Η μάρκα και τα μοντέλα που κερδίζουν σε έρευνα ικανοποίησης κατόχων αυτοκινήτου

Ο J.D. Power είναι ένας οργανισμός που αξιολογεί εκτός των άλλων και τις εταιρείες αυτοκινήτου και μόλις ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της νέας του έρευνας.

Βρείτε μας στο

Στη νέα έρευνα ικανοποίησης ιδιοκτητών αυτοκινήτων, την οποία ο αμερικάνικος οργανισμός J.D. Power ονομάζει Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) εξετάζεται το κατά πόσο είναι ικανοποιημένοι οι κάτοχοι αυτοκινήτου μετά από τις πρώτες 90 ημέρες συμβίωσης μαζί του.

Δεν μιλάμε λοιπόν για αξιοπιστία, αλλά για… πρώτες εντυπώσεις αλλά και για προσδοκίες οι οποίες καλύφτηκαν ή όχι… Προκειμένου να καταλήξει σε ασφαλή συμπεράσματα, ο J.D Power έχει ένα ερωτηματολόγιο 90 πεδίων, που καλύπτουν όλους τους επιμέρους τομείς ενός σύγχρονου αυτοκινήτου και σε αυτό καλούνται να απαντήσουν οι ιδιοκτήτες.

Στην πρώτη θέση της σχετικής λίστας λοιπόν, όπως μπορούμε να δούμε και στον σχετικό πίνακα πιο κάτω, βρέθηκε η Porsche, ακολουθούμενη από την BMW. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως η πολυτελής μάρκα της Hyundai, ονόματι Genesis, κατάφερε να μπει σφήνα στις παραδοσιακές δυνάμεις, αφού τερμάτισε στην τρίτη θέση, κάτω από τις δύο προαναφερθείσες και πάνω από Audi, Volvo, Land Rover, Lincoln και Mercedes.

Στις επιμέρους κατηγορίες, στα μικρά αυτοκίνητα πρώτο είναι το Toyota Yaris, στα μικρά premium η BMW Σειρά 2, στα Premium η Mercedes C-Class και στα μεγάλα Premium το Audi A7. Το τελευταίο ήταν και πρώτο γενικής.

Όπως ο ίδιος ο J.D. Power αναφέρει έχει σημασία το γεγονός πως ο μέσος όρος ικανοποίησης ιδιοκτητών αυτοκινήτων έχει σημειώσει βελτίωση σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του 2018, ενώ 22 από τις 32 μάρκες της έρευνας σημείωσαν επίσης βελτίωση. Τέλος, ο οργανισμός τονίζει πως βελτίωση παρουσίασαν και όλοι οι επιμέρους τομείς αξιολόγησης αλλά πως το κενό ανάμεσα σε premium και κατασκευαστές μαζικής παραγωγής (έτσι διαχωρίζει τις εταιρείες ο J.D. Power, χωρίς να υιοθετούμε τον διαχωρισμό αυτό) μειώνεται διαρκώς.