομές.
Χορηγός της συμμετοχής είναι η Coral A.E. – Shell Licensee.
Δηλώσεις
Μάνος Στεφανής: «Βρισκόμαστε στο τέλος μιας πολύ κουραστικής ημέρας, νιώθοντας ικανοποίηση καθώς καταφέραμε να διαχειριστούμε πολύ δύσκολες συνθήκες στις ειδικές διαδρομές, χωρίς να αντιμετωπίσουμε προβλήματα. Το Ρεγγίνι και η Θήβα βρίσκονταν, για τα δεδομένα ενός Ακρόπολις, σε σχετικά πιο καλή κατάσταση οπότε μπορώ να πω ότι εκεί, ευχαριστήθηκα, τηρουμένων των αναλογιών, την οδήγηση. Από την άλλη, οι ειδικές στην περιοχή του Λουτρακίου ήταν πολύ σκληρές, με πολλές πέτρες στο οδόστρωμα, οπότε ο κίνδυνος κλαταρισμάτων ή ζημιάς, παραμόνευε. Επίσης, στην υπερειδική προσπαθήσαμε να προσφέρουμε και θέαμα. Με δεδομένη την αγωνιστική μου αποχή, αφού πρακτικά συμμετείχα σε μεγάλους αγώνες για τελευταία φορά το 2007, είμαι ευχαριστημένος από την έκβαση της ημέρας».
Κώστας Στεφανής: «Η έλλειψη ενδιάμεσου σέρβις, καθώς και η σκληρότητα των ειδικών διαδρομών, πρακτικά καθόρισε την στρατηγική μας και κατά τη σημερινή ημέρα. Οι διαδρομές Ρεγγίνι και Θήβα, αν και απαιτητικές, βρίσκονταν σε καλύτερη κατάσταση. Όσον αφορά στους Αγίους Θεοδώρους και το Λουτράκι, ουσιαστικά επιδοθήκαμε σε μια προσπάθεια «αποφυγής κάθε πέτρας», ευελπιστώντας πως δε θα αντιμετωπίσουμε μεγάλα προβλήματα. Στο τέλος της ημέρας, παρά την κούραση, προσπαθήσαμε να προσφέρουμε θέαμα στην υπερειδική, ώστε να ευχαριστήσουμε τον κόσμο για την παρουσία του. Οδηγικά, ο Μάνος επέδειξε αυτοσυγκράτηση, ελέγχοντας διαρκώς την κατάσταση και αυξομειώνοντας αναλόγως το ρυθμό του, ενώ και το Ford Fiesta Rally3 αποδείχθηκε για ακόμη μια φορά, ιδιαίτερα αξιόπιστο, καθώς κινηθήκαμε απροβλημάτιστα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας».
Photos: Rallypixels