Στον τομέα της μοτοσυκλέτας υπάρχουν δύο ειδών άδειες οδήγησης, ανάλογα με τον κυβισμό. Μήπως θα έπρεπε να γίνει το ίδιο και στα αυτοκίνητα; Μπορεί ένας οδηγός που εκπαιδεύτηκε σε αυτοκίνητο πόλης να οδηγεί supercar τεράστιας ισχύος; Αυτά τα ερωτήματα απασχολούν τους Αυστραλούς το τελευταίο διάστημα. Αιτία είναι τα αυξημένα τροχαία ατυχήματα με αυτοκίνητα επιδόσεων!
Αναλυτικότερα, η τέτοια πρόταση διατυπώθηκε από νομοθέτες της Νότιας Αυστραλίας, οι οποίοι μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων υψηλής ισχύος θα πρέπει να περνούν από μία επιπλέον εκπαίδευση και να λαμβάνουν τη σχετική άδεια οδήγησης. Επίσης, στόχος είναι να ασκηθούν κατάλληλες πιέσεις ώστε σε αυτά τα αυτοκίνητα να μην είναι εφικτή η απενεργοποίηση του ESP σε δημόσιους δρόμους.
Αφορμή για την συγκεκριμένη πρωτοβουλία ήταν μία σειρά από τροχαία ατυχήματα που έχουν λάβει χώρα στην περιοχή και τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα ήταν υψηλών επιδόσεων. Για παράδειγμα, πίσω στο 2019, η 15χρονη Sophia Naismith σκοτώθηκε όταν ο Alexander Campbell, οδηγός μίας λευκής Lamborghini Huracan, έχασε τον έλεγχο του οχήματος και καρφώθηκε στην είσοδο εστιατορίου.
Σχετικά με την εν λόγω υπόθεση, ο πρωθυπουργός της Νότιας Αυστραλίας, Peter Malinauskas, τόνισε ότι είναι υπαρκτή η ανάγκη αλλαγής της νομοθεσίας σε αυτό τον τομέα. Μήπως θα πρέπει να γίνει κάτι παρόμοιο και στην χώρα μας; Μην ξεχνάμε ότι και στην Ελλάδα έχουν συμβεί τροχαία ατυχήματα με αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων. Τέτοιες ιπποδυνάμεις απαιτούν σεβασμό, αλλά και γνώση που πρέπει να διδαχθεί στους κατόχους.