HONDA CB 1000R Neo Sports Café

Το νέο Honda CB1000R επιστρέφει εστιάζοντας στις θεμελιώδεις αρχές με απλό σχεδιασμό και στόχο την απολαυστική οδήγηση.

Βρείτε μας στο

Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα σαλόνια του 2015 και έμοιαζε τότε με μια συναισθηματική σύγχρονη αποτύπωση μιας από τις πλέον εμβληματικές μοτοσυκλέτες. Με ρετρό σχεδιασμό και ξεκάθαρο όνομα, Neo Cafe Racer, το CB1000R έκανε τότε τόση αίσθηση, ώστε ακόμη κι αν δεν ήταν στα σχέδια της εταιρείας, ήταν πια υποχρεωμένη να του δώσει σάρκα και οστά.

Τρία χρόνια αργότερα, το Neo CB1000R κυκλοφορεί πια στους δρόμους, μεταφέροντας τη βαριά ιστορία αλλά και μια αυτόνομη ξεχωριστή προσωπικότητα. Πρόκειται ουσιαστικά για την τέταρτη γενιά των σύγχρονων CB1000R, προϊόν σχεδιαστικής συνεργασίας του βαρυσήμαντου R&D της Honda και Ιταλών σχεδιαστών, ώστε να αναδύει την απαραίτητη φρεσκάδα.

Μικρή ουρά, λεπτά φώτα LED, πίνακας οργάνων ενσωματωμένος στην τιμονόπλακα, μετατόπιση κεντρικού διακόπτη στο μπροστινό τμήμα του ρεζερβουάρ καυσίμου είναι μερικές από τις πινελιές που ήταν απαραίτητες για να δηλώνει τον χαρακτήρα ενός Cafe Racer.

Η λεπτομέρεια που σηματοδοτεί ωστόσο την εντελώς νέα αντίληψη είναι το γεγονός ότι σε όλη τη μοτοσυκλέτα μόλις έξι εξαρτήματα είναι κατασκευασμένα από πλαστικό. Όπου μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μέταλλο ή άλλο υλικό έχει επιλεχθεί. Ο δακτύλιος του προβολέα, τα δύο καλύμματα του αφαλού της κλειδαριάς, το μπροστινό φτερό, το κάλυμμα του φίλτρου αέρα και το κάλυμμα του εμπρός γραναζιού βρίσκονται στη μικρότερη λίστα πλαστικών που μπορεί να βρει κανείς σήμερα σε μοτοσυκλέτα.

Yψηλής ποιότητας μεταλλικά εξαρτήματα συναντώνται σε όλο της το μήκος, σύμφωνα πάντα με την παράδοση των café racer μοτοσυκλετών. Εξαρτήματα όπως το κάλυμμα του ψυγείου και του φιλτροκουτιού του αέρα, τα οποία είναι από καλογυαλισμένο αλουμίνιο, τμήματα του κινητήρα με ειδική κατεργασία, οι κυλινδροκεφαλές και τα κέντρα των γραναζιών, ενώ το εντυπωσιακά βαμμένο, ατσάλινο ρεζερβουάρ είναι χωρίς εμφανείς συγκολλήσεις (flangeless).

Ο κινητήρας προέρχεται από την προηγούμενης γενιάς Superbike της εταιρείας, την CBR1000RR Fireblade του 2006, με τις απαραίτητες παρεμβάσεις για την εποχή των ηλεκτρονικών. Με 998cc και 2ΕΕΚ ο τετρακύλινδρος κινητήρας αποδίδει πλέον 144 ίππους, 20 περισσότερους από την Fireblade, και 10,6 Kgm ροπής (από 10). Η κατανομή της δύναμης είναι τέτοια, ώστε να προσφέρει γεμάτη απόδοση στις μεσαίες στροφές χωρίς να λείπει η ευστροφία και η εκρηκτικότητα.

Εναρμονισμένη με τις Euro4 προδιαγραφές ρύπων, διαθέτει μονόδρομο συμπλέκτη και πλήρες πακέτο συστημάτων ηλεκτρονικής υποβοήθησης. Ηλεκτρονικό γκάζι ride-by-wire, τρία προγράμματα απόδοσης συν ένα τέταρτο (USER) για τις ατομικές επιλογές του αναβάτη και traction control συνθέτουν το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο, όπου προστίθεται και ο έλεγχος του φρένου του κινητήρα σε τρία επίπεδα, όμοια με του νέου CBR1000RR.

Εντυπωσιακή είναι η νέα εξάτμιση του CB1000R που – όπως σε κάθε κατασκευαστή – αποτελεί πλέον άσκηση χωροταξίας λόγω του αυξημένου όγκου που προκύπτει στην προσπάθεια εναρμόνισης με το Euro4. Συνεισφέρει στη ροπή στις μεσαίες στροφές, έχει μικρότερο βάρος και περιλαμβάνει τέσσερις μικρούς καταλύτες.

