Ferrari FXX-K Evo: Τρέλανέ μας!!!

O Κώστας Στεφανής γνωρίζει την πιο τρελή δημιουργία της Ferrari που έχει κυλήσει ποτέ τις ρόδες της στον δρόμο ή στις πίστες. Τη Ferrari FXX-K Evo!!!

Βρείτε μας στο


Η καλοκαιρινή ραστώνη και οι μέρες ηρεμίας και χαλάρωσης (εύχομαι να είναι για όλους μας έτσι, γιατί είναι περίεργο το φετινό καλοκαίρι) επιτρέπουν να γίνουμε όλοι παιδιά, να ονειρευτούμε, να διασκεδάσουμε, να συναντηθούμε με αγαπημένα πρόσωπα και κυρίως να αφήσουμε τη φαντασία μας ελεύθερη. Θέλησα λοιπόν να συμβάλω κι εγώ σε αυτό και να φέρω το πλέον απαγορευμένο όνειρο για τους περισσότερους από εμάς – συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου – πιο κοντά αυτές τις ημέρες. Έστω και οπτικά, νοερά.

Και τι μπορεί να είναι αυτό το τόσο απαγορευμένο όνειρο, εκτός από όχι απλά ένα εξωτικό αυτοκίνητο; Μα η πλέον τρελή δημιουργία της Ferrari που έχει κυλήσει ποτέ τις ρόδες της στον δρόμο ή στις πίστες. Η Ferrari FXX-K Evo!!!

Καλό όμως είναι να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά. Όλα άρχισαν στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, στις 5 Μαρτίου 2013, όταν ο τότε πρόεδρος της Ferrari Luca Cordero di Montezemolo αποκάλυψε το δυνατότερο, ταχύτερο και ακριβότερο μοντέλο της μάρκας από το Maranello, τη La Ferrari. Κόστιζε 1,2 εκατομμύρια ευρώ, διπλάσια τιμή από την προκάτοχό της Enzo, παρήχθη σε 499 αντίτυπα από το 2013 μέχρι το 2015 και φυσικά είχαν προπωληθεί όλες πριν καν αρχίσει η παραγωγή. Από το 2015 μέχρι σήμερα παράγεται η ανοικτή έκδοση της La Ferrari, η Aperta.

Η ιστορία των αρχικών FXX
Η πρώτη FXX βασίστηκε στην Enzo με πολλές διαφοροποιήσεις, κατασκευάστηκε μόλις σε 31 αντίτυπα, πουλήθηκαν τα 29 με ένα ειδικό πρόγραμμα για τους ιδιοκτήτες, μόνο για χρήση σε πίστα, μία παρέμεινε στη συλλογή της Ferrari και μία, η μοναδική μαύρη, δόθηκε σαν δώρο στον Michael Schumacher για την προσφορά του στην ομάδα όταν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, το 2006. Εκδόσεις ΧΧ είχαν υπάρξει και με την 599 για χρήση μόνο σε πίστα, όπως άλλωστε και η FXX. Διάδοχος λοιπόν των ανωτέρω εκδόσεων, η Ferrari FXX-K, η οποία βασίστηκε στην οριακά νόμιμη για τον δρόμο La Ferrari και κατασκευάστηκε σε μόλις 40 αντίτυπα για χρήση Track day. Το Κ χαρακτηρίζει το υβριδικό μοντέλο της Ferrari και προέρχεται από το Kinetic Energy Recovery System (KERS), το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που προέρχεται από την τεχνολογία της F1.

Και φτάνουμε στο απλησίαστο όνειρο που σας έλεγα στην αρχή και ακούει στο όνομα Ferrari FXX-K Evo, μια ακόμη πιο σκληροπυρηνική και εξελιγμένη έκδοση της FXX-K. Η εξωτερική της εμφάνιση είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή χάρη στο νέο body kit με νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, που δημιουργούν περισσότερη κάθετη δύναμη κατά 23% συγκριτικά με την FXX-K και 75% με την La Ferrari. Αν το δούμε σε σχέση με την ταχύτητα, στα 200 χλμ. την ώρα ο αέρας δημιουργεί πίεση προς το έδαφος ίσο με 640 κιλά, ενώ αντίστοιχα στην τελική ταχύτητα η κάθετη αεροδυναμική δύναμη αγγίζει τα 830 κιλά. Οι αναλογίες αυτές είναι πολύ κοντά με αυτές των αγωνιστικών αυτοκινήτων που αγωνίζονται στις κατηγορίες GT3 και GTE. Να υπενθυμίσω ότι το αυτοκίνητο έχει δικαίωμα μόνο για χρήση στην πίστα.

