Το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης αποτελεί πλέον μια λύση ευρέως διαδεδομένη στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, κάτι που για όσους γνωρίζουν δεν ισχύει και για τις μοτοσυκλέτες. Πόσο μάλλον για τις μοτοσυκλέτες της Harley-Davidson όπου μέρος της γοητείας τους προέρχεται και από την παραδοσιακή αρχιτεκτονική των κινητήρων τους που συνειδητοποιημένα δεν κινούνται στην αιχμή της τεχνολογίας.
Οι μεγάλοι σε κυβισμό και απολαυστικοί στην οδήγηση V2 των Αμερικανών θα πρέπει όμως να αποκτήσουν πιο σύγχρονη τεχνολογία που θα τους επιτρέψει να παίρνουν με μεγαλύτερη άνεση στο μέλλον τις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων. Τελευταίες πατέντες της Harely-Davidson που κατατέθηκαν προς κατοχύρωση δείχνουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα η αμερικάνικη εταιρία από το Milwaukee των Η.Π.Α. φαίνεται να προχώρησε σε κατάθεση πατεντών για σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, για την επόμενη γενιά των αερόψυκτων κινητήρων που φέρνει παράλληλα και σημαντικές αλλαγές για τους ίδιους στην αρχιτεκτονική των μοτέρ. Στα σχέδια που κατέθεσαν τα ωστήρια τοποθετούνται ανά δύο για κάθε μεριά του κυλίνδρου και όχι όλα μαζί σε μια μεριά, κάτι που ισχύει από το 1930!
Για την αντιμετώπιση των κραδασμών η Harley φαίνεται να έχει προσθέσει και έναν αντικραδασμικό άξονα ο οποίος περιστρέφεται αντίστροφα από εκείνους του συστήματος μεταβλητού χρονισμού. Το σύστημα αναμένεται να το δούμε στα μικρότερα σε κυβισμό μοντέλα της Harely-Davidson όπως είναι εκείνα της σειράς Sportster, τα οποία, εφόσον αυτό εφαρμοστεί, αναμένεται να αυξήσουν κια την ιπποδύναμη τους.
Πηγή: MCN