Ευρώπη: Ηλεκτρικά και PHEV διπλασίασαν το μερίδιο τους. Συρρίκνωση για τα diesel

Τα αμιγώς ηλεκτρικά και PHEV μοντέλα αυξάνουν διαρκώς το μερίδιο τους στην Ευρώπη σύμφωνα και με τα τελευταία στοιχεία του ACEA.
MyAuto

Το δεύτερο τρίμηνο του 2021 είδε τα ηλεκτρικά και plug-in μοντέλα να διευρύνουν το μερίδιο που κατέχουν στην πίτα των ταξινομήσεων έναντι των συμβατικών αυτοκινήτων, που παρουσίασαν επίσης αύξηση στις ταξινομήσεις τους αλλά με χαμηλότερο ρυθμό έναντι των άλλων δύο κατηγοριών.

Διαβάστε επίσης – ICCT: Μονόδρομος τα ηλεκτρικά για ένα βιώσιμο μέλλον

Από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο που μας πέρασε, οι ταξινομήσεις των μοντέλων με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης πετρελαίου αυξήθηκε σε όλη την Ε.Ε. κατά 25,3% και 7,8% αντίστοιχα έναντι του ίδιου διαστήματος της περσινής χρονιάς. Με την αγορά των ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων μοντέλων να αυξάνεται με σημαντικά ταχύτερο ρυθμό, τα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης είδαν το συνολικό τους μερίδιο να μειώνεται περίπου κατά 10% και να πέφτει από το 51,9% στο 41,8%.

Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η μείωση του μεριδίου για τα μοντέλα με κινητήρες diesel. Η άλλοτε ισχυρή κατηγορία επί ευρωπαϊκού εδάφους είδε το μερίδιο της να συρρικνώνεται ακόμη περισσότερο και να πέφτει από το 29,4% του δεύτερου τριμήνου του 2020 στο μόλις 20,4% για το αντίστοιχο διάστημα της φετινής χρονιάς.

Αντίθετα κινήθηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που είδαν τις ταξινομήσεις τους να εκτινάσσονται κατά 231,6% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2020 και να φτάνουν στα 210.298 αυτοκίνητα.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα για τα plug-in ηλεκτρικά με την αύξηση να φτάνει στο 255,8% και τις 235.700 μονάδες.

Διαβάστε επίσης – Peugeot: 100% εξηλεκτρισμένη γκάμα έως το 2025

Μεγάλη συνεισφορά στον εκρηκτικό ρυθμό με τον οποίο αυξάνονται οι ταξινομήσεις των EV είχαν οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία) στα αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και στα PHEV.

Αναφορικά με τις συνολικές ταξινομήσεις τα υβριδικά ήταν και η κατηγορία με τις υψηλότερες ταξινομήσεις στα μη συμβατικά μοντέλα φτάνοντας στις 541.162 μονάδες και σημείωσαν αύξηση 213,5% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2020.

Υπερδιπλάσιες παρουσιάστηκαν οι ταξινομήσεις των LPG μοντέλων που κατέγραψαν αύξηση 134,1% και έφτασαν στις 59.363 μονάδες.

Αυξημένη ήταν και η ζήτηση για μοντέλα που κινούνται με φυσικό αέριο, ειδικά στην Ιταλία που συγκεντρώνει το 75% των συνολικών ταξινομήσεων. Για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 οι ταξινομήσεις έφτασαν στις 13.497 μονάδες με την αύξηση να φτάνει στο 41,8%.

Δείτε στο παρακάτω διαδραστικό διάγραμμα τις ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου στην Ε.Ε. αλλά και σε κάθε χώρα ξεχωριστά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Με μικρή πτώση έναντι του Νοεμβρίου του 2024 έκλεισε ο περασμένος μήνας στις ταξινομήσεις δικύκλων με το σύνολο όμως στο 11μηνο να βρίσκεται ψηλότερα....
Η smart επιταχύνει την επιστροφή του εμβληματικού της αυτοκινήτου πόλης, το οποίο μπαίνει σε φάση εντατικών δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες....
Το νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρείας προϊδεάζει για την επιστροφή των MPVs προσφέροντας χώρους δυσανάλογα μεγάλους για τα μόλις 4,10 μ. μήκους του....
Η Volkswagen ανακοίνωσε Smart Deals και για plug-in hybrid (eHybrid) μοντέλα της, προσφέροντας και για αυτά ειδικές τιμές με σημαντικό όφελος....
Το νέο B-SUV πέτυχε ένα παραγωγικό ορόσημο για την τσέχικη εταιρεία καθώς η παραγωγή του έφτασε τις 100.000 μονάδες μέσα σε λιγότερο από έναν χρόνο....
To νέο Suzuki e Vitara βάζει την ιαπωνική εταιρεία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τρείς εκδόσεις με έως...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Chery Tiggo 4

Το SUV με 12ετή εγγύηση, 204 ίππους και 22.990 ευρώ – Πώς τα πήγε στις δοκιμές πρόσκρουσης

BYD SEAL 5 DM-i

Στην Ελλάδα η υβριδική “λιμουζίνα” της BYD – Αυτονομία σαν diesel και 34.890 ευρώ

μη χρήση κράνους

Η παράβαση που έφερε πάνω από 300.000 ευρώ σε μία εβδομάδα – Τιμωρήθηκαν και συνεπιβάτες