Έρευνα: Αυξημένη η ρύπανση από τα ελαστικά

Τα ελαστικά με τη φθορά τους ρυπαίνουν σημαντικά το περιβάλλον, σε κάποιες περιπτώσεις πολύ περισσότερο και από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης!
ελαστικά έρευνα ρύπανση περιβάλλον

Με τους κινητηρες εσωτερικής καύσης να έχουν μειώσει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τους ρύπους που εκπέμπουν, το ενδιαφέρον τώρα φαίνεται να στρέφεται σε άλλα μέρη ενός οχήματος που συντελούν στην περιβαλλοντική ρύπανση, με τα ελαστικά να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας.

Οι προδιαγραφές ρύπων για έναν θερμικό κινητήρα είναι πλέον πολύ αυστηρές και η συμμόρφωση των κατασκευαστών για την εξέλιξη ενός μοτέρ αποτελεί μονόδρομο. Αυτό τη στιγμή που παρόμοιες προδιαγραφές για τους κατασκευαστές ελαστικών και το πόσο μπορούν να ρυπαίνουν τα προϊόντα τους, λάμπουν δια της απουσίας τους.

Η Emissions Analytics είναι μια εταιρία που εξιδεικεύεται στις μετρήσεις παγκοσμίως για τις επιπτώσεις των ρύπων στον πραγματικό κόσμο με τις έρευνες της να αφορούν τόσο τα επιβατικά όσο και τα επαγγελματικά οχήματα και όχι μόνο τους ρύπους που εκπέμπουν οι κινητήρες τους.

Σύμφωνα με αρχική έρευνα που πραγματοποίησε η εν λόγω εταιρία, τα ελαστικά μπορεί να μολύνουν το περιβάλλον πάνω από 1.000 φορές χειρότερα σε σχέση με την ρύπανση που προέρχεται από την εξάτμιση ενός αυτοκινήτου και αναφορικά με τα εκπεμπόμενα σωματίδια. Η έρευνα αναφέρεται στα αιωρούμενα σωματίδια (PM) των ρύπων που δεν προέρχονται από συστήματα εξαγωγής (Non-exhaust emissions NEE) και αφορούν όχι μόνο τα ίδια τα ελαστικά, αλλά και τα φρένα (τακάκια), την άσφαλτο και τη φθορά της κατά τη χρήση, όπως και τη σκόνη που “αναδιανέμεται” στον αέρα σε κάθε πέρασμα.

Χρησιμοποιώντας ένα μικρομεσαίο οικογενειακό hatchback που έφερε καινούρια ελαστικά σωστά φουσκωμένα, οι ερευνητές της Emissions Analytics μέτρησαν εκπομπές σωματιδίων της τάξης των 5,8 γραμμαρίων άνα χιλιόμετρο. Το συγκεκριμένο νούμερο μπορεί και να μην σας λέει τίποτα από μόνο του. Λέει ωστόσο τα πάντα αν το συγκρίνουμε με το αντίστοιχο επιτρεπτό όριο για τις εκπομπές σωματιδίων από εξάτμιση ενός τελευταίας τεχνολογίας αυτοκινήτου που είναι 0,0045 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, ήτοι σχεδόν 1.290 φορές χαμηλότερα! Προφανώς πρόειται για μια αρχική έρευνα με ένα πολύ μικρό δείγμα για ανάλυση, τα αποτελέσματα όμως δεν παύουν να σοκάρουν.

Η εταιρία αναφέρει ότι οι ρύποι από τη φθορά των ελαστικών αναμένεται να αυξηθούν περισσότερο στο μέλλον με την αύξηση των πωλήσεων των SUVs αλλά και των ηλεκτρικών μοντέλων να συνεισφέρουν σε αυτό. Πώς; Και τα δύο λόγω του αυξημένου βάρους που παρουσιάζουν έναντι άλλων τύπων αυτοκινήτων που οδηγεί και στην ταχύτερη φθορά των ελαστικών.

Η Emissions Analytics αναφέρει ότι η προσοχή κοινού και ειδικών θα πρέπει να στραφεί σε αυτόν τον τύπο ρύπανσης στο μέλλον και στον περιορισμό της αναφέροντας παράλληλα πως θα πρέπει να θεσπιστούν προδιαγραφές και για την αγορά ελαστικών, ενώ για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων συστήνει προσπάθεια στον περιορισμό του βάρους των ηλεκτρικών και μη μοντέλων τους.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όλα έχουν μια αρχή και εκείνη για το Nissan GT-R έγινε πριν από 51 χρόνια με τον "παππού" του σύγχρονου coupe επιδόσεων των Ιαπώνων, το...
Το κόστος βαφής και ανταλλακτικών έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια! Δείτε τα στοιχεία νέας έρευνας......
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν πληθώρα νέων τεχνολογιών και αμέτρητα gadgets. Πόσα από αυτά, όμως, χρησιμοποιούνται και ποια είναι τα πιο «άχρηστα»;...
Πόσο πιθανό είναι να οφείλεται ένα θανατηφόρο τροχαίο σε τεχνική βλάβη του οχήματος; Μία έρευνα δίνει... πολύ ξεκάθαρη απάντηση!...
Η οδήγηση με το πόδι μακριά από το πεντάλ του γκαζιού μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα ατυχήματος; Τι αναφέρει έρευνα για το adaptive cruise control......
Σε κάθε ελαστικό υπάρχουν κάποια σημάδια που πρέπει να ελέγχονται συχνά. Μάθετε τα πάντα για τους Δείκτες Φθοράς Πέλματος στα ελαστικά......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τιμές BYD

Οι νέες τιμές όλων των BYD: 17.290 ευρώ το πιο προσιτό – Συνολικό όφελος μέχρι 8.000 ευρώ

Ford Puma Sound Edition 2025

Το Ford Puma σε νέα έκδοση Sound Edition – Άμεσα διαθέσιμη

IONIQ 6 N

Αντίστροφη μέτρηση για το πανίσχυρο Hyundai – Οι πρώτες εικόνες