Στο μπροστινό μέρος διαφοροποιήθηκε ο προφυλακτήρας για καλύτερη ροή του αέρα αλλά και αεροδυναμική απόδοση, ενώ αυξήθηκε και η ψύξη στα μπροστινά φρένα. Στο πλάι οι διαφορές δεν είναι τεράστιες όπως στο πίσω μέρος που φιλοξενεί νέο προφυλακτήρα, νέο διαχύτη, νέα σταθερή αεροτομή αλλά και ενεργό πίσω σπόιλερ. Περνώντας στο εσωτερικό δεν περιμένεις τίποτα λιγότερο από την ιταλική φινέτσα σε όλο της το μεγαλείο με τα υπέροχα μπάκετ καθίσματα στην αυστηρά διθέσια καμπίνα. Το τιμόνι, έργο τέχνης, θυμίζοντας αυτά των μονοθέσιων της F1, με ενσωματωμένα τα paddles αλλαγής των ταχυτήτων αλλά και το κλασικό πλέον manettino.

Το KERS έχει τέσσερις διαφορετικές ρυθμίσεις, όπως Fast Charge για γρήγορη φόρτιση της μπαταρίας, Manual Boost για άμεση διάθεση της μέγιστης ροπής, Long Run που συμβιβάζει την απόδοση με τη διάρκεια και, τέλος, Qualify για τη μέγιστη απόδοση αλλά για λίγους γύρους. Νέα είναι και η ψηφιακή οθόνη 6,5 ιντσών με πληθώρα ενημερώσεων για τον οδηγό, όπως η τηλεμετρία, η εικόνα της πίσω κάμερας, η λειτουργία του KERS, το πόσο κοντά είναι το αγωνιστικό που σε ακολουθεί στην πίστα και άλλες.

Στην πλάτη του οδηγού φιλοξενείται ο V12 κινητήρας των 6.262 κυβικών εκατοστών με ανασχεδιασμένα αρκετά μέρη του και κυρίως εξατμίσεις χωρίς σιλανσιέ, ο οποίος αποδίδει 1.050 άλογα συνδυαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει δύναμη 190 ίππων. Φυσικά η κίνηση περνά στους πίσω τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου διπλόδισκου κιβωτίου ταχυτήτων. Να υπενθυμίσουμε ότι το μηχανικό κιβώτιο με τον κλασικό επιλογέα να μετακινείται ανάμεσα στη μεταλλική βάση που θύμιζε αραιή τσατσάρα έχει καταργηθεί.

Δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι το Manettino του τιμονιού έχει πέντε θέσεις και μέσω αυτού ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το E-Diff ηλεκτρονικό διαφορικό, το Racing SSC-Side Slip Angle Control, το ABS, το F-Trac Traction Control. Φυσικά σπουδαίο ρόλο στις επιδόσεις της FXX-K Evo παίζουν και τα φρένα, που είναι έργα τέχνης carbon-ceramic, διαστάσεων 398 χιλιοστών εμπρός και 380 χιλιοστών πίσω. Στην κορυφαία τεχνολογία της FXX-K Evo συμμετέχει και η Pirelli εξοπλίζοντάς τη με σλικ P-Zero με τεχνολογία ενημέρωσης του οδηγού μέσω της οθόνης LCD σχετικά με τη θερμοκρασία των ελαστικών, τις πιέσεις των επιταχύνσεων και των φορτίων.

Συνήθως τα παραμύθια έχουν happy end, όχι όμως πάντοτε και τα όνειρα που βλέπουμε. Ας έχει λοιπόν το άπιαστο όνειρό μας τη μορφή της εκρηκτικής Ferrari FXX-K Evo.

mm
Η καριέρα του στα ράλι ξεκίνησε το 1970. Μέχρι σήμερα έχει καθίσει στο δεξί μπάκετ ως συνοδηγός σε πάνω από 30. Mεταξύ αυτών ο Jigger, ο Ιαβέρης, ο Λεωνίδας Κύρκος,, ο Άρης Βωβός, ο Ιαβέρης Junior, ο Dim και πολλοί άλλοι. Έχει συμμετάσχει σε 28 ράλι Ακρόπολις, έχει κερδίσει 16 πρωταθλήματα και κύπελλα στην Ελλάδα και έχει συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες του πανευρωπαϊκού και του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι, Αφού τελείωσε τις σπουδές του στη δημοσιογραφία και παράλληλα με τους αγώνες εργάστηκε από τις αρχές του '70 στις εφημερίδες "Βραδινή", "Απογευματινή" καθώς επίσης και στα περιοδικά "Auto Tourism", "Πίστες και Δρόμοι". Στις αρχές της δεκαετίας του '90 συμμετείχε στην τηλεοπτική εκπομπή "Τροχοί και Δρόμοι" και από το 1999 έως και σήμερα είναι ο παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής "Traction", από την οποία έχουν περάσει ως καλεσμένοι σπουδαίες προσωπικότητες. Από το 2010 έως και σήμερα είναι διευθυντής έκδοσης του "Traction Magazine”. Όλα αυτά τα χρόνια της καριέρας του έχει οδηγήσει μερικά από τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα όπως η Enzo Ferrari, η Ferrari F 50, η Porsche Carrera GT, η F1 Jordan, το Subaru Impreza WRC, το Peugeot 206 WRC, το Citroen Xsara WRC, το Skoda Fabia WRC και πολλά άλλα.

E-mail: kstefanis@traction.gr