Huawei: Έρχεται το φθηνότερο LiDAR στον κόσμο

Η Huawei θέλει να κάνει τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης ακόμη πιο προσιτά και γι αυτό εξελίσσει αισθητήρα LiDAR με κόστος προσιτού smartphone...

Βρείτε μας στο
huawei lidar 2020

Μέχρι πριν από μερικά χρόνια οι συσκευές LiDAR αποτελούσαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας ως προς τη σχέση τους με τα αυτοκίνητα. Σήμερα θεωρούνται το απαραίτητο βήμα για να φτάσουμε στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση ακόμη και σε επίπεδο όπου δεν χρειάζονται κατάλληλες υποδομές για να επιτευχθεί αυτό.



Πολλές εταιρίες ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως η Bosch, ασχολούνται εδώ και χρόνια με τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Τα πρώτα “δείγματα” είναι ήδη διαθέσιμα για εμπορική χρήση, με τον “πόλεμο” μεταξύ των εταιριών να έχει μεταφερθεί πλέον στη συμπίεση του κόστους.

Η Huawei είναι μια από τις εταιρίες που “χορεύει” ήδη σε αυτό το ρυθμό έχοντας κάνει τα δικά της μεγάλα βήματα προς την αυτόνομη οδήγηση, όχι ως κατασκευαστής αυτοκινήτων αλλά συστημάτων που την κάνουν εφικτή. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της Huawei Smart Car Solutions, Wang Jun, το LiDAR της κινέζικης εταιρίας, με εμβέλεια 100-200 μ. βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και θα κοστίζει έως και πέντε φορές λιγότερο σε σχέση με τα τρέχοντα συστήματα με την τιμή του να αναμένεται κάτω από τα 100 ευρώ.

Ο αισθητήρας LiDAR της Huawei εξελίσσεται στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης της κινέζικης εταιρίας που βρίσκεται στη Wuhan της Κίνας και απασχολεί περί τους 10.000 υπαλλήλους και αναμένεται να βρίσκεται στην αγορά το 2023-2023.

H Huawei έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχη για το μέλλον καθώς θέλει να βρίσκεται στην κορυφή των εξελίξεων αναφορικά με την αυτόνομη οδήγηση και να αποτελεί τον κορυφαίο Kινέζο προμηθευτή πλατφόρμας για αυτόνομη οδήγηση έως και το 2025.

Οι Κινέζοι έχουν ήδη ανακοινώσει συνεργασίες με το όμιλο της PSA, όπως και με τις Audi και Toyota και όλα δείχνουν ότι δεν θα μείνουν εκεί, κάτι που φαίνεται και από τις σχετικές με την αυτόνομη οδήγηση πατέντες που κατοχυρώνουν διαρκώς. Ήδη οι αναλυτές τη θεωρούν ως μια από τις μεγάλες δυνάμεις ειδικά στους τομείς στην τεχνητή νοημοσύνη

Μια από τις τελευταίες εξελίξεις για τη Huawei στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης είναι και το πλήρως αυτοματοποιημένο όχημα που παρουσίασε (φωτογραφία), το οποίο αξιοποιεί τα δίκτυα 5G και χρησιμοποιείται ως όχημα παράδοσης αγαθών (delivery) στην Ταϊλάνδη.

Τι κάνει το LiDAR, με λίγα λόγια
Το LiDAR (LIght Detection And Ranging) βασίζεται στην εκπομπή παλμικής ακτινοβολίας λέιζερ στην ατμόσφαιρα και έπειτα στην καταγραφή των κυμάτων που επιστρέφουν ως αντανάκλαση σε έναν αισθητήρα με ρυθμό έως και 150.000 παλμούς το δευτερόλεπτο. Μεταφέροντας αυτή την πληροφορία σε μια κεντρική μονάδα με ικανή επεξεργαστική ισχύ ένα όχημα μπορεί να αποκτήσει μια ακριβέστατη τρισδιάστατη απεικόνιση του περιβάλλοντος γύρω του και με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνσης να λάβει τις κατάλληλες αποφάσεις π.χ. για να παραμείνει στη λωρίδα του ή/και να αποφύγει τυχόν “εμπόδια”.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr