Hyundai-Kia: Ιδού το 1ο ενεργητικό κιβώτιο στον κόσμο!

Νέο σύστημα αυτόματου κιβωτίου ανακοίνωσαν Hyundai και Kia, το οποίο αλλάζει ταχύτητες σύμφωνα με τις οδικές συνθήκες που "έρχονται"!

Βρείτε μας στο
Hyundai-Kia Information and Communication Technology (ICT) Connected Shift System

Το νέο σύστημα αυτόματης αλλαγής σχέσεων των Hyundai και Kia ονομάζεται Information and Communication Technology (ICT) Connected Shift System και είναι σε θέση, για πρώτη φορά, να επιλέγει τη σωστή ταχύτητα στο κιβώτιο σχέσεων σύμφωνα με τις συνθήκες που θα βρείτε μπροστά σας, αλλά και να προσαρμόζει ανάλογα τα προγράμματα λειτουργίας του κινητήρα και λοιπών συστημάτων του αυτοκινήτου.

Με αυτό τον τρόπο το νέο σύστημα αλλαγής σχέσεων των Κορεάτικων εταιριών επιλέγει πάντα τη σωστή ταχύτητα, μειώνει τις περιττές αλλαγές και βελτιώνει και την κατανάλωση καυσίμου. Το πετυχαίνει έχοντας λάβει υπόψη του τη “χάραξη” του δρόμου αλλά και τις συνθήκες κίνησης που επικρατούν μπροστά από το όχημα.

Για να γίνει αυτό εφικτό το σύστημα των Κορεατών χρησιμοποιεί λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που συλλέγει στοιχεία από άλλα υποσυστήματα ασφάλειας, άνεσης και παρακολούθησης του οχήματος, σε πραγματικό χρόνο, όπως είναι τα ραντάρ και οι κάμερες. Στοιχεία συλλέγονται και από ένα σύστημα πλοήγησης τρισδιάστατης απεικόνισης, σε συνεργασία και με το ενεργό cruise control.

Το ICT Connected Shift System λαμβάνει επίσης υπόψη του την κλίση και την καμπυλότητα του δρόμου αλλά και την ταχύτητα που κινούνται τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που βρίσκονται γύρω του, ενώ μια κάμερα στο εμπρός μέρος προσφέρει δεδομένα για τη συγκεκριμένη λωρίδα που κινείται το όχημα.

Ένα από τα χαρακτηριστικά σενάρια που αναφέρουν οι Hyundai-Kia είναι η είσοδος του οχήματος σε έναν αυτοκινητόδρομο. Σε αυτή την περίπτωση το κιβώτιο όχι μόνο επιλέγει μικρότερη σχέση να φτάσετε γρήγορα στα όρια ταχύτητας του αυτοκινητόδρομου αλλά επιλέγει αυτόματα και το sport πρόγραμμα λειτουργίας που αλλάζει και την απόκριση του κιβωτίου και του κινητήρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνουν οι Κορεάτες το νέο κιβώτιο τους μειώνει τις αλλαγές κατά 43% σε σχέση με τα σημερινά αυτόματα κιβώτια, ενώ μικρότερη κατά 11% παρουσιάζεται και η χρήση των φρένων από τον οδηγό.

Οι Κορεάτες αναφέρουν ότι στο μέλλον το ICT Connected Shift System θα λαμβάνει υπόψη του και τις προτιμήσεις του οδηγού, όπως και τα σήματα κυκλοφορίας αξιοποιώντας το δίκτυο 5G.

Hyundai και Kia σκοπεύουν να ενσωματώσουν αυτή τη νέα τεχνολογία στα μελλοντικά τους μοντέλα χωρίς να αναφέρουν αυτή τη χρονική στιγμή το πότε θα γίνει αυτό εφικτό, έχοντας ωστόσο κατοχυρώσει ήδη δεκάδες πατέντες.

Αυτό το μελλοντικό σύστημα αλλαγής σχέσεων μας δίνει παράλληλα να καταλάβουμε πως οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ακόμη πολύ δρόμο μπροστά τους μέχρι να αποσυρθούν οριστικά από τα αυτοκίνητα και να δώσουν τη θέση τους στα ηλεκτρικά.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr