Σε ποια χώρα θέλουν έξτρα λωρίδες μόνο για δίκυκλα;

Την δημιουργία περισσότερων λωρίδων για μηχανοκίνητα δίκυκλα στους ήδη υπάρχοντες δρόμους εξετάζουν στη Μαλαισία ως μέτρο μείωσης των τροχαίων.

Βρείτε μας στο
μαλαισία λωρίδες μοτοσυκλέτες

Η Μαλαισία είναι μια από τις μεγαλύτερες χώρες στον κόσμο αναφορικά με την αγορά αλλά και την παραγωγή δικύκλων, ενώ κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις και στην χρήση τους από τον ντόπιο πληθυσμό με 16 εκατ. δίκυκλα στους δρόμους. Κατέχει παράλληλα και έναν ιδιαίτερα υψηλό δείκτη θνησιμότητας από τροχαία αφού στους δρόμους της σκοτώνονται καθημερινά κατά μέσο όρο 18 άνθρωποι εκ των οποίων οι περισσότεροι από τους μισούς είναι δικυκλιστές. Στο δίκτυο της υπάρχουν ήδη δρόμοι αποκλειστικά για δίκυκλα και η διήθηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα επιτρέπεται με ανάλογη ορατή σήμανση και στο δρόμο.

Και ενώ στην Ελλάδα ακόμη συζητάμε για το αν πρέπει ή όχι να επιτρέπεται η διήθηση ενώ ξέρουμε πως η οριοθέτηση είναι ο… σωστός δρόμος (όπως αναφέρει με στοιχεία και ο Θανάσης Χούντρας σε σχετικό άρθρο του), στη Μαλαισία θέλουν να προσθέσουν επιπλέον λωρίδες για να μειώσουν τα ατυχήματα.

Αυτή τη φορά το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας της Μαλαισίας δεν προτείνει τη δημιουργία λωρίδων που να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τους δικυκλιστές αλλά τη χρήση της ΛΕΑ ως έξτρα λωρίδας γι αυτούς σε περιοχές με αυξημένη συμφόρηση στους δρόμους. Προτείνει παράλληλα την δημιουργία τους αρχικά σε περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένη κυκλοφορία αλλά και σε εκείνες που παρατηρείται υψηλό ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων. Παράλληλα με τη λωρίδα ρίχνεται στο τραπέζι και η πρόταση για μέγιστο όριο ταχύτητας στα 70 χλμ./ώρα για μοτοσυκλέτες χαμηλής ιπποδύναμης, ένα όριο που θα ελέγχεται πιο εύκολα από τις Αρχές με τη δημιουργία μιας τέτοιας λωρίδας.

Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στη χώρα μας που κατέχει και αυτή μια σημαντική και λίγο γνωστή πρωτιά αφού διαθέτει τις περισσότερες μοτοσυκλέτες ανά 1.000 κατοίκους από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρώπης με την παρουσία δικύκλων στα μεγάλα αστικά κέντρα να βοηθά σημαντικά, μεταξύ άλλων, στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης αλλά και των εκπεμπόμενων ρύπων.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr