To WRC βρίσκεται σε διαρκή άνοδο τα τελευταία χρόνια και αυτό αποδεικνύεται από τον αυξανόμενο αριθμό θεατών στις ειδικές διαδρομές, καθώς και τηλεθεατών. Τα εντυπωσιακά αυτοκίνητα WRC τελευταίας γενιάς και η απευθείας μετάδοση όλων των ειδικών διαδρομών που εγκαινιάστηκε πέρυσι, έπαιξαν το ρόλο τους. Όμως, η σημαντικότερη παράμετρος είναι ο έντονος συναγωνισμός, με αποκορύφωμα το 2018, όταν 3 οδηγοί διεκδικούσαν τον Παγκόσμιο τίτλο στον τελευταίο αγώνα.
Απόρροια αυτού, είναι και το αυξημένο ενδιαφέρον από χώρες του πλανήτη να γίνουν μέρος του WRC. Ο Πρόεδρος της FIA Jean Todt και η Επιτροπή Ράλι της Διεθνούς Ομοσπονδίας, έχουν εκφράσει ανοικτά τη διάθεσή τους για “παγκοσμιοποίηση”, αυξάνοντας τους αγώνες εκτός Ευρώπης. Το πρώτο βήμα έγινε φέτος, με την είσοδο της Χιλής στο θεσμό. Αυτή φαίνεται πως ήταν μόνο η αρχή, καθώς τουλάχιστον 5 ακόμη χώρες ερίζουν για την είσοδο, ή την επιστροφή τους στο ημερολόγιο του WRC.
Μια από αυτές είναι η Ιαπωνία, η οποία είχε θέσει ισχυρή υποψηφιότητα και για το 2019. Η επιστροφή της Toyota, καθώς και η διαφαινόμενη είσοδος της Mitsubishi από το 2022, έχουν ενεργοποιήσει ξανά τους Ιάπωνες, οι οποίοι πιθανότατα θα έχουν το δικό τους αγώνα στο θεσμό, από το 2020. Το Ράλι Ιαπωνίας αναμένεται να είναι ασφάλτινο, ενώ πέρυσι πραγματοποιήθηκε διήμερο candidate event που συγκέντρωσε περισσότερους από 50.000 θεατές. Για το 2019 θα διεξαχθεί εκ νέου candidate event, το Central Aichi Ράλι, στο νησί Honshu, τον ερχόμενο Νοέμβριο.
Πέραν της Ιαπωνίας, ένας θρυλικός αγώνας που φλερτάρει με την επιστροφή του στο WRC είναι το Ράλι Σαφάρι. Ο πιο σκληρός ιστορικά αγώνας του θεσμού, προφανώς θα διαφοροποιείται από ότι είχαμε συνηθίσει κατά τις δεκαετίες του ’70, ’80 και ’90. Ωστόσο, στόχος είναι να διατηρήσει τον δύσκολο και περιπετειώδη χαρακτήρα και στη σύγχρονη εκδοχή του. Οι φήμες θέλουν και το Σαφάρι να επιστρέφει στο ημερολόγιο του WRC το 2020.
Επιπλέον, δημοσιεύματα από την Ωκεανία αναφέρουν πως το Ράλι Νέας Ζηλανδίας, πιθανώς να αντικαταστήσει το Ράλι Αυστραλίας, την επόμενη χρονιά. Οι γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές της Νέας Ζηλανδίας είναι από τις αγαπημένες των οδηγών, ενώ οι Νεοζηλανδοί επιδίωξαν την επιστροφή τους στο θεσμό, ειδικά μέχρι πέρυσι που συμμετείχε στο WRC ο Hayden Paddon. Ταυτόχρονα, το Ράλι Αυστραλίας παρουσίασε κάποια οργανωτικά προβλήματα τα προηγούμενα χρόνια, ενώ ο promoter του θεσμού έχει ζητήσει επίμονα διεξαγωγή ειδικής διαδρομής στο Σίδνεϊ, που όμως δεν έχει γίνει πραγματικότητα.
Τέλος, δύο χώρες που έχουν ως πιο μακροπρόθεσμο στόχο την είσοδο στο WRC, είναι ο Καναδάς και η Εσθονία. Η χώρα της Βόρειας Αμερικής, έχει συνδεθεί με τη διεξαγωγή ενός αγώνα σε χιονισμένες επιφάνειες, εφόσον η Σουηδία δεν διατηρήσει τη θέση της στο θεσμό από το 2021 και έπειτα. Από την άλλη, ο πρωταγωνιστικός ρόλος του Ott Tanak στο WRC έχει εκτοξεύσει το ενδιαφέρον στην Εσθονία. Πέρυσι, πραγματοποιήθηκε ένα εντυπωσιακό candidate event σε γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές, έχοντας μάλιστα 3 εργοστασιακές συμμετοχές (Tanak, Paddon, Breen) και το σκηνικό, αναμένεται να επαναληφθεί φέτος.
Το WRC έχει ξαναγίνει πόλος έλξης για εργοστάσια και θεατές, γεγονός που μόνο θετικά μπορεί να επενεργήσει στο κοντινό, αλλά και απώτερο μέλλον του θεσμού.