Το πέσιμο της καρό σημαίας στον τρίτο γύρο του πρωταθλήματος μας χάρισε θέαμα και πολλά θέματα για συζήτηση, με τις εγκαταλείψεις να δημιουργούν τριγμούς. Ας δούμε συνοπτικά τι συνέβη το προηγούμενο τριήμερο, μέσα και από τις δηλώσεις των πρωταγωνιστών.
Ο τρίτος γύρος του πρωταθλήματος της F1 ολοκληρώθηκε με το πρωινό-πρωινό και πολύ ενδιαφέρον αυστραλιανό Grand-Prix. Το μενού είχε απ’ όλα, αρκετό θέαμα, πολλά νεύρα, στενές επαφές, εγκαταλείψεις κορυφής και πολύ κόκκινο χρώμα από την πρώτη μέρα των δοκιμαστικών μέχρι και το πέσιμο της καρό σημαίας, καθώς το αλογάκι κατάφερε να θριαμβεύσει ακόμα και στη χώρα των καγκουρό.
Οι κατατακτήριες δοκιμές λίγο πολύ αποτύπωσαν την κατάσταση των ελεύθερων δοκιμών και έτσι η σχάρα εκκίνησης του αγώνα διαμορφώθηκε ως εξής: την πρώτη θέση κατέλαβε ο Charles Leclerc, ο οποίος με τη Ferrari του κατάφερε να κάνει τον καλύτερο χρόνο 1:17.868. Τη δεύτερη και τρίτη θέση κατέλαβαν οι δύο Red Bull με τους Verstappen και Perez. Στην τέταρτη θέση πλασαρίστηκε ο Norris με τη McLaren του να σημειώνει χρόνο 1:18.703. Από τις θέσεις 5 και 6 του grid εκκίνησαν οι δύο Mercedes με τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή Lewis Hamilton και τον ομόσταυλό του Russell να κινούνται σε αρκετά καλό ρυθμό, όλο το τριήμερο. Ο Daniel Ricciardo έφερε τη δική του McLaren στην έβδομη θέση της εκκίνησης, ενώ από τις θέσεις 8 και 10 εκκίνησαν οι δύο Alpine Renault των Ocon και Alonso. Στην ένατη θέση του grid βρέθηκε ο Carlos Sainz με τη δεύτερη Ferrari, σε ένα ομολογουμένως κακό τριήμερο για εκείνον.
Πρωταγωνιστής αλλά και απόλυτος κυρίαρχος του αυστραλιανού gp ήταν ο Leclerc, καθώς κατάφερε το απόλυτο, τερμάτισε άνετα πρώτος, σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο και έτσι καρπώθηκε 26 πολύτιμους βαθμούς. Σε συνδυασμό μάλιστα με την εγκατάλειψη του Verstappen βρίσκεται πλέον μόνος στην κορυφή με 71 βαθμούς και μεγάλη διαφορά τόσο από το δεύτερο της κατάταξης, George Russell, όσο και τους επίδοξους μνηστήρες του τίτλου, που βρίσκονται στις πιο κάτω θέσεις της κατάταξης. Εξίσου ξεκάθαρα είναι τα πράγματα και στο πρωτάθλημα κατασκευαστών όπου το Maranello βρίσκεται στην κορυφή και σχεδόν σαράντα βαθμούς ψηλότερα από τη δεύτερη ομάδα, αυτή της Mercedes.
Σε δηλώσεις του μετά το τέλος του αγώνα, ο οδηγός της Ferrari ανέφερε: “Έχω ένα υπέροχο μονοθέσιο. Είναι η πρώτη μου νίκη όπου είχα υπό έλεγχο τη διαφορά. Το μονοθέσιο ήταν απίστευτο, είχαμε τρομερό ρυθμό στον αγώνα, τα ελαστικά ήταν εξαιρετικά. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος. Ήταν όμως ένας δύσκολος αγώνας, παραλίγο να χάσω την 1η θέση, είχα πολλή υποστροφή μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας, δεν είχα πρόσφυση. Μου πήρε μερικές στροφές να την ανακτήσω και μετά απλά κέρδισα”.
