Ευρωπαϊκή πρωτιά: Το car sharing “δίνει ρεύμα” σε πόλη – Ποιος το έκανε

Για πρώτη φορά στη Ευρώπη εφαρμόζεται σε μεγάλη κλίμακα η κοινή χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την τροφοδότηση του δικτύου και τα εύσημα πάνε στη Renault.
V2G car‑sharing at Utrecht renault 2025

Ειδικότερα, ο όμιλος της Renault, η MyWheels και η We Drive Solar, ενεργοποίησαν από κοινού με το Δήμο της Ουτρέχτης την πρώτη στην Ευρώπη μεγάλης κλίμακας υπηρεσία κοινής χρήσης οχημάτων Vehicle‑to‑Grid (V2G), με την ονομασία “Utrecht energized”.

Διαβάστε επίσης: Το supermini που “πουλάει” περισσότερο με diesel κινητήρα – “Καίει” 4,2 λτ./100 χλμ.

Αυτή η πρωτοβουλία προωθεί ένα πιο βιώσιμο και αποδοτικό ενεργειακό σύστημα, σε μια πόλη όπου το 35% των κτιρίων είναι ήδη εξοπλισμένα με ηλιακούς συλλέκτες. Χάρη στην τεχνολογία V2G, τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να αποθηκεύουν ενέργεια και να την επιστρέφουν στο τοπικό δίκτυο κατά τις περιόδους αιχμής, έτσι ώστε η ανανεώσιμη ενέργεια να παραμένει διαθέσιμη όλο το εικοσιτετράωρο. Συνδυάζοντας την υπηρεσία κοινόχρηστης μετακίνησης με την προηγμένη τεχνολογία, το project διατηρεί την ισορροπία του τοπικού δικτύου, επιταχύνοντας, παράλληλα, τη μετάβαση στις πιο βιώσιμες αστικές μεταφορές.

Η Ολλανδία είναι παγκόσμιος ηγέτης στην εκμετάλλευση της ηλιακής και της αιολικής ενέργειας, ενώ η Ουτρέχτη κατατάσσεται μεταξύ των πιο εξελιγμένων πόλεων σε ό,τι αφορά στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας της Ευρώπης, με το 35% των κτιρίων να διαθέτουν ηλιακούς συλλέκτες στη στέγη τους. Λόγω της ραγδαίας ανάπτυξής τους, η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας εμφανίζει αρκετές προκλήσεις για το δίκτυο, προκαλώντας μεγάλες περιόδους κορύφωσης στην παροχή ενέργειας. Για τη διαχείριση του δικτύου με υψηλό ποσοστό ανανεώσιμων πηγών ενέργειας απαιτείται ένα σύστημα που προσαρμόζεται γρήγορα στις αλλαγές στην παραγωγή και την κατανάλωση ενέργειας. Εδώ είναι που η τεχνολογία V2G παρεμβαίνει για να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις.

Διαβάστε επίσης: Το Dacia που επιλέγει όλη η Ευρώπη – Με 98 ευρώ/μήνα στην Ελλάδα

Η εφαρμογή του προγράμματος ξεκίνησε με 50 Renault 5 E-Tech electric. Διαθέσιμα μέσω μιας υπηρεσίας κοινής χρήσης αυτοκινήτων που διαχειρίζεται η MyWheels, τα οχήματα χρησιμοποιούν την τεχνολογία αμφίδρομης φόρτισης V2G. Είναι η πρώτη φορά που αυτή η καινοτόμος τεχνολογία που παρέχεται από την We Drive Solar, διατίθεται για δημόσιες υποδομές. Τα 500 συνολικά οχήματα με σύστημα αμφίδρομης φόρτισης μπορούν να προσφέρουν το 10% της ευελιξίας που απαιτείται στην περιοχή της Ουτρέχτης για την εξισορρόπηση της ηλιακής και της αιολικής ενέργειας σε ώρες αιχμής.

Βιώσιμη τεχνολογία για όλους
Ο στόλος θα επεκταθεί στο προσεχές μέλλον, και με άλλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του Renault Group που ζητά την υιοθέτηση κατάλληλων δράσεων από τους αρμόδιους φορείς για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Για να συνεχιστεί η ανάπτυξη υπηρεσιών V2G, η πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων του V2G καθώς και η ευρεία διάδοσή του, κρίνεται απαραίτητη η θεσμοθέτηση ενός κανονιστικού πλαισίου, που θα συμβάλλει στο να ξεπεραστούν τα εμπόδια, όπως οι δυσμενείς φορολογικές πολιτικές, καθώς και οι πολύπλοκες διαδικασίες πιστοποίησης.
To Renault Group ενίσχυσε τη δέσμευσή του στην τεχνολογία Vehicle-to-Grid (V2G) και προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους ιθύνοντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, να επιταχύνουν την ανάπτυξή της σε όλη την Ευρώπη.

Ενώ η τεχνολογία είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει και να προσφέρει σημαντικά οφέλη, η απελευθέρωση αυτής της δυναμικής απαιτεί την υπέρβαση των σημερινών κανονιστικών και τεχνικών εμποδίων. ‘Έτσι, το Renault Group ζητά σαφείς και συνεπείς κανονισμούς σε όλη την Ευρώπη, που να περιλαμβάνουν φορολογικά κίνητρα, αναθεωρήσεις των τελών ηλεκτρικού δικτύου, βελτιστοποιημένες διαδικασίες πιστοποίησης και υποστήριξη για την ανάπτυξη έξυπνων μετρητών. Αυτά τα μέτρα είναι κρίσιμα για την απελευθέρωση του δυναμικού του V2G και για την καθιέρωσή του ως ακρογωνιαίου λίθου μιας ταχύτερης και πιο βιώσιμης ενεργειακής μετάβασης. Τελικά, αυτό θα συμβάλει στη μετατροπή κάθε ηλεκτρικού οχήματος σε θεμελιώδη συστατικό ενός ηλεκτρικού δικτύου, αλλά και στην ενίσχυση μιας ταχύτερης και πιο έξυπνης μετάβασης σε ένα βιώσιμο ενεργειακό οικοσύστημα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το νέο B-SUV πέτυχε ένα παραγωγικό ορόσημο για την τσέχικη εταιρεία καθώς η παραγωγή του έφτασε τις 100.000 μονάδες μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο....
Η Audi παρουσιάζει τις προσφορές Audi Monthly Exclusives, για μια σειρά μοντέλων της, διαθέσιμων με αποκλειστικά προνόμια απόκτησης και ειδικό όφελος τιμής....
Το σκληροτράχηλο pick up αναβαθμίζεται στην plug-in hybrid έκδοσή του με το σύστημα BlueCruise που επιτρέπει οδήγηση χωρίς χέρια στον αυτοκινητόδρομο....
Οι Γερμανοί αναβάθμισαν τον τρίλιτρο V6 κινητήρα τους με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή και προσφέρει τώρα πιο χορταστικές επιδόσεις και καλύτερη οικονομία καυσίμου....
To νέο Suzuki e Vitara βάζει την ιαπωνική εταιρεία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τρείς εκδόσεις με έως...
Το Toyota C-HR+ βρίσκεται στην Ελλάδα, πριν κυκλοφορήσει επίσημα και το κοινό μπορεί να το δει από κοντά χωρίς να χρειάζεται να επισκεφτεί κάποια έκθεση....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Smart Deals

Το μεγαλύτερο έως σήμερα όφελος από την VW – Σε ποιο μοντέλο φτάνει τα 17.500 ευρώ

Skoda Elroq ορόσημο παραγωγής 2025

0-100.000 B-SUVs σε κάτω από έναν χρόνο – Το best seller που το πέτυχε

Audi ειδικές προσφορές 2025

Audi: Ειδικές τιμές για ετοιμοπαράδοτα μοντέλα – Ποια είναι, μέχρι πότε ισχύει