Η διαδικασία εξέλιξης της πρώτης BMW i5 σε επίπεδο παραγωγής μπαίνει στην τελική ευθεία με τους Βαυαρούς να προχωρούν στην βελτιστοποίηση των συστημάτων υποστήριξης οδηγού και ελεγχόμενης ανάρτησης.
Διαβάστε επίσης – BMW: Στο υγρό στοιχείο με το δικό της σκάφος μηδενικών ρύπων
Το καινοτόμο σύστημα Vertical Dynamics Management ανεβάζει σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο την ισορροπία μεταξύ σπορ συμπεριφοράς και οδηγικής άνεσης. Η δυνατότητα αυτοματοποιημένης οδήγησης έχει επίσης περάσει σε μια νέα διάσταση στην i5 με τη λειτουργία Highway Assistant, η οποία, σύμφωνα με την BMW ελέγχει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επεμβαίνει στο τιμόνι και εκτελεί για πρώτη φορά αλλαγές λωρίδας αξιοποιώντας μόνο το βλέμμα του οδηγού.
Κατά τη διάρκεια ενός και πλέον έτους, η BMW i5 υπεβλήθη σε ένα πλούσιο πρόγραμμα δοκιμών: από τις χιονισμένες και παγωμένες επιφάνειες του κέντρου χειμερινών δοκιμών στο Arjeplog της Σουηδίας και περιοχές όπου επικρατούν ακραίες συνθήκες ζέστης και ξηρασίας, μέχρι οδήγηση στην πόλη, σε επαρχιακούς δρόμους, σε αυτοκινητόδρομους και σε επιλεγμένες πίστες δοκιμών.
Διαβάστε επίσης: Η μάρκα που μετατρέπει σε κλειδιά και τα Android κινητά
Στη συνέχεια, οι εργασίες βελτιστοποίησης όλων των εξαρτημάτων που εμπλέκονται στην οδηγική εμπειρία πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις δοκιμών του ομίλου της BMW έξω από το Miramas στη νότια Γαλλία. Αυτές περιλάμβαναν τη διασφάλιση ότι το ενσωματωμένο κύκλωμα θέρμανσης και ψύξης με λειτουργία αντλίας θερμότητας για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, η μπαταρία υψηλής τάσης και το εσωτερικό της BMW i5 μπορούν να ελέγχονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις ανά πάσα στιγμή. Σύμφωνα με την BMW, η δυνατότητα προληπτικής διαχείρισης της θερμότητας της μπαταρίας υψηλής τάσης ανοίγει το δρόμο για γρήγορη και αποτελεσματική φόρτιση σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC.
Η πιο πρόσφατη έκδοση του Vertical Dynamics Management της BMW κάνει το ντεμπούτο της στη νέα BMW Σειρά 5 Sedan. Αυτή η τεχνολογία βασίζεται σε μια πρόσφατα εξελιγμένη λογική ελέγχου που συνυπολογίζει όλες τις διαθέσιμες μεταβλητές – όπως η ταχύτητα των τροχών, η γωνία διεύθυνσης, οι κλίσεις κατά τον εγκάρσιο και διαμήκη άξονα και η επιτάχυνση – για να καθορίσει τις ιδανικές δυνάμεις απόσβεσης.
Το σύστημα δεν υπολογίζει πλέον τις απαιτούμενες δυνάμεις απόσβεσης χρησιμοποιώντας μαθηματικά μοντέλα, αλλά προτιμά τον φυσικό υπολογισμό δεδομένων σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης. Αυτό εξασφαλίζει σύμφωνα με τους Βαυαρούς καθορισμένο έλεγχο του αμαξώματος και ακριβή απόκριση της ανάρτησης σε κάθε σενάριο οδήγησης.
Το σύστημα ανάρτησης Adaptive Suspension Professional προσφέρεται για όλες τις εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 5 Sedan, είτε στάνταρ είτε προαιρετικά, ανάλογα με το μοντέλο.
Highway Assistant και αλλαγή λωρίδας με τα μάτια
Η νέα BMW Σειρά 5 Sedan ανεβάζει επίσης τον πήχη στην κατηγορία της με την εκτεταμένη γκάμα συστημάτων για αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση. Κάμερες υψηλής ανάλυσης, αισθητήρες ραντάρ υψηλής ακρίβειας και μονάδες ελέγχου από την πιο πρόσφατη τεχνολογική φαρέτρα του BMW Group, καθώς και μια εφαρμογή λογισμικού που έχει βελτιωθεί μετά από αμέτρητα χιλιόμετρα δοκιμών, παρέχουν τα συστατικά για μια εμπειρία αυτοματοποιημένης οδήγησης με καινοτομίες που ενισχύουν περαιτέρω την ασφάλεια και την άνεση.
Στις ΗΠΑ, τον Καναδά και τώρα στη Γερμανία, το Driving Assistant Professional που διατίθεται προαιρετικά για τη νέα BMW Σειρά 5 Sedan περιλαμβάνει το Highway Assistant, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα. Μόλις ενεργοποιηθεί, το σύστημα φροντίζει για τον έλεγχο της απόστασης και τις εντολές στο τιμόνι που απαιτούνται για τον έλεγχο κίνησης του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας, ώστε ο οδηγός να μπορεί να κρατήσει τα χέρια του σε μια άνετη θέση και να επικεντρωθεί πλήρως στον έλεγχο της περιοχής γύρω από το όχημα και της κατάστασης κυκλοφορίας.
Μια κάμερα στο εσωτερικό βοηθά στην παρακολούθηση του επιπέδου εγρήγορσης του οδηγού και επιτρέπει επίσης μια ακόμα καινοτομία ως μέρος των συστημάτων Driving Assistant Professional και Highway Assistant και στη νέα BMW Σειρά 5 Sedan. Όταν ο οδηγός στρέφει τα μάτια του στον εξωτερικό καθρέπτη τότε προτρέπει το αυτοκίνητο να ξεκινήσει τη διαδικασία αλλαγής λωρίδας και να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες κινήσεις του τιμονιού και προσαρμογές της ταχύτητας έως τα 130 χλμ./ώρα, μόλις ο οδηγός επιβεβαιώσει ότι το επιθυμεί και η κατάσταση της κυκλοφορίας το επιτρέπει. Η καθαρά οπτική αυτή χειρονομία συμπληρώνει την προηγούμενη χρήση του μοχλού φλας, που είναι επίσης διαθέσιμος ως εναλλακτική λύση.
Η παραγωγή της νέας, όγδοης γενιάς της Σειράς 5 Sedan θα ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2023 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing της Βαυαρίας και το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην αγορά θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2023.