Το κλίμα ωστόσο δεν ήταν εξίσου καλό και για τον ομόσταυλό του, Carlos Sainz, καθώς μετά την πολύ κακή του εκκίνηση βρέθηκε στη 14η θέση και στην προσπάθειά του να ανακτήσει τα χαμένο έδαφος, βρέθηκε με το μονοθέσιό του ακινητοποιημένο στην αμμοπαγίδα, μόλις στο δεύτερο γύρο. Οι εγκαταλείψεις όμως δεν τελείωσαν εκεί, καθώς και ο Vettel έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου στον 24ο γύρο και χτύπησε στις μπαριέρες, εγκαταλείποντας τον αγώνα. Έτσι το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε για δεύτερη φορά την εμφάνισή του, εκμηδενίζοντας τις όποιες διαφορές. Τρίτη και κρισιμότερη η εγκατάλειψη του Verstappen στον 39ο γύρο, όταν ο Ολλανδός στάθηκε για δεύτερη φορά άτυχος και προδομένος από το μονοθέσιό του, το οποίο ακινητοποιήθηκε στην άκρη της πίστας, ενώ έπιασε φωτιά το πίσω μέρος του.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Max δήλωσε απογοητευμένος τόσο για τη δεύτερη εγκατάλειψη σε τρεις μόλις αγώνες αλλά και γενικότερα από τη διαφορά των μονοθεσίων των Red Bull και Ferrari, καθώς είναι ξεκάθαρο πως ο ρυθμός της Red Bull απέχει πολύ από τον αντίστοιχο της Ferrari, όπως είπε. Ακόμα, ο Ολλανδός δήλωσε πολύ ανήσυχος λόγω του προβλήματος στον κινητήρα της RB18, το οποίο δε φαίνεται να διορθώνεται παρά τις προσπάθειες της ομάδας. Τέλος ανέφερε χαρακτηριστικά πως “Απείχαμε ήδη χιλιόμετρα από τον Λεκλέρ. Δεν θέλω καν να το σκέφτομαι. Είναι πολύ απογοητευτικό και μη αποδεκτό”. Ο τερματισμός δεν είναι ποτέ κάτι το σίγουρο, όμως τέτοιες καταστάσεις δεν μπορούν να συμβαίνουν αν θέλεις να παλέψεις για τον τίτλο. Πρέπει να λύσουμε άμεσα τα προβλήματά μας”.
Εξίσου απογοητευμένος όμως ήταν και ο Sainz όπου σε δηλώσεις του ανέφερε: “Έπρεπε να αλλάξω τιμόνι πριν τον αγώνα και είχα λάθος ρυθμίσεις. Στην εκκίνηση έχασα θέσεις και εμφανίστηκε το antistall. Προσπάθησα να πιέσω και να κάνω προσπεράσματα με τη σκληρή γόμα, αλλά τα ελαστικά δεν ήταν σε κατάσταση ώστε να κάνω προσπέρασμα. Έκανα μεγάλο λάθος, είμαι πολύ απογοητευμένος. Με τη δυναμική του μονοθεσίου μου, στη χειρότερη θα ήμουν στην 4η θέση. Τίποτα όμως δεν πήγε σωστά”.
