Ferrari 812 Superfast: Εξωτική με άρωμα παρελθόντος

Το πλήρωμα του χρόνου για την F12 Berlinetta έφτασε και οι Ιταλοί στο Maranello προετοίμαζαν τη διάδοχο κατάσταση, με άκρα μυστικότητα, όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, την οποία και παρουσίασαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2017.

Βρείτε μας στο

Καθόλου τυχαία η επιλογή της χρονικής στιγμής αφού η Ferrari γιορτάζει φέτος 70 χρόνια ζωής από τότε που ο μεγάλος Enzo ξεκίνησε το όραμά του. Χαρακτηριστικό της απίστευτης ιστορίας που δημιούργησε ο Enzo Ferrari είναι η φράση του που φιλοξενείται κάτω από μια φωτογραφία του σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο της εποχής όταν ήταν νέος στην πίστα του Fiorano: «Αν με ρωτούσαν όταν ξεκίνησα αν πίστευα ότι θα φτιάξω περισσότερα από ένα αυτοκίνητο, θα έλεγα ψέματα».

H F12 μπήκε στην παραγωγή το 2012 και θα ολοκληρώσει την καριέρα της στο τέλος του 2017 παραδίδοντας τη σκυτάλη στη Superfast, που θα ξεκινήσει την εμπορική της διαδρομή από το 2018. Αν και στην περίπτωση της Berlinetta σχεδιαστικά είχε υπάρξει συνεργασία του οίκου Pininfarina και Ferrari Styling Centre, δεν συνέβη το ίδιο και με την 812 Superfast. Πιστεύουμε πως ο λόγος είναι ότι η 812 Superfast είναι η σχεδιαστική εξέλιξη της F12, επτά χρόνια μετά την παρουσίασή της και όπως δήλωσε ο επικεφαλής του κέντρου σχεδιασμού της Ferrari, Flavio Manzoni: «Όταν τελειώσει η δημιουργία ενός νέου μοντέλου φτιάχνουμε μια λίστα με πιθανά ονόματα που θα μπορούσαν να του δοθούν, μέχρι να διαλέξουμε το πλέον κατάλληλο. Πιστεύω ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ταιριάζει απόλυτα». Εξωτική σχεδιαστικά, με μοναδικές καμπύλες, που αποδίδουν η κάθε μια τα μέγιστα στην αεροδυναμική της 812. Χαρακτηριστικά, στο δελτίο Τύπου της Ferrari αναφέρεται πως: «είναι εντυπωσιακή τόσο για τον εξαιρετικά καινοτόμο σχεδιασμό της και το αεροδυναμικό πακέτο όσο και για τον απαράμιλλο χειρισμό της». Το όνομά της προέρχεται από την 500 Superfast που παρουσιάστηκε στο περίπτερο του Pininfarina το 1964 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Παρέμεινε στην παραγωγή για δύο χρόνια και κατασκευάστηκαν μόλις 36 μοναδικά και σπάνια, φυσικά κομμάτια, με την τιμή της σήμερα να πλησιάζει τα 2.000.000 ευρώ.

