Harley-Davidson Livewire & familly: Το μέλλον στην πρίζα

Το μέλλον είναι εδώ και είναι ηλεκτρικό, διατείνεται η Harley-Davidson, που ακολουθώντας τις εξελίξεις ενέδωσε στην ηλεκτροκίνηση. Φυσικά με τον δικό της τρόπο...



Το σλόγκαν που συνοδεύει την έλευση της πρώτης ηλεκτροκίνητης HarleyDavidson είναι: Ο ισχυρότερος ήχος που θα ακούτε θα είναι οι αγωνιστικοί κτύποι της καρδιάς σας.

HarleyDavidson χωρίς τον χαρακτηριστικό ήχο του V2 κινητήρα. Χωρίς καν τον V2 κινητήρα, τον οποίο δεν έχει αποχωριστεί για περισσότερο από έναν αιώνα τώρα – 116 χρόνια για την ακρίβεια.

Βρισκόμαστε σε κομβική στιγμή της ιστορίας όχι μόνο των θρυλικών HarleyDavidson αλλά και της μοτοσυκλέτας γενικότερα. Όταν πέφτουν τέτοια κάστρα στον βωμό της ηλεκτροκίνησης, θα πρέπει να ετοιμαζόμαστε για ένα μέλλον διαφορετικό από το παρόν που βιώνουμε. Ή μήπως όχι;

Πρωταρχικό μέλημα ώς τώρα της HarleyDavidson σε κάθε νέο μοντέλο ή νέα γενιά μοντέλων, αναβάθμιση κινητήρα, αναρτήσεων ή περιφερειακών, ανασχεδιασμό ή δημιουργία νέας σειράς, ήταν η σύνδεση με την ιστορία. Με τον μύθο που έχουν χτίσει γύρω από το όνομά της όλα τα χρόνια της ανελλιπούς παρουσίας της στους δρόμους του κόσμου.

Το γεγονός ότι ένα μοντέλο του 2018 μπορεί άνετα να παρκάρει δίπλα σε μια καλοδιατηρημένη αδελφή ψυχή, μοντέλο του 1952 ή ακόμη και του 1930, και να είναι εμφανής η συγγένεια, αποτελεί πραγματικό διαχρονικό άθλο. Ένας ομφάλιος λώρος που συνδέει ακόμη και σήμερα, από το 1903, κάθε μοντέλο με την εστία του.

Ο ομφάλιος λώρος στην περίπτωση της ηλεκτροκίνητης Livewire χρειάστηκε να κοπεί, γιατί απλά δεν γινόταν αλλιώς. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κόβεται γενικώς, καθώς τα δεκάδες άλλα μοντέλα της εταιρείας συνεχίζουν την οπτική και ιστορική ανατροφοδότηση.

Ωμή δύναμη, επιδόσεις, μυώδης εμφάνιση, πρωτοποριακή τεχνολογία. Εκφράσεις όλες που αναμένεις να συνοδεύουν οποιαδήποτε άλλη μοτοσυκλέτα, όχι όμως μια Harley Davidson. Κι όμως, με αυτές τις λιτές αλλά πληθωρικές λέξεις η αμερικανική εταιρεία βάζει στην αναμονή όχι μόνο τους θιασώτες της μάρκας, αλλά ολόκληρο το μοτοσυκλετικό στερέωμα.

Τα επίπεδα ενθουσιασμού δεν θα έχουν προηγούμενο, συνεχίζει και θα λέγαμε ότι πρόκειται απλώς για όμορφα λόγια, αν δεν ξέραμε τα νούμερα που τα συνοδεύουν. Οι πληροφορίες απελευθερώνονται στον Τύπο με το σταγονόμετρο, όμως τα βασικά στοιχεία υπάρχουν.

Το πρώτο που έγινε γνωστό ήταν η επιτάχυνση 0-100 χ.α.ώ. Η οποία μάλιστα βελτιώθηκε από τα αρχικά 3,5’’ στα 3,0’’. Δείγμα ότι, παρότι η μοτοσυκλέτα βαδίζει προς την παραγωγή, ακόμη γίνονται βελτιώσεις και επεμβάσεις.

Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα ξεπερνά τους 105 ίππους και η ροπή τα 11,9 kgm για τα 248 κιλά του συνόλου. Σχεδιαστικά, θα μπορούσε να ανήκει σε οποιαδήποτε εταιρεία και μόνο γνωρίζοντας ότι είναι μια HD εντοπίζεις κάποια γονίδια στο ρεζερβουάρ, στον προβολέα και το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.

Λίγο το ανεστραμμένο πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της Showa, λίγο τα θηριώδη φρένα της Brembo με τις ακτινικές δαγκάνες κι άλλο τόσο οι γνώριμες διαστάσεις των τροχών με τα supersport ελαστικά, δεν σε προδιαθέτουν ότι πρόκειται για HarleyDavidson.

Η αυτονομία της Livewire αρχικά έφτανε τα 180 χιλιόμετρα σε οδήγηση στην πόλη (ήρεμα σημαίνει αυτό). Στην πορεία ανέβηκε στα 235, μαζί με τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Σε πλήρη αξιοποίηση της δύναμης, στον αυτοκινητόδρομο ή σε μία πίστα, η αυτονομία μειώνεται στα 110 χιλιόμετρα.

Το ABS και το ευπρόσδεκτο cornering traction control ήταν εκεί από την πρώτη στιγμή. Όπως και η έγχρωμη 4,3 ιντσών οθόνη επαφής με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης και πλήρη συνδεσιμότητα.

