Οι αγώνες αυτοκινήτου αποτελούν για δεκαετίες ένα από τα πιο συναρπαστικά σπορ, προσελκύοντας εκατομμύρια θεατές ανά την υφήλιο. Εκτός από το θέαμα και τη δημοσιότητα που προσφέρουν, είναι μια ιδανική πλατφόρμα ώστε οι κατασκευαστές να αναδείξουν τις τεχνολογικές εξελίξεις που θα περάσουν σε λίγα χρόνια στα καθημερινά αυτοκίνητα.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) και ο επικεφαλής Jean Todt αποφάσισαν το 2012, σε συνεργασία με τον Ισπανό Alejandro Agag, τη διοργάνωση ενός πρωταθλήματος ηλεκτρικών μονοθεσίων, που ονομάστηκε Formula E και πήρε το βάπτισμα του πυρός το 2014. Οι αγώνες διοργανώνονται στους δρόμους μεγάλων πόλεων του πλανήτη, όπως Νέα Υόρκη, Χονγκ Κονγκ, Παρίσι, Βερολίνο, Ρώμη, πλησιάζοντας ακόμη περισσότερο το ευρύ κοινό, αλλά και τονίζοντας τον οικολογικό χαρακτήρα του προηγμένου, τεχνολογικά, θεσμού.
Σε επίπεδο κανονισμών, τα μονοθέσια αποδίδουν περί τα 200 kW (περίπου 270 ίπποι), ενώ κατά τη διάρκεια του αγώνα οι οδηγοί έπρεπε να αλλάξουν μονοθέσιο, κάτι που δε θα ισχύει από τη νέα χρονιά, αφού οι μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες θα επιτρέπουν την ολοκλήρωση του αγώνα χωρίς αλλαγή. Όλα τα παραπάνω προσέλκυσαν τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η παρουσία των οποίων στον «μαγικό κόσμο» της Formula E αυξάνεται διαρκώς, σε βαθμό μάλιστα που δεν περίμεναν ούτε οι διοργανωτές. Μεταξύ των 10 ομάδων που διέθεταν από δύο οδηγούς η καθεμιά, φιγουράριζαν κατασκευαστές όπως Audi, Renault, BMW (μέσω της Andretti Racing), DS (μέσω της DS Virgin), Jaguar, Mahindra και Venturi, ενώ στο εγγύς μέλλον αναμένονται οι δυνατές αφίξεις των Mercedes – Benz, Porsche και Nissan.
Αντίστοιχη είναι η κατάσταση στους πιλότους, αφού πολλά ονόματα που έχουμε ήδη γνωρίσει από τη Formula 1, όπως οι Nick Heidfeld, Nelson Piquet Jr., Sebastian Buemi, Jean Eric Vergne, Pierre Gasly έχουν παραταχθεί στο grid, στο οποίο από την επόμενη χρονιά θα βρίσκεται και ο Felipe Massa ως οδηγός της Venturi. Την πρώτη σεζόν, πρωταθλητής αναδείχθηκε ο Βραζιλιάνος Nelson Piquet Jr. (NextEV Team China Racing), ενώ την επόμενη χρονιά (2015 – 2016) τον τίτλο κατέκτησε ο Ελβετός Sebastien Buemi (Renault e.dams). Πέρυσι (2016 – 2017) επικράτησε ο Βραζιλιάνος Lucas Di Grassi (ABT Schaeffler Audi Sport) και στη σεζόν που μόλις τελείωσε, καθώς το πρωτάθλημα διαρκεί από Δεκέμβριο έως Ιούλιο, τιτλούχος αναδείχθηκε ο Γάλλος Jean Eric Vergne (Techeetah). Στους κατασκευαστές, ο τίτλος πέρασε φέτος στην ABT Schaeffler Audi Sport, η οποία διέκοψε την κυριαρχία της Renault e.dams που είχε κερδίσει όλα τα προηγούμενα πρωταθλήματα.
Η Season 5 της Formula E θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο και αναμένεται με ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον και συναγωνισμό, χάρη και στα εντελώς νέα μονοθέσια που ήδη βρίσκονται σε στάδιο εξέλιξης.