Κινητήρας
Εύσημα αποδίδονται και στην κινητήρια μονάδα που αγγίζει τα 6,5 λίτρα σε σχήμα V12, είναι ατμοσφαιρική, με απόδοση 800 ίππους στις 8.500 στροφές το λεπτό. Πρόκειται για τον ισχυρότερο κινητήρα στην ιστορία του Cavallino Rampante και μάλιστα δημιουργεί ένα παγκόσμιο ρεκόρ αφού η Ferrari είναι ο μοναδικός κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων που έχει αδιαλείπτως στην 70χρονη ιστορία του στην παραγωγή 12κύλινδρο κινητήρα. Αντίστοιχα η ροπή αγγίζει τα 718 Nm στις 7.000 στροφές το λεπτό. Χαρακτηριστικό της ελαστικότητας του θηριώδους σε κυβισμό και δύναμη κινητήρα είναι πως το 80% της ροπής του είναι απόλυτα διαθέσιμο από τις 3.500 στροφές. Το 12κύλινδρο διαμάντι συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ταχύτερης λειτουργίας από την F12 Berlinetta. Οι αλλαγές γίνονται από τα Paddles που φιλοξενούνται κλασικά πίσω από το τιμόνι με χρόνο ταχύτερης αντίδρασης 30% στα ανεβάσματα και 40% στα κατεβάσματα των ταχυτήτων. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την τεράστια δύναμη και ροπή του κινητήρα έχουν ως αποτέλεσμα η τελική να ξεπερνάει τα 340 χιλιόμετρα την ώρα και η διαδικασία επιτάχυνσης από θέση στάσης στα 100 χιλιόμετρα να επιτυγχάνεται σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα! Εκπληκτική επίδοση, αν σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο με τον κινητήρα τοποθετημένο εμπρός. Εδώ όμως παρεμβαίνει η εμπειρία των Ιταλών που έφεραν τον κινητήρα όσο περισσότερο μπορούσαν κοντά στην καμπίνα, εξασφαλίζοντας μια απίστευτη αναλογία κατανομής βάρους που αγγίζει το 47% εμπρός και 53% πίσω.
Θέλοντας να υπερτονίσουν τα 70 στα γενέθλια της Ferrari οι Ιταλοί δημιούργησαν ένα υπέροχο κόκκινο που ακούει στο όνομα Rosso 70 anni, ενώ παράλληλα προσφέρουν στους πελάτες την επιλογή ανάμεσα σε 70 διαφορετικούς σχεδιασμούς που προέρχονται από εμβληματικά αυτοκίνητα στην ιστορία της εταιρείας. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να δημιουργήσουν το αυτοκίνητο στα μέτρα τους. Μια ακόμη πρωτοτυπία είναι η τοποθέτηση για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής της Ferrari ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμονιού, ενώ παράλληλα εξοπλίζεται και με το σύστημα Side Slip Control.

Εσωτερικό
Λαμβάνοντας υπόψη τον εντυπωσιακό εξωτερικό σχεδιασμό της 812 Superfast, δεν θα μπορούσε να υπολείπεται σε φαντασία, πρωτοτυπία, εργονομία, τεχνολογία και ποιότητα το εσωτερικό της. Εντυπωσιακό ταμπλό, άκρως οδηγοκεντρικό, με άριστης ποιότητας δέρμα και σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων, πολυλειτουργικό τιμόνι, εντυπωσιακά καθίσματα με κορυφαία πλευρική στήριξη και φυσικά διακριτική παρουσία αλουμινίου σε ουσιαστικά σημεία, όπως το foot rest αλλά και τα πετάλια φρένου και γκάζι. Με την παραγωγή της Ferrari να μην προλαβαίνει τη ζήτηση, το θρυλικό εργοστάσιο του Maranello γράφει ιστορία με τις μοναδικές του δημιουργίες, κάτι όμως που δεν συνάδει με τις επιδόσεις στον δύσκολο στίβο της Formula 1 τα τελευταία χρόνια. Εκεί που άλλωστε η Ferrari έφτιαξε τον θρύλο γύρω από το όνομα της. Πριν από λίγο καιρό παρουσίασαν το μονοθέσιο για το 2017 και οι πρώτες δοκιμές έδειξαν ταχύτητα με τον Kimi Raikkonen να κάνει ρεκόρ γύρου στα δοκιμαστικά εξέλιξης στη Βαρκελώνη

Δεν παίρνουν όμως τα μυαλά μας αέρα γιατί χρόνια οι Ιταλοί, ακόμη και τη χρυσή εποχή του Schumacher, συνηθίζουν να πανηγυρίζουν ότι είναι πρωταθλητές χειμώνα, όπως λέγονται οι δοκιμές εξέλιξης. Με την έναρξη όμως του πρωταθλήματος τα αποτελέσματα δεν συνάδουν με τις επίσημες δοκιμές εξέλιξης και αρχίζει η γεύση του πικρού ποτηριού. Άλλωστε δεν πρέπει να υποτιμάμε τα χρυσά βέλη που τα τελευταία χρόνια είναι άπιαστα και εκτός ιταλικού συναγωνισμού και πάντοτε έχουν κρυμμένο άσο στο μανίκι. Ευχή όλων να αλλάξουν τα πράγματα για να αποκτήσει ενδιαφέρον η μάχη στη Formula 1 και τελικά να δούμε τα κόκκινα μονοθέσια να κερδίζουν αγώνες και – γιατί όχι; – και τίτλο, κάτι που έχει να συμβεί από το 2008 και τον Kimi Raikkonen.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr