H Honda είναι μακράν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής δικύκλων στον κόσμο. Πέρα από τα παγκόσμια best sellers τους, όπως είναι το θρυλικό παπί, οι Ιάπωνες μας έχουν χαρίσει κατά καιρούς και κάποιες εξωτικές κατασκευές, όπως η NR750 με τα οβάλ πιστόνια, κάνοντας παράλληλα επίδειξη δύναμης και τεχνολογικής υπεροχής προς τους υπόλοιπους.
Κάτι τέτοιο έγινε και με την παρουσίαση του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη πριν από δέκα χρόνια με τη Honda να είναι ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που τόλμησε να σχεδιάσει και να κατασκευάσει για ευρεία παραγωγή και “υπό κλίμακα” ένα DCT κιβώτιο για δίκυκλα. Μέχρι σήμερα παραμένει ο μοναδικός, τη στιγμή που το εν λόγω κιβώτιο είναι στις μέρες μας ιδιαίτερα διαδεδομένο στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.
Η πρώτη μοτοσυκλέτα της Honda που έφερε DCT κιβώτιο ήταν η τότε spot touring ναυαρχίδα των Ιαπώνων το VFR1200F. Οι Ιάπωνες ωστόσο δεν θέλησαν να μείνουν εκεί. ΜΕ το πέρασμα του χρόνου εξέλιξαν ακόμη περισσότερο το κιβώτιο τους, το έκαναν πιο μικρό, μείωσαν το κόστος παραγωγής του και σήμερα το βλέπουμε σε προσιτές μοτοσυκλέτες τους μεσαίου κυβισμού, ως επιλογή, αλλά και ως μοναδική επιλογή σε άλλα δίκυκλα τους, όπως είναι το X-ADV που συνδυάζει στοιχεία adventure μοτοσυκλετών και μεγάλων scooters.
Σήμερα μόνο στις αγορές της Ευρώπης η Honda έχει πουλήσει περισσότερες από 140.000 μοτοσυκλέτες με DCT κιβώτιο, το οποίο αν και αρχικά αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό από τους μοτοσυκλετιστές, τελικά κατάφερε να τους κερδίσει με την ευκολία που προσφέρει κατά την οδήγηση τόσο στο ταξίδι όσο και σε κίνηση στο αστικό περιβάλλον. Χαρακτηριστικά η Honda αναφέρει ότι το 45% των Africa Twin που πωλούνται επί ευρωπαϊκού εδάφους φέρουν DCT κιβώτιο με το ποσοστό α ανεβαίνει στο 52% για το σαφώς πιο προσιτό NC750X και στο 67% για την τουριστική τους ναυαρχίδα που ακούει στο όνομα Gold Wing.