Η εφαρμογή HD Connect κρατά μόνιμα τη μοτοσυκλέτα σε επαφή με το εργοστάσιο, ώστε να υπάρχει διαρκής παρακολούθηση για την κατάσταση των συστημάτων της, τις φορτίσεις της μπαταρίας και τα διαστήματα service, στέλνοντας τα κατάλληλα μηνύματα στην οθόνη της μοτοσυκλέτας. Όλα αυτά με μια ετήσια συνδρομή.

Η δυνατότητα φόρτισης της 15,5 kWh μπαταρίας μειώνεται μέχρι και στα 40 λεπτά της ώρας για 80% φόρτιση, αρκεί να χρησιμοποιείται ανάλογη πηγή τριφασικού ρεύματος, με τον ειδικό φορτιστή στο επίπεδο φόρτισης 3. Στην απλούστερη φόρτιση στο επίπεδο 1 και στην πρίζα του σπιτιού, θα χρειαστεί 12 ώρες για πλήρη φόρτιση. Περίπου 20 χιλιόμετρα αυτονομίας για κάθε ώρα τέτοιας απλής, βασικής φόρτισης.

Υπάρχει σύστημα φόρτισης και κατά το φρενάρισμα, υγρόψυξη για την αποφυγή υπερθέρμανσης σε σκληρή χρήση, ενώ μεγάλα είναι τα περιθώρια κλίσης της μοτοσυκλέτας, που φτάνουν τις 45ο, νούμερο που αποτελεί και ρεκόρ για την εταιρεία!

Το Livewire είναι μόνο η αρχή. Η Harley-Davidson ορμά στην πραγματικότητα του μέλλοντος με στόχο να λάβει θέση ανάλογη της Tesla στον χώρο των μοτοσυκλετών. Να γίνει ηγέτης της ηλεκτροκίνησης δίνοντας την υπόσχεση για μια πλήρη γκάμα ηλεκτροκίνητων μοντέλων για κάθε τύπο οδηγού και χρήσης.

Το όραμα More Roads στόχο έχει να χαράξει δρόμους εκεί που σήμερα δεν υπάρχουν ως προς τον σχεδιασμό και τα χαρακτηριστικά των δίτροχων του μέλλοντος. Που θα φέρουν όμως τη βαριά υπογραφή της HarleyDavidson

Concepts για το μέλλον
Πέρα από την πληθωρική και καθ’ όλα εντυπωσιακή Livewire, στη λίστα με τα μελλοντικά μοντέλα της η HD παρουσιάζει δυο ακόμη ηλεκτροκίνητα δίτροχα. Που ουδεμία σχέση και συγγένεια έχουν όχι φυσικά με άλλη πρότερη HarleyDavidson, αλλά ούτε και με την Livewire

Για την πόλη
Ένα ρετρο – φουτουριστικό δίτροχο με στόχο την αστική μετακίνηση με στιλ. Λίγο από scooter, κάτι από Ζετάκι, ψήγματα από skateboard με επίπεδη σέλα και ένα λιτό διπλό πλαίσιο με τον ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία στο «πάτωμα».

Ένα σύνολο που διεκδικεί τον τίτλο του οικείου εισαγωγικού δίτροχου με αυτόνομη κίνηση. Μοιάζει αρκετά με παιχνίδι, ωστόσο μπορεί να συνεισφέρει στην πραγματικότητα ως ουσιαστική λύση μετακίνησης, οικονομική και οικολογική…

Για κάθε έδαφος
Πρόκειται για ένα ποδήλατο σε σχήμα και όψη, αλλά χωρίς πετάλια – άρα μιλάμε για ελαφριά μοτοσυκλέτα τύπου mountain bike. Ένα ελαφρύ δίτροχο προσανατολισμένο για χρήση offroad, φορά ελαστικά που συνήθως φορούν τα fat bikes, ενώ έχει έναν κινητήρα στο κέντρο, εκεί που θα ήταν τα πετάλια – αν είχε…

Η μετάδοση γίνεται με ιμάντα, το πλαίσιο είναι πρωτότυπο, με ανάρτηση στα δύο άκρα και την μπαταρία των 2 kWh στο κέντρο. Η απόδοση ανέρχεται στα 6 kW (8 ίππους), που είναι λίγοι για μοτοσυκλέτα, αλλά άκρως εντυπωσιακή για ποδήλατο.

mm
Ο Θανάσης σπούδασε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολήθηκε με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της μοτοσυκλέτας επί 23 έτη, κέρδισε 3 πρωταθλήματα και δεκάδες νίκες, σημείωσε διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ είναι ο πρώτος Έλληνας που έλαβε μέρος στο υπερμαραθώνιο Rally Dakar. Από το 1997 ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια και το 1998, ίδρυσε τη δική του Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης (Riding School). Παράλληλα, τα τελευταία 20 χρόνια πραγματοποιεί Σεμινάρια Οδικής Ασφάλειας σε όλη την επικράτεια, μέσα από ένα πρόγραμμα που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Το 2012 δημιούργησε την Παιδική Ακαδημία, για παιδιά ηλικίας από 5 ετών. Από το 2017, είναι ο μοναδικός μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, προπονητής μηχανοκίνητου αθλητισμού, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Το "Riding School-Θανάσης Χούντρας" αποτελεί πρότυπο Κέντρου Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, με καθημερινή λειτουργία σε δικές του εγκαταστάσεις.

E-mail: tchountras@traction.gr