Euro 1-Euro 6: Πώς θα μάθουμε σε ποια κατηγορία ανήκει ένα αυτοκίνητο;

Σε ποια κατηγορία ανήκει το αυτοκίνητο σας με βάση τις εκπομπές ρύπων; Διαβάστε πως γίνεται η ομαδοποίηση και ποια είναι τα εκάστοτε όρια...

Εδώ και μερικές δεκαετίες, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει ένα σύστημα αξιολόγησης των αυτοκινήτων με βάση τις εκπομπές ρύπων. Σίγουρα έχετε ακούσει για την κατηγοριοποίηση Euro. Πώς καθορίζεται, όμως, σε ποιο επίπεδο από το Euro 1 έως το Euro 6 βρίσκεται ένα αυτοκίνητο;

Η ομαδοποίηση Euro με βάση του ρύπους ξεκίνησε το 1992 με τις προδιαγραφές Euro1 και για να ανήκει εκεί ένα αυτοκίνητο θα έπρεπε να φέρει υποχρεωτικά καταλυτικό μετατροπέα. Βέβαια, κανονισμοί υπήρχαν και πιο παλιά, από τη δεκαετία του ’70. Σήμερα βρισκόμαστε αισίως στο επίπεδο Euro 6, με τα όρια να είναι ιδιαίτερα αυστηρά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Διαβάστε επίσης: Πως προστατεύουμε το φίλτρο DPF των diesel κινητήρων σε καραντίνα (+video)

Προκειμένου να εγκριθεί η πώληση ενός αυτοκινήτου στην ευρωπαϊκή αγορά πρέπει να συμμορφώνεται με τα όρια του εκάστοτε Euro. Ας δούμε, όμως, σε ποια κατηγορία ανήκει κάθε μοντέλο, ανάλογα με το έτος παραγωγής και ποια είναι τα όρια της κάθε κατηγορίας. Ακολουθεί η κατάταξη με βάση την ημερομηνία παραγωγής, ενδεικτικά στην κατηγορία Euro 5 ανήκει κάθε αυτοκίνητο που πωλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 1/1/2011 έως 31/12/2014.

Euro 1: Από 31 Δεκεμβρίου 1992
Euro 2: Από 1 Ιανουαρίου 1997
Euro 3: Από 1 Ιανουαρίου 2001
Euro 4: Από 1 Ιανουαρίου 2006
Euro 5: Από 1 Ιανουαρίου 2011
Euro 6: Από 1 Ιανουαρίου 2015

Αξίζει να τονίσουμε ότι υπάρχουν μοντέλα που ανήκουν, για παράδειγμα, στην κατηγορία Euro 5 και ικανοποιούν τα όρια Euro 6. Σε αυτή την περίπτωση μπορούν να συνεχίσουν να πωλούνται.

Για να κατανοήσετε πόσο πιο αυστηρά γίνονται τα πρότυπα σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, ας δούμε τα όρια σε κινητήρες βενζίνης δύο εκ των βασικότερων προϊόντων καύσης. Ξεκινάμε με τις εκπομπές Μονοξειδίου του Άνθρακα (CO) και ακολουθούν οι εκπομπές Οξειδίων του Αζώτου (ΝΟx).

Διαβάστε επίσης: Οι μάρκες με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη

Για Μονοξείδιο του Άνθρακα (CO): 
Euro 1: 2,72 γρ/χλμ
Euro 2: 2,2 γρ/χλμ
Euro 3: 2,3 γρ/χλμ
Euro 4: 1 γρ/χλμ
Euro 5: 1 γρ/χλμ
Euro 6: 1 γρ/χλμ

Για Οξείδια του Αζώτου (NOx):
Euro 3: 0,15 γρ/χλμ
Euro 4: 0,08 γρ/χλμ
Euro 5: 0,06 γρ/χλμ
Euro 6: 0,06 γρ/χλμ

Τα τελευταία χρόνια, οι εκπομπές ρύπων αποτελούν τον μεγαλύτερο μπελά των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ο μέσος όρος των εκπομπών ρύπων της γκάμας κάθε εταιρείας πρέπει να βρίσκεται σε επιτρεπτά πλαίσια ώστε να μην έρχονται κυρώσεις. 

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ολοκληρωμένη στρατηγική απανθρακοποίησης σε όλο τον κύκλο ζωής, με σκοπό την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων......
Η Skoda χρησιμοποιεί πλέον το καύσιμο HVO για την πλήρωση των diesel μοντέλων της που φτιάχνει στην Τσεχία όπως και για τον ανεφοδιασμό του στόλου...
Η χώρα έχει ανάγκη από σημαντικά κίνητρα για αντικατάσταση αυτοκινήτου και η έρευνα το επιβεβαιώνει! Δείτε την ηλικία στόλου οχημάτων στην Ελλάδα......
Τεχνολογίες που θα μειώσουν την κατανάλωση και τους ρύπους των οχημάτων της θα αναπτύξει η Suzuki για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις στους τέσσερεις τροχούς της...
Δείτε που βρίσκονται τα εργοστάσια οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (διαδραστικός χάρτης), πόσα έχει η Τουρκία, αλλά και... την απουσία της χώρας μας!...
Η Κομισιόν δημοσίευσε την πρώτη έκθεση εκπομπών CO2 νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ και ένας κατασκευαστής είχε την μικρότερη απόκλιση σε σχέση με τα δεδομένα του...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO: Για αυτό είναι ανεκτίμητη