Το περασμένο τριήμερο έλαβε χώρα το γαλλικό GP, με τη Ferrari να πρωταγωνιστεί ήδη από τα δοκιμαστικά και με μία εξαιρετική στρατηγική από πλευράς της, ο Charles Leclerc κατέκτησε την έβδομη Pole Position της χρονιάς. Κι ενώ η μισή δουλειά είχε γίνει και όλοι θεωρούσαν το “αλογάκι” φαβορί του αγώνα, αποδείχθηκε στην πράξη το σοφό ρητό του Σόλωνα που λέει “μηδένα προ του τέλους μακάριζε” ή αλλιώς στη F1 τίποτα δεν τελειώνει πριν πέσει η καρό σημαία.
Κάπως έτσι λοιπόν, οι κατατακτήριες δοκιμές έφεραν τις δύο Red Bull των Verstappen και Perez στις θέσεις 2 και 3, πίσω τους οι δύο Mercedes των Hamilton και Russell στις θέσεις 4 και 6 αντίστοιχα, ενώ ανάμεσά τους πλασαρίστηκε η McLaren του Norris. Οι Alonso, Tsunoda, Sainz και Magnussen συμπλήρωσαν τη δεκάδα, ωστόσο ο Sainz μετά το πέρας της διαδικασίας δέχθηκε ποινή για αντικατάσταση περισσότερων από το προβλεπόμενο εξαρτημάτων και έτσι εκκίνησε απ΄ την τελευταία θέση του grid, με τον Ricciardo να συμπληρώνει τη δεκάδα της εκκίνησης.
Παρά την αποπνικτική ζέστη που σαρώνει την Ευρώπη, οι Γάλλοι οπαδοί κατέκλυσαν την πίστα “Paul Ricard” και η εκκίνηση δόθηκε χωρίς καθυστέρηση και χωρίς απρόβλεπτα, αφού εν πολλοίς ήταν καθαρή από επαφές και αγωνιστικά συμβάντα. O Leclerc έκανε πολύ καλή εκκίνηση με αποτέλεσμα να διατηρήσει τη θέση του και να στρίψει πρώτος, αφήνοντας τις δύο Red Bull πίσω του. Πολύ καλή ήταν η εκκίνηση και για τον Hamilton που γρήγορα βρέθηκε να απειλεί τον Perez και τελικά να τον προσπερνά στην πρώτη κιόλας στροφή. Λίγες στροφές αργότερα οι Ocon και Tsunoda είχαν επαφή, με τον Tsunoda να κάνει τετακέ και τον Ocon να δέχεται ποινή.
Οι πρώτοι γύροι του αγώνα μας χάρισαν αρκετές έντονες μάχες μεταξύ των δύο πρωτοπόρων, ειδικά από τη στιγμή που ενεργοποιήθηκε το DRS. Ο Verstappen αγωνίστηκε πολύ σκληρά και πίεσε πολύ τον Leclerc, με τη μεταξύ τους διαφορά να κυμαίνεται κάθε φορά στο μισό δευτερόλεπτο και λιγότερο. Ο Μονεγάσκος αμύνθηκε με τον καλύτερο τρόπο και κατάφερε με την πάροδο του χρόνου και εκμεταλλευόμενος τον καθαρό αέρα μπροστά του να επιβάλλει το ρυθμό του, να βγάλει τον Verstappen από το DRS και να ανοίξει αρκετά τη διαφορά, σε έναν αγώνα που ο ρυθμός των Ferrari ήταν φανερά καλύτερος καθ’ όλο το τριήμερο.
Από εκεί και πέρα ο αγώνας απέκτησε έναν πιο διαδικαστικό χαρακτήρα και πλέον μόνο οι στρατηγικές των ομάδων για τις αλλαγές των ελαστικών μπορούσαν να προκαλέσουν ανατροπές στην κατάταξη. Ωστόσο στον 17ο γύρο η τύχη έπαψε να είναι με το μέρος της Ferrari και αποφάσισε να χαμογελάσει στις Red Bull και Mercedes. Ο πρωτοπόρος ως τότε Leclerc κατέληξε στις μπαριέρες λόγω μηχανικής βλάβης που σχετίζεται για μία ακόμη φορά με τα πεντάλ και έτσι εγκατέλειψε την προσπάθειά του. Ο Verstappen από τότε και στο εξής κατάφερε να επιβάλλει το δικό του ρυθμό και τελικά να πάρει μία ανέλπιστη και εύκολη νίκη.
