Harley-Davidson: Έρχεται σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων

Είναι παραδοσιακή αλλά τα τελευταία χρόνια εκσυγχρονίζεται με γοργούς ρυθμούς η Harley που μάλλον θα προσθέσει και μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες των μοτέρ της.

Βρείτε μας στο
Harley-Davidson Πατέντα 2020

Το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης αποτελεί πλέον μια λύση ευρέως διαδεδομένη στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, κάτι που για όσους γνωρίζουν δεν ισχύει και για τις μοτοσυκλέτες. Πόσο μάλλον για τις μοτοσυκλέτες της Harley-Davidson όπου μέρος της γοητείας τους προέρχεται και από την παραδοσιακή αρχιτεκτονική των κινητήρων τους που συνειδητοποιημένα δεν κινούνται στην αιχμή της τεχνολογίας.

Οι μεγάλοι σε κυβισμό και απολαυστικοί στην οδήγηση V2 των Αμερικανών θα πρέπει όμως να αποκτήσουν πιο σύγχρονη τεχνολογία που θα τους επιτρέψει να παίρνουν με μεγαλύτερη άνεση στο μέλλον τις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων. Τελευταίες πατέντες της Harely-Davidson που κατατέθηκαν προς κατοχύρωση δείχνουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Συγκεκριμένα η αμερικάνικη εταιρία από το Milwaukee των Η.Π.Α. φαίνεται να προχώρησε σε κατάθεση πατεντών για σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, για την επόμενη γενιά των αερόψυκτων κινητήρων που φέρνει παράλληλα και σημαντικές αλλαγές για τους ίδιους στην αρχιτεκτονική των μοτέρ. Στα σχέδια που κατέθεσαν τα ωστήρια τοποθετούνται ανά δύο για κάθε μεριά του κυλίνδρου και όχι όλα μαζί σε μια μεριά, κάτι που ισχύει από το 1930!

Για την αντιμετώπιση των κραδασμών η Harley φαίνεται να έχει προσθέσει και έναν αντικραδασμικό άξονα ο οποίος περιστρέφεται αντίστροφα από εκείνους του συστήματος μεταβλητού χρονισμού. Το σύστημα αναμένεται να το δούμε στα μικρότερα σε κυβισμό μοντέλα της Harely-Davidson όπως είναι εκείνα της σειράς Sportster, τα οποία, εφόσον αυτό εφαρμοστεί, αναμένεται να αυξήσουν κια την ιπποδύναμη τους.

Πηγή: MCN

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr