Τα νέα που μας έφερε το 2021 στο χώρο της αυτοκίνησης είναι πολύ καλά και κυρίως για τους λάτρεις του Ράλι Ακρόπολις, αλλά και της Lancia που αμφότερα φέτος πραγματοποιούν τη μεγάλη επιστροφή! Με την τελευταία θα ασχοληθούμε σήμερα καθώς η “μεγάλη κυρία” με την πλούσια και ταραχώδη ιστορία και το πρόσφατο άδοξο παρελθόν, επανέρχεται δυναμικά σχεδιάζοντας ένα νέο, λαμπρό παρόν και μέλλον, που αρμόζει στο όνομα και στο μύθο της.
Η Lancia δεν είναι μία απλή φίρμα, δεν είναι ένας ακόμη κατασκευαστής αυτοκινήτων. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα και ομορφότερα κεφάλαια του βιβλίου της αυτοκίνησης και των ράλι. Είναι μία από εκείνες τις μάρκες που δεν έχουν πελάτες ή απλούς αγοραστές, αλλά πιστούς και παθιασμένους οπαδούς, οι οποίοι απολαμβάνουν το αυτοκίνητό τους, συντηρώντας το ευλαβικά, ενώ παράλληλα αναμένουν καρτερικά την επόμενη Lancia που θα αποκτήσουν, χωρίς φυσικά να αποχωριστούν την προηγούμενη, διότι (ευτυχώς) για τους Lancisti η πολυγαμία επιτρέπεται…
Γεννημένη το 1906 στο Τορίνο, από τον Ιταλό μηχανικό και οδηγό αγώνων, Βιντσέντσο Λάντσια, η εταιρεία χάραξε μία λαμπρή πορεία στο χώρο του αυτοκινήτου, γεμάτη πρωτοποριακές και καινοτόμες ιδέες, μεταξύ αυτών και οι κινητήρες σε διάταξη V. Κατασκεύασε μοντέλα που έμειναν στην ιστορία, πάντα με διττό γνώμονα, την καλαισθησία και τις επιδόσεις. Η Lancia όμως πρωταγωνίστησε και κυριάρχησε σε κάθε μορφή αγώνων, από το Mille Miglia μέχρι το Le Mans και από τη Formula 1, πριν ενωθεί με την ομόσταυλή της Scuderia Ferrari, μέχρι το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Θεσμός στον οποίο παραμένει ακόμη και σήμερα η εταιρεία με τις περισσότερες αριθμητικά νίκες, σπάζοντας κυριολεκτικά τα κοντέρ με τις Fulvia, Stratos και Delta σε κατασκευαστές και οδηγούς.
Το 1969 βρίσκει τη Lancia εξαγορασμένη από τον όμιλο Fiat, σε μία συναλλαγή που από την ιστορία αποδείχθηκε σωτήρια για τη δεδομένη στιγμή και την οικονομική δυσχέρεια που αντιμετώπιζε η εταιρεία. Οι επόμενες δεκαετίες θα είναι γόνιμες για τη Lancia, καθώς με την κυριαρχία της στους αγώνες ράλι έχτισε το δικό της μύθο και ένα βαρυσήμαντο όνομα. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ο όμιλος Fiat αποφάσισε να επαναπροσδιορίσει το χαρακτήρα της Lancia και έδωσε ιδιαίτερο βάρος στην πολυτέλεια, χωρίς να κάνει εκπτώσεις στον τομέα των επιδόσεων.
Από το 2010 και έπειτα η ιστορία της Lancia της επιφύλασσε μία καθοδική πορεία που ξεκίνησε από τη συνεργασία με την Chrysler και τη συμπαραγωγή μοντέλων, όταν ο όμιλος Fiat προχώρησε σε συγχώνευση με την αμερικανική εταιρεία και προέκυψε ο όμιλος FCA. Η παραγωγή νέων μοντέλων Lancia και συνάμα αντάξιων της ιστορίας της φίρμας συρρικνώθηκε, γεγονός που οδήγησε σε μείωση των πωλήσεων και δυσαρέστησε το πιστό κοινό της. Το 2017 η Lancia θα καταλήξει να παράγει μόνο την Ypsilon και μάλιστα αποκλειστικά για εσωτερική κατανάλωση, εντός ιταλικών συνόρων.
Μία νέα ζύμωση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ήρθε το 2021, όταν ο νεοσύστατος όμιλος Stellantis πάντρεψε τους ομίλους FCA και PSA, δημιουργώντας έναν νέο κολοσσό στο χώρο που περιλαμβάνει τις Fiat, Abarth, Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep, Opel, Vauxhall, Peugeot, Citroen και DS. Το γεγονός αυτό, όπως ήταν φυσικό και επόμενο, προκάλεσε σεισμό στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, ωστόσο το τράνταγμά του ξύπνησε την ωραία κοιμωμένη, της οποίας ο σφυγμός έτσι κι αλλιώς χτυπούσε δυνατά στο μεσοδιάστημα, με τις πωλήσεις τις Ypsilon στην Ιταλία να ξεπερνούν τις 40.000 αυτοκίνητα το χρόνο.
Έτσι λοιπόν, η Lancia ήδη προετοιμάζει πυρετωδώς τα νέα της μοντέλα, τα οποία με το χαρακτηριστικό στυλ, τις υψηλές επιδόσεις και την πολυτέλεια θα αποτελέσουν το premium κομμάτι του ομίλου Stellantis, μαζί με τις Alfa Romeo και DS. Τη νέα πορεία της φίρμας χαράζει ο CEO της εταιρείας Luca Napolitano, ενώ στο τιμόνι βρίσκεται ο έμπειρος Γάλλος σχεδιαστής αυτοκινήτων, Jean-Pierre Ploué. Και τους δύο τους βλέπουμε να πρωταγωνιστούν στη νέα σειρά ντοκιμαντέρ που λάνσαρε πρόσφατα η Lancia στο επίσημο κανάλι της στο Youtube, σε μία πρώτη απόπειρα αναγέννησης και επαναπροσδιορισμού της φίρμας, του μύθου, της Lancia που τόσο παθιασμένα αγαπήσαμε.
Πάρτε μία πρώτη γεύση εδώ και τα καλύτερα έρχονται!