Και βέβαια στην ίδια διάθεση και ο Fernando Alonso ο οποίος μετά το πέσιμο της καρό σημαίας δήλωσε πως “Εκκινώντας με τη σκληρή γόμα, στοχεύαμε στην 6η ή στην 7η θέση στα τελικά αποτελέσματα, χάρη στην εναλλακτική στρατηγική που είχαμε. Όμως το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε τη λάθος στιγμή και σκότωσε τον αγώνα μας. Είμαι άφωνος γιατί σήμερα μπορούσαμε να ήμασταν στο βάθρο. Αν είχα βγει 3ος ή 4ος στις κατατακτήριες, με τον Μαξ εκτός αγώνα, πιστεύω πως θα ήμασταν ταχύτεροι από τις Mercedes. Χάσαμε μία μεγάλη ευκαιρία, τόσο εδώ, όσο και στην Τζέντα. Προς το παρόν είμαστε πολύ άτυχοι, ελπίζω σε κάποιους από τους επόμενους 20 αγώνες να είμαστε πολύ τυχεροί».
Το pontium ολοκληρώθηκε με τους Perez και Russell. Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Lewis Hamilton και έτσι τα ασημένια βέλη έκαναν το 3-4, κερδίζοντας ότι περισσότερο μπορούσαν από τον αγώνα αυτό. Ο Βρετανός πιλότος ανέφερε σε δηλώσεις του ότι θεωρεί πως στάθηκε άτυχος στο GP Αυστραλίας ωστόσο ήταν ιδιαιτέρως χαρούμενος με το συνολικό αποτέλεσμα της Mercedes. Είπε χαρακτηριστικά :”Είχαμε ένα φοβερό αγώνα, ο Τζορτζ έκανε εξαιρετική δουλειά, είδα τη φοβερή μάχη που είχε με τον Πέρεζ. Ήμουν άτυχος με το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά κάναμε πολύ καλή δουλειά με βάση το μειονέκτημα που έχουμε στα μονοθέσιά μας. Χαίρομαι για την ομάδα. Σήμερα μπορώ να πω πως πήραμε τα μέγιστα και κερδίσαμε πολύ σημαντικούς βαθμούς”.
Αλλά και ο ομόσταυλός του, George Russell, έδωσε τα εύσημα στην ομάδα: «Κάναμε τόσο σκληρή δουλειά για να είμαστε εδώ που είμαστε. Κερδίσαμε τα μέγιστα, είχαμε και την τύχη με το μέρος μας, έτσι είναι οι αγώνες. Σε αυτό τον αγώνα ήμασταν η πέμπτη ταχύτερη ομάδα και ολοκληρώσαμε τον αγώνα στις θέσεις 3 και 4, μπροστά από τις McLaren και τις Alpine”.
Τέλος, πανηγύρια είχαμε στα paddock της Williams Racing, η οποία κατάφερε να κερδίσει τον πρώτο της βαθμό στο φετινό πρωτάθλημα με τον Alex Albon να τερματίζει δέκατος, σπάζοντας το ρόδι για τη Williams, γεγονός που γιορτάστηκε έντονα με χαμόγελα, αγκαλιές, επευφημίες και…σαμπάνιες, αφήνοντας μόνη πια την Aston Martin με 0 βαθμούς στο σύνολο και με ένα ακόμη πολύ κακό τριήμερο πίσω της.
Επόμενο ραντεβού με τη Formula 1 το τριήμερο 22-24 Απρίλη στην πίστα της Imola για το ιταλικό Grand Prix. Μία πολύ ιδιαίτερη πίστα, με κοντότερες ευθείες, άρα και ταχύτητες και με τεράστιες προσδοκίες από τους tifosi και τη Scuderia Ferrari. Και βέβαια με διαφορετική ψυχολογία για τους πιλότους, καθώς ο Leclerc βρίσκεται σε πολύ καλή διάθεση και αγωνιστική κατάσταση, ενώ αντιθέτως ο Verstappen έχει βρεθεί με την πλάτη στον τοίχο και το άγχος να του βαραίνει χέρια και πόδια, καθώς μπορεί να είναι νωρίς ακόμα για να κριθεί το πρωτάθλημα, αλλά σίγουρα αν θέλει να αντιδράσει και να το διεκδικήσει πρέπει να το κάνει άμεσα.