Οι εταιρείες καλούνται πολλές φορές να αντιμετωπίσουν διάφορους αστάθμητους παράγοντες που μπορεί να δυσκολέψουν την πορεία τους προς την επίτευξη του στόχο τους και σίγουρα η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου το 2018 έβαλε αρκετές… τρικλοποδιές σε αυτές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα όμως κάποιες εταιρείες να ξεχωρίσουν με την πορεία τους και να πετύχουν τους στόχους τους και με το παραπάνω. Ας δούμε ποιες είναι αυτές αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας του JATO.
Jeep: Δυστυχώς ο Sergio Marchionne δεν είναι πλέον εν ζωή για να καμαρώσει για την πορεία της Jeep, η οποία θα δικαίωνε τουλάχιστον επί του παρόντος το όραμά του. Και αυτό γιατί η αμερικάνικη μάρκα, μέλος του ομίλου FCA (Fiat Chrysler Automobiles) κατάφερε μετά το κακό εμπορικά 2017 να επανέλθει αυξάνοντας τις πωλήσεις της στην ευρωπαϊκή αγορά κατά 56% (από 107.600 το 2017, στις 167.500 το 2018). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η να δει και το μερίδιό της να αυξάνεται λίγο πάνω από το 1% για πρώτη φορά, χάρη κυρίως στην πολύ καλή εμπορική πορεία του Compass. Το στοίχημα τώρα για την Jeep είναι να παρουσιάσει συνέπεια στην απόδοσή της και το 2019.
Dacia: Στους μεγάλους νικητές συγκαταλέγεται και η ρουμάνικη μάρκα, η οποία για πρώτη φορά στην ιστορία της ξεπέρασε τις 500.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, ενώ ήταν στην 14η θέση συνολικά, αφήνοντας πίσω της παραδοσιακές δυνάμεις της αυτοκίνησης. Επίσης ήταν η δεύτερη εμπορικότερη μάρκα της κοινοπραξίας Renault-Nissan στην Ευρώπη, ξεπερνώντας τη Nissan, πετυχαίνοντας το 23% των πωλήσεών της. Την επιτυχία της την οφείλει κυρίως στο Duster, του οποίου η νέα γενιά τα πάει περίφημα.
Seat: Η ισπανική μάρκα, μέλος του ομίλου VW, είχε μία εξαιρετική χρονιά αφού έκανε ρεκόρ 20ετίας. Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 12% σε σχέση με το 2017. Η πορεία αυτή οφείλεται τόσο στο Ateca όσο και στο Arona, ενώ φαίνεται πως και με την έλευση του Tarraco μπορεί να ευελπιστεί σε ένα ακόμη καλύτερο 2019.
Peugeot: Η γαλλική μάρκα ήταν στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης των πωλήσεων και παρουσίασε αύξηση 5% (η μεγαλύτερη αύξηση ανάμεσα στις μάρκες της πρώτης δεκάδας). Τα Peugeot 3008 και 5008 ήταν και αυτά που ηγήθηκαν των πωλήσεων, παρά το γεγονός πως είχαν ήδη έναν χρόνο στην πλάτη τους, από τη στιγμή που παρουσιάστηκαν. Ενδεικτικό είναι το γεγονός πως το 3008 από τις 162.600 πωλήσεις το 2017, πήγε στις 204.200 πωλήσεις το 2018, ενώ είναι το τρίτο καλύτερο σε πωλήσεις SUV στην Ευρώπη.
Volkswagen: Η VW ήταν η πρώτη μάρκα σε πωλήσεις στην Ευρώπη με αύξηση κατά 3%. Συνολικά πούλησε 1,75 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο νούμερο μετά το 1999! Από ότι φαίνεται λοιπόν η γερμανική μάρκα έχει αφήσει πίσω της το dieselgate και οδεύει προς νέες επιτυχίες.