Το πλαίσιο είναι εντελώς νέο και ατσάλινο, το πιρούνι είναι το επιβλητικό Separate Function Big Piston (SFF-BP) της Showa, που προμηθεύει και το επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ. Τα φρένα αποτελούνται από δύο πλευστούς δίσκους 310 mm εμπρός με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες και δίσκο 256 mm πίσω με διπίστονη δαγκάνα. Το ακριβό και περίτεχνο μονόμπρατσο ψαλίδι φιλοξενεί ένα ελαστικό διάστασης 190 ώστε να δώσει τον απαραίτητο όγκο στο πίσω μέρος, που περίτεχνα βρίσκεται σε κοινή θέα.

Παρότι ο συνολικός όγκος έχει μειωθεί από το απερχόμενο μοντέλο, τα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά έχουν παραμείνει, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 7 mm, στα 1.452 mm. Το συνολικό βάρος έτοιμη προς χρήση με υγρά είναι 212,7 kg – 12 kg λιγότερα από του προηγούμενου μοντέλου. Η κατανομή βάρους είναι 49% εμπρός και 51% πίσω.

Το τρίγωνο που σχηματίζει το σώμα με τα άκρα του αναβάτη έχει πιο ανοικτή γωνία. Το ίσιο τιμόνι είναι μακρύτερο κατά 12 mm και βρίσκεται πιο ψηλά κατά 13 mm απ’ ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Πιο ψηλή είναι και η σέλα κατά 5 mm, στα 830 mm. To ρεζερβουάρ είναι ιδιαίτερα φαρδύ, αλλά έντονα σμιλευμένο στο κάτω μέρος του, προσφέροντας καλύτερο χώρο για τα γόνατα.

Πέρα από τη βασική έκδοση CB1000R, διαθέσιμη είναι επίσης η έκδοση CB1000R+, η οποία διαθέτει κιβώτιο με quickshifter για πιο γρήγορες αλλαγές, θερμαινόμενα γκριπ και μία γκάμα από εργοστασιακά αξεσουάρ: μεταλλική μάσκα, πίνακα οργάνων και κάλυμμα σέλας, μπροστινό φτερό, hugger και γρίλιες ψυγείου.

Σε μια κατηγορία όπου για να σταθεί ένα μοντέλο πρέπει να δείχνει υπερ-επιθετικό, μυώδες και με όψη terminator, η Honda έρχεται να ηρεμήσει τα πράγματα με μια σοφιστικέ άποψη πιο μετρημένη, έτοιμη ωστόσο να σταθεί δίπλα σε οποιονδήποτε «αντίπαλο». Ένα κράμα γυμνής σπορ μοτοσυκλέτας και γνήσιου νευρώδους Café Racer…

Χρωματικές επιλογές

  • Matt Bullet Silver
  • Candy Crhomosphere Red
  • Graphite Black
  • Η έκδοση CB1000R+ είναι διαθέσιμη σε Graphite Black

 Αξεσουάρ

  • Quick Shifter
  • Θερμαινόμενα γκριπ
  • Παροχή ρεύματος ACC
  • Ζελατίνα πίνακα οργάνων
  • Κάλυμμα σέλας
  • Αλουμινένιο πάνελ εμπρός φτερού
  • Αλουμινένιο (πίσω) Hugger
  • Σέλες από Alcantara®
  • Διακοσμητικά αυτοκόλλητα ζάντας
  • Προστατευτικά κινητήρα
  • Προστατευτικό αυτοκόλλητο ρεζερβουάρ (Tank Pad)
  • Σακίδιο ρεζερβουάρ (tank bag) & ATT
  • Σακίδιο πίσω σέλας & ATT
mm
Ο Θανάσης σπούδασε στο Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολήθηκε με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της μοτοσυκλέτας επί 23 έτη, κέρδισε 3 πρωταθλήματα και δεκάδες νίκες, σημείωσε διακρίσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ είναι ο πρώτος Έλληνας που έλαβε μέρος στο υπερμαραθώνιο Rally Dakar. Από το 1997 ασχολείται με την Οδική Ασφάλεια και το 1998, ίδρυσε τη δική του Σχολή Ασφαλούς Οδήγησης (Riding School). Παράλληλα, τα τελευταία 20 χρόνια πραγματοποιεί Σεμινάρια Οδικής Ασφάλειας σε όλη την επικράτεια, μέσα από ένα πρόγραμμα που έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας. Το 2012 δημιούργησε την Παιδική Ακαδημία, για παιδιά ηλικίας από 5 ετών. Από το 2017, είναι ο μοναδικός μέχρι στιγμής στην Ελλάδα, προπονητής μηχανοκίνητου αθλητισμού, με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Το "Riding School-Θανάσης Χούντρας" αποτελεί πρότυπο Κέντρου Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, με καθημερινή λειτουργία σε δικές του εγκαταστάσεις.

E-mail: tchountras@traction.gr