Έρευνα: Οι ωκεανοί θα δώσουν τη βιώσιμη “λύση” στις μπαταρίες

Με τη ζήτηση να αυξάνεται ραγδαία για τα μέταλλα που χρειάζονται για μια μπαταρία, νέα έρευνα στρέφει το ενδιαφέρον της στους ωκεανούς.
Πολυμεταλλικοί κόνδυλοι nodules μπαταρίες

Η εξόρυξη για την εύρεση των απαραίτητων μετάλλων για την κατασκευή μιας μπαταρίας αναμένεται να εντατικοποιηθεί τα επόμενα χρόνια κατά τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτό θα αυξήσει δραματικά και τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο που είναι ήδη μεγάλος.

Οι ποσότητες μετάλλων που χρειάζονται είναι τεράστιες και σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα η ζήτηση θα αυξηθεί 11 φορές έως το 2050 σε σχέση με τις σημερινές τιμές, ενώ ελλείψεις σε συγκεκριμένα μέταλλα όπως το νικέλιο, ο χαλκός και το κοβάλτιο αναμένεται να παρουσιαστούν ήδη από το 2025. Σκεφτείτε απλά τις ποσότητες των μετάλλων που χρειάζονται για να αντικατασταθούν τα περίπου 1,3 δισ. οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα με θερμικούς κινητήρες με αντίστοιχα ηλεκτρικά με μπαταρίες και θα σχηματίσετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Μια νέα έρευνα που είδε το φως της δημοσιότητας εξετάζει τους τρόπους που θα μπορούσαν να βρεθούν αυτές οι ποσότητες με την ανθρωπότητα να κάνει παράλληλα τη λιγότερη δυνατή ζημιά στο περιβάλλον.

Συγκεκριμένα η έρευνα εξετάζει τον παραδοσιακό τρόπο εξόρυξης των μετάλλων από την επιφάνεια της Γης και τον συγκρίνει με τη εκμετάλλευση υποθαλάσσιων μεταλλοφόρων πεδίων, τα οποία αποκαλούνται πεδία “πολυμεταλλικών κονδύλων” (nodules). Οι κόνδυλοι αυτοί, πετρώματα σε μέγεθος μπάλας, βρίσκονται στην επιφάνεια του βυθού, σε βάθος μερικών χιλιάδων μέτρων και έχουν πολύ μεγάλη συγκέντρωση σε μέταλλα που είναι απαραίτητα για τις μπαταρίες και όχι μόνο. Αποτελούνται σχεδόν 100% από χρήσιμα μέταλλα, δεν περιέχουν τοξικά στοιχεία, σε αντίθεση με τα ορυκτά κάτω από την επιφάνεια της γης.

Τα εν λόγω πεδία έχουν πολύ ποσότητες ορυκτών πλούσιων σε μαγγάνιο, χαλκό, νικέλιο, κοβάλτιο, χρυσό και πολλά ακόμη στοιχεία που είναι κρίσιμα για την τεχνολογία των μπαταριών, όπως οι σπάνιες γαίες.

Όλο και περισσότερα τέτοια πεδία ανακαλύπτονται τα τελευταία χρόνια -διπλασιάστηκαν την τελευταία δεκαετία- και η εκμετάλλευση τους θα γίνει εφικτή με τη βελτίωση της τεχνολογίας εξόρυξης αλλά και με την αύξηση που αναμένεται στις τιμές των μετάλλων λόγω ζήτησης και αυτό θα κάνει την εκμετάλλευση τους οικονομικά εφικτή.

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την DeepGreen τα μεταλλοφόρα πεδία των ωκεανών δεν προσφέρουν μόνο πολλαπλάσια συγκέντρωση αυτών των μετάλλων σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο εξόρυξης αλλά μειώνουν σε τεράστιο βαθμό τους ρύπους και τα απόβλητα που δημιουργούνται από τη συλλογή τους, αφού η διαδικασία συλλογής και επεξεργασίας τους παρουσιάζεται πολύ πιο “καθαρή” έναντι της εξόρυξης. Συγκεκριμένα η έρευνα αναφέρει πως με την εκμετάλλευση τους έναντι της εξόρυξης μειώνονται οι εκπομπές CO2 κατά 70%, με το ποσοστό της μείωσης να ανεβαίνει στο εντυπωσιακό 90% για τα οξείδια του αζώτου (NOx) και του θείου (SOx). Πιο σημαντική ίσως είναι η μείωση των στερεών αποβλήτων που φτάνει στο 100% και ουσιαστικά εκμηδενίζεται, ενώ η μείωση της τοξικότητας στο νερό και στο έδαφος πέφτει κατά 99% και 98% αντίστοιχα.

Η έρευνα επισημαίνει παράλληλα και τον αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει η εκμετάλλευση αυτών των πεδίων. Με ένα μεγάλο κομμάτι των ωκεανών, κάτω από την επιφάνεια, να παραμένει ουσιαστικά ανεξερεύνητο και τους επιστήμονες να ερευνούν ακόμη τη συμπεριφορά πολλών ειδών του θαλάσσιου κόσμου αλλά και τις επιπτώσεις της συμπεριφοράς ανθρώπου στο θαλάσσιο περιβάλλον, ο αντίκτυπος που μπορεί να έχει η συλλογή των πολυμεταλλικών κονδύλων παραμένει αδιευκρίνιστος.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το σκληροτράχηλο pick up αναβαθμίζεται στην plug-in hybrid έκδοσή του με το σύστημα BlueCruise που επιτρέπει οδήγηση χωρίς χέρια στον αυτοκινητόδρομο....
Ολοκληρωμένη στρατηγική απανθρακοποίησης σε όλο τον κύκλο ζωής, με σκοπό την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων......
To νέο Suzuki e Vitara βάζει την ιαπωνική εταιρεία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τρείς εκδόσεις με έως...
Το Toyota C-HR+ βρίσκεται στην Ελλάδα, πριν κυκλοφορήσει επίσημα και το κοινό μπορεί να το δει από κοντά χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτεί κάποια έκθεση....
Διαθέσιμη στην Ελλάδα είναι η νέα Mercedes GLC με το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αρχικά σε τρεις εκδόσεις με κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας....
Το van της κορεάτικης εταιρείας απέσπασε διπλή διάκριση στα βραβεία του θεσμού κατακτώντας τόσο τον τίτλο ‘Van of the Year’ όσο και αυτόν του ‘Compact...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO: Για αυτό είναι ανεκτίμητη