Το βάρος από εκεί και έπειτα για τους tifosi είχε πέσει στον Sainz που έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, καθώς από τελευταίος που εκκίνησε βρέθηκε στην τρίτη θέση στον 42o γύρο, προσπερνώντας ακόμα και τον Perez. Τραγική ειρωνεία, τη στιγμή της μονομαχίας τους ακούγεται η Ferrari να τον καλεί στα pits (!) και εκείνος να διαμαρτύρεται δικαίως ενώ προσπαθεί να προσπεράσει τον αντίπαλό του, σε μία σκηνή σουρεάλ που αποδεικνύει για μία ακόμη φορά το μπάχαλο που επικρατεί στα μυαλά και στα paddock της Ferrari. Τρικυμία εν κρανίω είναι η μόνη φράση που μπορεί να περιγράψει επακριβώς τη λογική της ομάδας του Μαρανέλο. Τελικά ο Ισπανός υπάκουσε στην εντολή της ομάδας, μπήκε στα pits και μαζί με την ποινή των 5 δευτερολέπτων που δέχθηκε νωρίτερα, ξανά λόγω λάθους των μηχανικών, βγήκε στην 9η θέση. Παρόλα αυτά κατάφερε και ξανανέβηκε στην πέμπτη θέση, όπου και τερμάτισε, κάνοντας σαφές το πόσο έτοιμος είναι να διεκδικήσει την κορυφή όταν βρει μια ομάδα που να τον υποστηρίζει και ένα μονοθέσιο που να μπορεί να ανταποκριθεί.
Ο Hamilton βρέθηκε σε εξαιρετική μέρα στον 300ο αγώνα της καριέρας του και και μετά την έξοδο του Leclerc διατήρησε τη δεύτερη θέση σε όλο τον αγώνα, όπου και τερμάτισε αποδεικνύοντας στην πράξη πως η Mercedes είναι εκεί κάθε φορά που κάποιος από τους πρωτοπόρους στραβοπατήσει για να εκμεταλλευτεί το λάθος. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Russell που με μία πολύ καλή εμφάνιση και με μία εντυπωσιακή προσπέραση επί του Perez δύο γύρους πριν το τέλος, κατάφερε να τον αφήσει πίσω του στην τέταρτη θέση και ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του πόντιουμ, με τη Mercedes να χαμογελά πλατιά και με το δίκιο της.
Ο αγώνας ολοκληρώθηκε με τις δύο Alpine και τις δύο McLaren να βρίσκονται εναλλάξ στις θέσεις 6 έως 9, με τους Alonso, Norris, Ocon και Ricciardo. Τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Stroll με την Aston Martin του, ενώ ακριβώς πίσω του τερμάτισε ο Vettel με τη δεύτερη. Οι Gasly, Albon, Bottas, Schumacher και Zhou τερμάτισαν στις μη βαθμολογούμενες θέσεις 12 ως 16, ενώ πέραν του Leclerc δεν κατάφεραν να τερματίσουν και οι Latifi, Magnussen και Tsunoda.
Για μία ακόμη φορά η Ferrari απογοήτευσε τους οπαδούς της, εκνεύρισε τους πιλότους της και πήρε δουλειά για το σπίτι, καθώς πρέπει να σκεφτεί τα όσα κάνει λάθος από άποψη στρατηγικής, με αποτέλεσμα να καταστρέφει τους αγώνες των οδηγών της αλλά και της ίδιας. Η Red Bull πανηγύρισε μία ακόμα νίκη και ένα βήμα προς τον τίτλο ενώ η Mercedes έχει κάθε λόγο να γιορτάζει με -όχι μία αλλά- δύο δροσερές γαλλικές σαμπάνιες, πάνω στο βάθρο. Εμείς ανανεώνουμε το ραντεβού μας με τη F1 για την ερχόμενη εβδομάδα και το GP Ουγγαρίας που θα μας οδηγήσει στο καλοκαιρινό break της F1.