Χάρη και στα οχτώ νέα μοντέλα που παρουσίασε τη χρονιά που μας πέρασε (Scenic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech Electric, Renault Duster, Kardian και Grand Koleos) και της ανανέωσες του Captur, η Renault αύξησε κατά 1,8% τις πωλήσεις της σε παγκόσμιο επίπεδο, όταν η μέση αύξηση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας κινήθηκε στο 1,4%.
Διαβάστε επίσης: Renault Twingo E-Tech Electric – Οι Γάλλοι μας δείχνουν το εσωτερικό του
Σε σχέση με το 2023 η συνολικές πωλήσεις οχημάτων της γαλλικής εταιρείας έφτασαν στις 1.577.351 μονάδες το 2024, 28.000 περισσότερες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Στην Ευρώπη, η Renult κατέγραψε αύξηση της τάξης του 3,3%, τιμή διπλάσια από εκείνη της αγοράς (1,7%), καταγράφοντας πωλήσεις 1.009.000 οχημάτων, με μερίδιο 6,7%. Η συγκεκριμένη αύξηση οφείλεται κυρίως, στην πρόοδο που σημειώθηκε από τους Γάλλους στις κύριες αγορές τους με τη Μ. Βρετανία να κινείται ανοδικά κατά 21,4%, την Ισπανία κατά 10,8%, την Ιταλία κατά 6,7% (σε μία αγορά που κατέγραψε πτώση 0,3%) και τη Γαλλία κατά +0,4% -πτώση της γαλλικής αγοράς κατά 2,5%.
Διαβάστε επίσης: Το “supercar τσέπης” της Renault επιστρέφει – Στην παραγωγή με 500 ίππους
Αξίζει εδώ να σημειωθεί το σπουδαίο επίτευγμα του Clio, το οποίο κατατάσσεται στη 2η θέση στην αγορά επιβατικών, ανεβαίνοντας δύο θέσεις από το 2023, με αύξηση πωλήσεων κατά 7%.
Οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων της Renault (ηλεκτρικά + υβριδικά) αυξήθηκαν κατά 20% στην Ευρώπη το 2024 με την επιμέρους αύξηση να φτάνει το 30% για τα full υβριδικά μοντέλα της, τα οποία πλέον αντιπροσωπεύουν το 40% των πωλήσεων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Η Renault είναι η 2η μάρκα στην Ευρώπη, σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις full Hybrid, ενώ στα ηλεκτρικά η αύξηση το 2024 έφτασε το 9% στις πωλήσεις, στα επιβατικά και επαγγελματικά μοντέλα της.
Παράλληλα, έναν χρόνο μετά το Scenic, 60 δημοσιογράφοι από 23 Ευρωπαϊκές χώρες ψήφισαν το Renault 5 E-Tech electric ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025. Αυτή η διάκριση επιβεβαιώνει την απόλυτη εναρμόνιση της στρατηγικής της Renault με τις διεθνείς τάσεις, ως προς τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Το Renault 5 E-Tech electric, που λανσαρίστηκε τον Οκτώβριο αρχικά στη Γαλλία, έχει καταγράψει σχεδόν 10.000 ταξινομήσεις και είναι ήδη το ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην αγορά της Γαλλίας για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο 2024.
Με αυτό το δυνατό ξεκίνημα, το μερίδιο της Renault στην αγορά των ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στη Γαλλία αυξήθηκε από 15,5% στα τέλη Οκτωβρίου του 2024, στο 23% τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο μαζί.
Σύμφωνα με τη Renault, οι επιδόσεις της μάρκας υποστηρίζονται από τις βασικές επιχειρηματικές αρχές με επίκεντρο την αξία, όπως αυτές ακολουθούνται βάσει του πλάνου Renaulution. Ένα στα δύο οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη αφορά πελάτες λιανικής. Στις πέντε βασικές ευρωπαϊκές αγορές της μάρκας στην αγορά λιανικών πωλήσεων, το μερίδιο της Renault από 6,8% με 264.300 πωλήσεις οχημάτων το 2023, αυξήθηκε στο 7,1% με 271.900 πωλήσεις.
Επίσης, οι πωλήσεις οχημάτων στα segments C SUV και D αυξήθηκαν κατά 23% και πλέον αντιπροσωπεύουν το 29% των πωλήσεων της Renault στην Ευρώπη (+4,8 μονάδες σε σύγκριση με το 2023).
Η Renault παραμένει η γαλλική μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο. Με την υποστήριξη των δύο πρώτων οχημάτων του Renault International Game Plan, Kardian και Koleos, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10% στη Βραζιλία, 81% στη Νότια Κορέα και 7% στο Μαρόκο. Το 2025, το Koleos θα κάνει το ντεμπούτο του σε νέες αγορές και ένα ολοκαίνουργιο C segment SUV θα λανσαριστεί διεθνώς.
Επίσης, στην Ευρώπη, μαζί με τις αυξημένες πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, αυξήθηκαν κατά 4,6% και οι πωλήσεις των ελαφριών επαγγελματικών της εταιρείας. Η Renault πούλησε 403.000 επαγγελματικά οχήματα σε όλο τον κόσμο, εκ των οποίων τα 310.500 στην Ευρώπη. Η μάρκα βρίσκεται και πάλι στην κορυφή των πωλήσεων των LCV, όσον αφορά στην ευρωπαϊκή αγορά.
Αυτά τα επιτεύγματα οφείλονται κυρίως στην επιτυχία των Kangoo (+30,5%) και Trafic (+14,8%), σε μία μεταβατική χρονιά που χαρακτηρίστηκε τόσο από την κυκλοφορία του νέου Master, όσο και από την τεχνογνωσία του δικτύου Pro+ που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των πελατών με εταιρικούς στόλους.