Πριν η σκόνη από το Ράλι Ακρόπολις και την επιστροφή του στο WRC καταλαγιάσει και με τα… ρουθούνια μας ακόμη να βγάζουν χώμα από τις ειδικές, η Hyundai διοργάνωσε ένα φανταστικό event στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων. Την N-Day! Μία ημέρα από αυτές που μας θυμίζουν γιατί… κάνουμε αυτή την δουλειά! Μία ημέρα από αυτές που μένουν αξέχαστες.
Δείτε εδώ τις τιμές των κορυφαίων μοντέλων “N” της Hyundai
Και αυτό όχι μόνο γιατί είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις τρεις κορυφαίες εκδόσεις N των μοντέλων i20, i30 και Kona, αλλά και γιατί καταφέραμε να πούμε και δυο κουβέντες με τον Thierry Neuville, τον εργοστασιακό οδηγό της Hyundai στο WRC ο οποίος μας τίμησε με την παρουσία του! Όπως εξάλλου μας τίμησαν και οι «δικοί» μας Λάμπρος Αθανασούλας και Νίκος Ζακχαίος που έτρεξαν με τα χρώματα της Hyundai Motorsport στο Ράλι Ακρόπολις 2021.
Στο ιδανικό περιβάλλον της πίστας λοιπόν και σε ιδανικές συνθήκες θερμοκρασίας και ανέμου, είχα την ευκαιρία να πάρω μια πρώτη γεύση από τα Hyunda i20 N, i 30 Ν και Kona N. Συνολικά έκανα εννέα γύρους στην πίστα, τρεις με το κάθε αυτοκίνητο. Όπως αντιλαμβάνεστε δεν είναι αρκετοί, αλλά σίγουρα ήταν μια γερή δόση “N”. Πριν αναφερθώ ειδικά για κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά, θα ήθελα να τονίσω το πόσο αξιόπιστα ήταν τα αυτοκίνητα της Hyundai, τα οποία γυρνούσαν όλη μέρα και με διαφορετικούς οδηγούς στην πίστα, καθώς σε τόσο απαιτητική οδήγηση η μόνη διακοπή ήταν για τα ελαστικά και τις πιέσεις τους. Πάμε όμως να δούμε τα αυτοκίνητα ένα προς ένα.
Hyundai i20 N
Σχεδιαστικά, το Hyundai i20 N έχει να επιδείξει αρκετές αλλαγές που το καθιστούν σαφώς πιο επιθετικό από τι συμβατικές του εκδόσεις. Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος και στο δεξί τμήμα του έχει το σήμα N, ενώ στο κάτω άκρο του έχει σπόιλερ και κόκκινη λεπτομέρεια. Κόκκινο είναι το σπόιλερ στο πλάι του αμαξώματος, ενώ στο πίσω μέρος κυριαρχεί η αεροτομή οροφής και ο επίσης ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας με τον αεροδυναμικό διαχύτη και την οβάλ εξάτμιση. Οι αλλαγές αυτές σύμφωνα με την Hyundai δεν είναι μόνο αισθητικές, καθώς βελτιώνουν και την αεροδυναμική του αμαξώματος, το οποίο μάλιστα είναι χαμηλωμένο κατά 10 χλστ. Ανασχεδιασμένες είναι και οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ενώ το κρύσταλλο των πίσω φώτων είναι πιο σκούρο. Όσον αφορά τις δαγκάνες των φρένων αυτές είναι σε κόκκινο χρώμα και έχουν το σήμα N. Περνώντας στο εσωτερικό, συναντάμε νέα σπορ μπάκετ καθίσματα, νέο επιλογέα ταχυτήτων και σπορ δερμάτινο τιμόνι με ειδικά κουμπιά που μεταβάλλουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Ο πίνακας οργάνων έχει αποκλειστικά ψηφιακές ενδείξεις, προσαρμοσμένες στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Κάτω από το καπό του έχει μοτέρ 1.6 λτ. T-GDi το οποίο αποδίδει 204 ίππους (5.500 – 6.000 σ.α.λ.) και 275 Nm ροπής (1.750 – 4.500 σ.α.λ.), ενώ συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων rev matching. Έχει μειωμένο βάρος στα 1.190 κιλά. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 6.7 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 230 χλμ./ώρα. Προαιρετικά το Hyundai i20 N μπορεί να εξοπλιστεί και με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (να πούμε εδώ πως η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα), ενώ στάνταρ διαθέτει πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, N και N Custom), ενώ το ESC διαθέτει τρία διαφορετικά προγράμματα “παρεμβατικότητας” (On, sport και fully off). Στην πίστα αποδείχθηκε το πιο… μαχητικό. Δεν μπορούσα να ακολουθήσω το i30 N στις ευθείες, όμως στις στροφές μείωνα την διαφορά, χάρη στο πιο ανάλαφρο και ρυθμίσιμο πάτημα του αυτοκινήτου. Γενικά το i20 Ν εξαιτίας και του χειροκίνητο κιβωτίου θέλει περισσότερη… προσπάθεια για να κινηθείς γρήγορα, όμως το χαίρεσαι και σε γεμίζει με ικανοποίηση.
