Έρευνα: Πόσο… χάνουν σε απόδοση κάθε χρόνο οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Οι μπαταρίες χάνουν μέρος της αποτελεσματικότητας όσο περνάει ο καιρός. Τελευταία έρευνα μεγάλης εταιρίας μας φανερώνει το "πόσο".
Μπαταρίες αυτοκινήτου ανακύκλωση 2022

Είναι γνωστό πως οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν ένα μέρος από την απόδοση τους με την πάροδο του χρόνου. Η αμερικάνικη εταιρία διαχείρισης στόλων Geotab πραγματοποίησε σχετική έρευνα στην προσπάθειά της να δώσει μια πρώτη απάντηση στο ερώτημα “πόσο”.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της Geotab, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε χρόνο, χάνουν κατά μέσο όρο ένα 2,3% αναφορικά με την ικανότητα τους να αποθηκεύουν ηλεκτρική ενέργεια.

Η Geotab αναφέρει ότι το εν λόγω ποσοστό είναι τόσο μικρό που δεν πρόκειται να απασχολήσει τον χρήστη του αυτοκινήτου: με αυτό τον ρυθμό απώλειας οι μπαταρίες καταφέρνουν να ξεπερνούν τον λειτουργικό κύκλο ζωής του μοντέλου, ενώ δεν επηρεάζουν επί της ουσίας ούτε την μεταπωλητική του αξία.

Η έρευνα της αμερικάνικης εταιρίας βασίστηκε σε δεδομένα που συνέλεξε από 6.300 ηλεκτρικά οχήματα διαφόρων κατασκευαστών, που ανήκουν σε εταιρίες ή σε ιδιώτες, τα οποία σχετίζονται με 1.800.000 ημέρες οδήγησης.

Η Geotab σχολιάζει επίσης και την δραματική πτώση στο κόστος κατασκευής των μπαταριών ιόντων λιθίου το οποίο έχει πέσει περισσότερο από 80% σε σχέση με το 2010, αλλά και τη διαφορά που παρουσιάζουν μεταξύ τους μπαταρίες από διάφορους κατασκευαστές, χάρη στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν. Για παράδειγμα μια μπαταρία με υγρόψυκτο κύκλωμα ψύξης μπορεί να χάσει κατά μέσο όρο 2,3% αναφορικά με την χωρητικότητα της, ενώ μια μπαταρία που ψύχεται με αέρα μπορεί να χάσει στο ίδιο διάστημα 4,2%, περίπου το διπλάσιο ποσοστό. Βέβαια ρόλο σε αυτό δεν παίζει μόνο η ψύξη αλλά και τα υπόλοιπα συστήματα διαχείρισης και προστασίας της μπαταρίας που χρησιμοποιεί ένας κατασκευαστής, αλλά και οι ενημερώσεις που κάνει στο λογισμικό αυτών των συστημάτων.

Σημαντικό εύρημα αυτής της έρευνας είναι επίσης ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων με μεγάλη συχνότητα στην χρήση τους δεν παρουσιάζουν και αντίστοιχα υψηλότερο ρυθμό γήρανσης έναντι των μοντέλων που δεν χρησιμοποιούνται το ίδιο συχνά.

Οι κύριες αιτίες που επηρεάζουν την απόδοση και την διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας είναι ο χρόνος, οι υψηλές θερμοκρασίες, η λειτουργία τους όταν είναι πολύ ή πολύ λίγο φορτισμένες και η χρήση. Σημαντικότερη από όλα τα παραπάνω είναι οι υψηλές θερμοκρασίες τόσο του περιβάλλοντος όσο και κατά τη διάρκεια της φόρτισης και της λειτουργίας της μπαταρίας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η smart επιταχύνει την επιστροφή του εμβληματικού της αυτοκινήτου πόλης, το οποίο μπαίνει σε φάση εντατικών δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες....
Το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρείας προϊδεάζει για την επιστροφή των MPVs προσφέροντας χώρους δυσανάλογα μεγάλους για τα μόλις 4,10 μ. μήκους του....
Η Volkswagen ανακοίνωσε Smart Deals και για plug-in hybrid (eHybrid) μοντέλα της, προσφέροντας και για αυτά ειδικές τιμές με σημαντικό όφελος....
Το νέο B-SUV πέτυχε ένα παραγωγικό ορόσημο για την τσέχικη εταιρεία καθώς η παραγωγή του έφτασε τις 100.000 μονάδες μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο....
To νέο Suzuki e Vitara βάζει την ιαπωνική εταιρεία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τρείς εκδόσεις με έως...
Το Toyota C-HR+ βρίσκεται στην Ελλάδα, πριν κυκλοφορήσει επίσημα και το κοινό μπορεί να το δει από κοντά χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτεί κάποια έκθεση....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

"έξυπνες" κάμερες

Επίσημο: Οι πρώτες κάμερες της Περιφέρειας Αττικής – Σε ποια σημεία τοποθετήθηκαν

Chery Tiggo 4

Το SUV με 12ετή εγγύηση, 204 ίππους και 22.990 ευρώ – Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