Η συνάντηση δύο θρύλων στα γενέθλια της Lancia Delta

Οι θρύλοι της σύγχρονης αυτοκίνησης Giorgetto Giugiaro και Miki Biasion συναντήθηκαν με αφορμή τα 40α γενέθλια της Lancia Delta.

Βρείτε μας στο

Η Lancia Delta συμπλήρωσε 40 χρόνια από τη «γέννησή» της! Ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο που παράχθηκε από την ιταλική μάρκα σε τρεις γενιές και που πέρασε στο πάνθεον των πιο χαρακτηριστικών αυτοκινήτων στον κόσμο. Η πρώτη γενιά παρήχθη από το 1979 έως το 1994, η δεύτερη από το 1993 έως το 1999 και η τρίτη από το 2008 έως το 2014.

Η Delta παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1979, ενώ κυριάρχησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Οι απαιτήσεις έγκρισης των κανονισμών της Ομάδας Α (homologation) ήθελαν την παραγωγή οδικών εκδόσεων αυτών των αυτοκινήτων, όπως η Lancia Delta HF 4WD και η HF Integrale και τα σημερινά αρχεία αναφέρουν την κατασκευή συνολικά 44.296 Integrale.

Η πρώτη Delta ήταν ένα πεντάθυρο hatchback, το οποίο σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro (φωτ. αριστερά) και κυκλοφόρησε το 1979. Μεταξύ 1980 (χρονιά που ψηφίστηκε ως Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς) και 1982 πωλήθηκε επίσης στη Σουηδία από την Saab Automobile, με την ονομασία Saab-Lancia 600.

Μια ειδική έκδοση, η Delta HF Integrale, ήταν ένα hot-hatchback με τετρακίνηση και με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα. Οι τροποποιημένες εκδόσεις της HF κυριάρχησαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, κατακτώντας συνολικά 46 νίκες στο WRC και κερδίζοντας το πρωτάθλημα Κατασκευαστών έξι φορές στη σειρά, αριθμός – ρεκόρ, από το 1987 έως το 1992, ενώ κέρδισαν και τα πρωταθλήματα Οδηγών με τον Juha Kankkunen (1987 και 1991) και Miki Biasion (1988 και 1989).

Οι εικονιζόμενοι Giorgetto Giugiaro και Miki Biasion, άνθρωποι απόλυτα συνδεδεμένοι με το ιστορικό μοντέλο, συναντήθηκαν πρόσφατα σε γιορτή ενός Lancia Club στη γείτονα χώρα, στο πλαίσιο εορτασμών για τα γενέθλια της Delta!

mm
Ο Θωμάς «μύρισε» τον κόσμο του αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 ζωγραφίζοντάς τα και στο τέλος της, τα άγγιξε στις Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις. Μετά, όλα μπήκαν στην σωστή σειρά… Σπούδασε υπολογιστές, αλλά τους «πάρκαρε» για την δημοσιογραφική πένα, αρχίζοντας το 1986. Έχει εργαστεί σε περιοδικά, εφημερίδες, τηλεοπτικές εκπομπές, ραδιόφωνο και ιστοσελίδες, έχει διατελέσει υπεύθυνος Γραφείου Τύπου του Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής, αλλά και αγωνιστικών ομάδων. Μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας Traction από το 2007, έχει διαχρονικό του μότο, ότι «αγώνες αυτοκινήτου θα υπάρχουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι». Μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ. και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων.

E-mail: tefthymiou@traction.gr