Hyundai i30 N
Το ανανεωμένο Hyundai i30 N φέρει αρκετές αλλαγές που είχαν σαν στόχο τη βελτίωση του “αρχικού πακέτου” στους τομείς της απόδοσης, της τεχνολογίας αλλά και της εμφάνισης με τους Κορεάτες να αναφέρουν πως πλέον έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικό, καθημερινό σπορ αυτοκίνητο που μπορεί να πάρει μέρος και σε track days. Το δίλιτρο τούρμπο μοτέρ εξακολουθεί να δίνει το “παρών” κάτω από το καπό και αποδίδει στη στάνταρ μορφή του 250 ίππους και 353 Nm ροπής στις 5.200 και 1.950-4.600 σ.α.λ. αντίστοιχα. Με την προσθήκη του πακέτου Performance η ισχύς ανεβαίνει στους 280 ίππους (στους +5 έναντι του προηγούμενου) ενώ αύξηση έχουμε και στην τιμή της μέγιστης ροπής που φτάνει στα 392 Nm. Με την προσθήκη του πακέτου τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στα 250 χλμ./ώρα. Τα μεγαλύτερα ίσως νέα για το ανανεωμένο Hyundai i30 N έχουν να κάνουν με τη διαθεσιμότητα του, για πρώτη φορά και με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη υγρού τύπου, το οποίο έχει 8 ταχύτητες και δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα και για χειροκίνητες αλλαγές ενσωματώνοντας “αυτάκια” πίσω από το τιμόνι ή από τον επιλογέα του -ανεβάσματα προς τα πίσω, κατεβάσματα προς τα μπροστά. Η επιλογή του N DCT κιβωτίου έναντι του στάνταρ χειροκίνητου κιβωτίου των έξι σχέσεων κάνει την οδήγηση του i30 N ακόμη πιο διασκεδαστική σύμφωνα με τους Κορεάτες και λιγότερο… απαιτητική θα πρόσθετα εγώ. Μπορείς να κινηθείς με λιγότερη προσπάθεια το ίδιο ή και πιο γρήγορα από ότι με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Πραγματικά οι Κορεάτες έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο καταφέρνει να πραγματοποιεί ακαριαίες αλλαγές και να σε κάνει να νιώθεις ή και να είσαι ακόμη πιο γρήγορος στην πίστα, χωρίς την ανάλογη οδηγική προσπάθεια. Στη λειτουργία N Grin Shift ο κινητήρας απελευθερώνει πλήρως την ισχύ του για 20 δευτερόλεπτα. Η N Power Shift ενεργοποιείται όταν πατάτε το πεντάλ του γκαζιού περισσότερο από το 90% της διαδρομής του και εξαλείφει την οποιαδήποτε μείωση της παρεχόμενης ροπής στα συνεχόμενα ανεβάσματα. Στη λειτουργία N Track Sense Shift, τα ηλεκτρονικά συστήματα του i30 N αναγνωρίζουν επίσης αυτόματα πότε οι συνθήκες είναι ιδανικές για δυναμική οδήγηση και επιλέγει πάντα τη σωστή σχέση στο κιβώτιο αλλά και τη σωστή στιγμή για την επόμενη αλλαγή. Όπως και με το υπάρχον μοντέλο έτσι και με το ανανεωμένο το ηλεκτρονικό σύστημα N Grin Control δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό του i30 N να επιλέξει μεταξύ πέντε διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης: των Eco, Normal, Sport, N και N Custom, όπου στο τελευταίο μπορείτε να επιλέξετε τις δικές σας ρυθμίσεις.
Kona N
Η κορυφαία έκδοση του SUV της Hyundai εφοδιάζεται με Φυσικά το Hyundai Kona N διαφέρει εξωτερικά από τις… κοινές θνητές εκδόσεις του αισθητικά. Και αυτό γιατί διαθέτει ανασχδειασμένους προφυλακτήρες, κόκκινες λεπτομέρειες, αεροτομή οροφής, αεροδυναμικό διαχύτη πίσω, δύο απολήξεις εξάτμισης και σκουρόχρωμες ζάντες 19 ιντσών, κόκκινες δαγκάνες φρένων και φυσικά τα σχετικά λογότυπα N. Σε αυτό το σημείο να πούμε πως το Hyundai Kona N ζυγίζει 1.510 κιλά. Στο εσωτερικό συναντάμε το τιμόνι N της Hyundai με τους ειδικούς διακόπτες για την επιλογή οδηγικού προγράμματος, ο επιλογέας του κιβωτίου είναι και αυτός N, ενώ τα καθίσματα είναι μπάκετ. Είναι εξοπλισμένο με ένα νέο σύστημα πολυμέσων 10,25 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 10,25 ιντσών. Διαθέτει μια αποκλειστική οθόνη head-up racing (HUD) που προσθέτει μια νέα διάσταση, όπως ένα παιχνίδι μέσα από τις συναρπαστικές λειτουργίες N ή Sport. Ο νέος σχεδιασμός «N mode» του συστήματος πολυμέσων που προσφέρει μια gaming εμπειρία με ψηφιοποιημένα στοιχεία, παρέχει διάφορες πληροφορίες όπως ο χρόνος γύρου και οι χάρτες N track που βοηθούν στις καλύτερες «γραμμές» στις πίστες μαζί με άλλες πληροφορίες. Επιπρόσθετα, το KONA N μεγιστοποιεί την οδηγική απόλαυση χρησιμοποιώντας διάφορα εύχρηστα και ευανάγνωστα widget που προσφέρουν ενημέρωση και οδηγικές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο. Στην πίστα, που μπορεί να μην είναι και το… φυσικό περιβάλλον ενός SUV, το Kona N με εξέπληξε ευχάριστα. Όχι μόνο μπορούσε να κρύψει με μαεστρία τον SUV χαρακτήρα του παραπέμποντας σε hot hatch, αλλά μπορούσε και να βρίσκεται κοντά στο i30 N. Θα έλεγα πως οι μηχανικοί της Hyundai έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και σε αυτό το μοντέλο που ίσως ήταν η μεγαλύτερη έκπληξη της ημέρας για εμένα.