Fiat: 500 και Panda τα 1α υβριδικά στην ιστορία της!

Η Fiat παρουσίασε ήπιες υβριδικές εκδόσεις για τα δημοφιλή 500 και Panda, για πρώτη φορά στην 120χρονη ιστορία της ιταλικής εταιρίας.

Βρείτε μας στο
Fiat 500 Fiat Panda υβριδικές εκδόσεις

Οι νέες ήπιες υβριδικές εκδόσεις των Fiat 500 και Panda χρησιμοποιούν για την κίνηση τους τα νέα τρικύλινδρα μοτέρ βενζίνης Firefly, τα οποία συνδυάζονται με γεννήτρια-ηλεκτροκινητήρα μέσω ιμάντα και αποδίδουν 70 ίππους. Το νέο ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης των 12 Volt προσφέρει σύμφωνα με την ιταλική εταιρία μείωση στην κατανάλωση καυσίμου που ανέρχεται έως και 30% σε σχέση με πριν, με προφανή οφέλη τόσο στην τσέπη όσο και στις εκπομπές ρύπων. Το εν λόγω σύστημα έρχεται να αντικαταστήσει το μοτέρ των 1,2 λίτρων και 69 ίππων και πέρα από την βοήθεια που προσφέρει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις επιταχύνεις αναλαμβάνει και το… σιωπηλό έργο της εκκίνησης του στη λειτουργία Star&Stop.

Η μέγιστη ισχύς των 70 ίππων από το 3κύλινδρο μοτέρ με τις δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο και τον ένα επικεφαλής εκκεντροφόρο επιτυγχάνεται στις 6.000 σ.α.λ. και συνοδεύεται από μέγιστη ροπή 92 Nm στις 3.500 σ.α.λ. Το μοτέρ φέρει παράλληλα και σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Μέσω του ιμάντα ο ηλεκτρικός κινητήρας γεννήτρια φορτίζει την μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου των 11 Ah κατά την επιβράδυνση, η οποία ύστερα τροφοδοτεί το ηλεκτρικό μοτέρ για την εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά και για την υποβοήθηση του στις επιταχύνσεις προσφέροντας μέγιστη δύναμη 4,9 ίππων. Με αυτή την τεχνολογία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μπορεί να τεθεί εκτός λειτουργίας ακόμη και εν κινήσει, με ταχύτητες κάτω από 30 χλμ./ώρα και την επιλογή της νεκράς στο νέου τύπου χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Για την βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου ολόκληρο το σύστημα κίνησης έχει τοποθετηθεί 45 χλστ. χαμηλότερα κάτι που χαμηλώνει το κέντρο βάρους.

Σε πρώτη φάση τα δύο μοντέλα της Fiat θα διατεθούν στις ειδικές εκδόσεις Hybrid Launch Edition που ξεχωρίζουν εξωτερικά από ανάλογα σήματα. Ξεχωριστό είναι και το εσωτερικό τους με τα καθίσματά των 500 και Panda να φέρνουν και μια παγκόσμια πρωτιά στον κόσμο των τεσσάρων τροχών καθώς είναι τα πρώτα με επενδύσεις μερικώς κατασκευασμένες με το νήμα Seaqual που προέρχεται από ανακυκλώσιμα υλικά εκ των οποίων το 10% από την θάλασσα!

Η διάθεση των ήπιων υβριδικών εκδόσεων των 500 και Panda θα είναι διαθέσιμη στο κοινό για παραγγελία ειδικές εκδόσεις Hybrid Launch Edition τον ερχόμενο Φεβρουάριο και Μάρτιο αντίστοιχα.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr